Hallo allemaal, Even mijn verhaal in de hoop op herkenning, bemoediging of tips. Onze zoon van 16 weken heeft inmiddels al 3x in het ziekenhuis gelegen. De eerste weken waren lastig omdat hij extreem veel huilde. Hij had reflux en met medicatie leek dit beter te gaan. Het huilen bleef dus uiteindelijk een opname om hem te "resetten". Na het ziekenhuis leek het huilen langzaamaan minder te worden en sliep hij eigenlijk s nachts heel goed. Begin april is hij opgenomen met rs en heeft hij bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Tussendoor is hij een halve dag thuis geweest maar door die rs dronk hij niet dus moest hij weer worden opgenomen. Nu zijn we drie weken thuis en ik zit er helemaal doorheen: Hij slaapt nauwelijks, zowel overdag als s nachts niet. Wordt snel wakker, hoest nog veel ( inmiddels aan de puffers: atrovent en salbutamol) Lijkt weer last te hebben van kraampjes, drinkt onrustig. Heb het gevoel,dat ik weer een pasgeboren baby in huis heb. Herkend iemand dit? Tips los van afwachten?
Toen mijn dochtertje helemaal ontregeld was hielp dit om haar in slaap te krijgen: Happiest Baby on the Block, the 5 S We pasten het een beetje aan, we gebruikten bijvoorbeeld een app met het geluid van het ruizen van de zee ipv sussen. Het was net een uitknop en heel gek om te zien hoe snel ze hiervan in slaap viel. Doordat we haar in diepe slaap konden krijgen kwam ze weer op de rit. Uiteindelijk zijn we dit maar een paar dagen iedere keer nodig geweest en daarna konden we het gebruik hiervan al afbouwen. Ik weet niet of het voor iedere baby werkt, maar het is vrij makkelijk om uit te proberen en je hoeft er niets voor in huis te halen. Het is voor huilbaby's, maar wij gebruikten het puur voor het slapen.
Dochter had ook reflux (en KMA) en heeft op 8 weken in het ziekenhuis gelegen met RSV. Dus ja, herkenning. Is de medicatie voor reflux nog voldoende? In tussentijd is hij vast weer stevig gegroeid, dus misschien moet je ophogen? Dat was bij ons vaak de oorzaak van toenemende onrust. Voor het hoesten helpt het misschien om goed te verluchten, en eventueel ook een luchtbevochtiger te zetten. En het bedje schuin, maar dat doe je vast al owv de reflux.
O, en heb je al een draagdoek geprobeerd om hem minstens overdag goed te laten slapen? Is goed voor zowel reflux als hoesten.