Help:tips tegen bijten?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Roos1978, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Zoals de titel al zegt, wie heeft er tips tegen bijten??

Mijn dochter is bijna 8 mnd en sinds ruim een week bijt ze telkens tijdens de bv. Ze doet het vooral aan het eind v een borst of als ze loslaat en weer hapt, bijt xe soms ineens ipv gewoon vastpakken.
    Er zit zeker nog genoeg melk in mijn borsten en ik xie nog niet een tand aankomen. Ze is wel altijd onrustig en laat sowieso vaak los als ze iets hoort of ziet dus nu heb ik elke keer stress of ze wel goed zal aanhappen....

Ik gaf alleen bv in de ochtend en avond en ben gisteravond gestopt met de avondborst. Ik wil proberen de ochtend dus nog wel te blijven geven maar als ze blijft bijten levert het me zoveel stress op en dat trek ik niet.... Het liefste zou ik de avond ook weer geven maar ik weet njet of ik nog terug kan...

Dus HELP!! Wie heeft tips??

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier haalde ik haar meteen los(pink bij mondhoek) en zei nee mag niet bijten.en als ze dan nog een keer beet zei ik weer nee en mocht ze op dat moment niet meer drinken.

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Dat doe ik nu ook maar hierdoor drinkt ze soms te weinig.... En ze stopt niet met bijten. Deed ze dst bij jou wel dan?

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mij hielp het ook redelijk snel wat lieke zei ,meteen loskoppelen en streng nee zeggen.
    Ik zou eens kijken wat ze op borstvoeding. com zeggen over bijten, daar vind je vaak veel tips! Succes.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier hielp dat,maar als dat niet helpt is borstvoeding.com idd een goede optie.

6. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Thanks voor de tip!

7. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik geef juist een beetje tegendruk, waardoor er weer melk komt en ze dus drinken moet. Dan “vergeet” ze het bijten weer. Overigens doet ze het hier maar sporadisch en als ze het doet, heb ik het idee dat ze ook wel ongeveer klaar is met drinken.

8. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Zou het zo kunnen zijn dat je productie hard terugloopt omdat je te vroeg probeert naar 1-2 voedingen te gaan? Ik dacht dat dit meestal pas na 9 maanden kon. Hier beet ze namelijk wel eens als de melkstroom niet snel genoeg was, dat was dus ongeduld/frustratie.

Misschien kun je proberen om meteen te wisselen van borst als ze loslaat. Dan stimuleer je de productie ook weer. Ik heb ook een tijdje die neusspray gebruikt omdat dochterlief erg ongeduldig was en niet kon wachten op de tsr. Dat hielp ook wel. Maar de leeftijd van je kindje is ook een lastige. Dan is er zoveel afleiding voor een kindje! Ik voedde toen zoveel mogelijk op een vaste plek met zo min mogelijk prikkels.

In een latere fase beet ze ook nog wel eens (gewoon omdat het kon...;)) en dan liet ik haar even schrikken door met mijn nagel tegen haar wangetje te tikken als ze ging bijten. Ze snapte het heel snel!

Deel Deze Pagina