niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dolfijntje77, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Allemaal,

Mijn kleine meid wil het ochtend slaapje bijna niet meer slapen. Ik hoor haar een halfuurtje niet en daarna begint ze hele verhalen te vertellen. Als dat te lang duurt geeft ze aan dat ze er uit wil. Wat doen jullie dan? Ik laat haar nog even liggen, ze gaat nooit hard huilen hoor! Hooguit een beetje miepen. Ik vind dat ze toch even moet rusten. Ik ben namelijk bang als ik te snel toegeef dat ze straks snel over gaat op een grote slaap per dag! Hoe slapen de kindjes van jullie en hoelang per keer?

Groetjes van Dolfijn

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn ervaring is dat kindjes zelf aangeven wanneer ze ergens aan toe zijn. Waarschijnlijk is jouw meisje wel toe aan 1 slaapje per dag. Probeer het eens uit en als het toch niet werkt kun je altijd weer terug naar 2 slaapjes. Succes!

3. oke bedankt Setteke, Misschien moet ik het maar proberen!

4. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Kan ook even een fase zijn, dus dat ze het een paar dagen zo doet om vervolgens weer naar meerdere slaapjes overdag te gaan.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Misschien idd de overstap al naar 1 slaapje, misschien heeft ze niet meer zoveel slaap nodig. Ik zou als ik jou was niet letten op de vaste slaaptijden wat ze nu heeft en haar in bedje leggen zodra ze echt moe is. Dan kom je er vanzelf achter!

6. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Hier een dametje van 11 maanden die heel wisselend de ene keer wel slaapt 's morgens en dan weer niet.
    Ik leg haar erin, als ze echt niet gaat slapen (en dat geef ik soms rustig een uurtje de tijd) dan haal ik haar er wel weer uit. Volgens mij zitten we hier een beetje op de overgang. Ze is nog niet helemaal over naar 1, maar soms lukt het wel...

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hier wisselt t ook erg. De ene keer slaapt ze 1x op een dag, dan 2x en er zitten zelfs dagen tussen dat ze niet slaapt. (maar dan is ze ergens in de middag niet bepaald gezellig)

8. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hier ook heel wisselend, ligt er ook aan hoe laat ze smorgerns wakke is. (dit variert van 6.00-10.00 heel vaag) maar tosch meestal 2 keer een uurtje

Deel Deze Pagina