Iemand die het doet?? En dan bedoel ik die kaartjes niet de sportieve/motoriek aspect. Het is principe word toegepast bij hersensbeschadigingen maar ook vanaf 3-6mnd babys. Hier in Nl is niet zo bekend en kinderen worden niet gestimuleerd tot 4 jaar of niet veel. In elk geval het leek mij leuk om zo'n oefeningen met haar doen. Het is ook zeker hulpzaam voor later voor lezen/schrijven. Mijn dochter is ook erg druk en alert en ik denk dat ze het zeker leuk zal vinden. Ik kom zelf uit andere land waarbij dat soort dingen doet elk moeder en tja ik zie echt verschil tussen kind 2/3 daar en hier... Ken persoonlijk 3 moeders die deze methodiek deden vanaf 6 mnd en met 1.5-2 jaar lezen die kinderen boeken(woorden) gewoon en kunnen goed tellen en kennen cijfers en kleuren. Als voorbeeld zag ik zelf ik ging met vriendin en haar zoontje buiten lopen. Er was een grote poster in de etalage: stond iets van : hondje vermist maar geen beeld niks. Ze beweerde dat hij dus kan lezen hij kon nog niet zo veel praten maar hij wees op dat poster en ze: "af af". Dat af af betekende dus hondje in zijn taal. Ik stond echt verbaasd en toen legde ze uit over die Doman leermetodiek. Het zijn kaartjes met grote rode korte worden. Bijvoorbeeld mama Of met 3 grote rode rondjes die tellen als cijfer 3. Dat moet je laten zien aan kind max 3 sec. En niet meer dan 3keer per dag hetzelfde. Het moet speels zijn en alleen als kind dat leuk vind en vrolijk is. Ben benieuwd of iemand dat doet? Ervaringen? Ps: ikzelf heb wel paar kaartjes gedaan al eerder bijvoorbeeld foto van ons hondje en haar naam bij etc dus net als woorden kaartjes maar dan persoonlijke van haar omgeving. Foto van haar beertje=MAX(naam)
Ik geloof daar niet zo in.. Laat een kind een kind zijn en ontdekkend en spelend de wereld leren kennen (is mijn mening)