Niet-sociale medemens?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaloe26, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Vanochtend moest ik op de fiets door de sneeuw naar mijn werk. In totaal een uur wezen ploeteren. Onderweg ben ik keihard onder uitgegaan. Terwijl ik op de grond lig zie ik een auto vlak naast me voorbij rijden en op het voetpad kijken twee voetgangers nog even om. En wat denk je allemaal lopen/rijden ze verder. Niemand die je overeind helpt, even stopt of vraagt of het wel gaat. Ligt het nu aan mij en stel ik me aan of is dat gewoon a-sociaal gedrag?
    Heb me er vanochtend echt even boos over gemaakt.

2. Aura

Aura Niet meer actief

DAt is zeer zeker asosociaal gedrag! Bah hou daar niet van we moeten elkaar toch allemaal een beetje helpen?

Ben je verder wel ongedeerd?

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Het word toch steeds erger! Ik vind het onbegrijpelijk dat je iemand ziet liggen en gewoon doorloopt zonder te helpen of te vragen of het wel gaat!

Laatst een zwangere meid van dit forum die keihard van de trap afgleed op het station en ze schreeuwde het nog uit ook van de pijn, en ook daar kwam niemand helpen! Het is schandalig!

Hoop dat je geen gekkigheid eraan over gehouden hebt?

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Het ligt niet aan jou, ik vind dit ook echt a-sociaal gedrag.
    Hier bij mij in de buurt is eigenlijk iedereen best sociaal met dit weer (op degene die tegen auto is aangereden is na).
    We hebben nu al meerdere malen met de auto vast gezeten in de sneeuw, en we werden aldoor door iedereen geholpen.
    Me man heeft ook al meerdere auto's hier in de buurt uit de sneeuw geduwd.
    En in de straat werden ook de stoepjes van de oude mensen even sneeuwvrij gemaakt.

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nou dat is gewoon hartstikke asociaal gedrag! En zo word het steeds erger tegenwoordig..

Hopelijk niet al te erg bezeerd?

6. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Gelukkig wel ongedeerd :)

7. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    allereerst hoop ik dat je ongedeerd bent!

en het is zo triest om te zien dat de wereld steeds egocentriser aan het worden is!!!!!!!heb het helaas ook andersom meegemaakt,,,er viel een oudere dame op straat en ik stopte met de auto en hielp haar rechtop!
    loopt ze zo weg en zegt helemaal niks????????
    maar de volgende x stop ik gewoon weer,want das de aard van hget beestje gelukkig!!

8. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    a-sociaal!! ik ben al snel van het mensen helpen. Kan daar echt niet tegen. Help iemand even overeind ofzo. Net met mijn collega's ook 3 auto's de sneeuw uitgeduwd...dat is toch normaal!!

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Erg a-sociaal dat kan er bij mij ook niet in.

Als ik iemand zie liggen die gevallen is ga ik altijd even heen om te helpen, andersom zou ik dat ook fijn vinden.

Soms vraag ik me af waar het heen gaat, iedereen is zo op zichzelf gericht!

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat asociaal zeg !!!!

Ik vraag altijd op zijn minst even of het gaat.
    En als je na mijn uiterlijk kijkt zou je denken dat ik bij de asociale pubers/tieners hoor. Ben bijna 22, maar zie er uit als 17/18 hahha.
    Dus als ik zo sociaal doe schrikken mensen ervan :p

Maar ben blij dat je ongedeerd bent !!

Jammer van de asociale mensen !

11. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    ja, dan voel je ook wel verloren denk ik. En zeker als ze wél kijken, maar niks doen!

Soms help ik ook wel eens mensen die bijvoorbeeld hun boodschappen op de grond laten vallen, en dan ben ik erover verbaast dat ze zó dankbaar zijn.... sneu is dat.

Hiero zie ik juist mensen elkaar allemaal helpen. Vanochtend meerdere autopassagiers zien uitstappen om te helpen duwen. En gisteren mensen in de wijk die de straten schoonvegen.

Ik voelde me net heel asosociaal omdat ik voorbij een auto liep die klem zat. Aangezien ik nu veel last heb van mijn bekken en moeilijk kan lopen, heb ik niet aangeboden om te helpen. Dat vind ik dan meer de taak van de meneer die naast me loopt. Maar ik voelde me wel aso eigenlijk. Maar het staat ook weer zo stom om te zeggen :'sorry meneer, ik kan niet helpen vanwege mijn bekken' hihi.

12. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

onbeschoft zeg..ik help altijd mensen als het kan

zo ook een keer het regende buiten en niet zachtjes..
    stond er een man aan de kant van de weg rond jaar of 80 en zn band was kapot van zn auto..we zagen die arme man het proberen..
    we zijn er naar toe gegaan en me vriend heeft de band verwisseld voor die man..
    (ikzelf kan het nog steeds niet)
    en dan voel je je goed dat je een ander heb kunnen helpen.

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Sommige mensen zijn idd. zo aso.

Ik stond laatst in de bus, tjokvol met een baby van 8 mnd op mijn arm en een ziek kindje van 2 jaar (door omstandigheden moest ik een klein stukje met de bus). Echt niemand die even opstond. Had ook nog bagage bij me (we kwamen terug van vakantie).
    Belachelijk!

14. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Moet ik ook zeggen dat ik vorige week in een propvolle bus terecht kwam en een vrouw bood me haar stoel aan. Blijkbaar had ze een buikje gezien door de jas, maar ik stond echt mijn oren te klapperen! Vond het zo lief.

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Dan moet je gewoon aan iemand vragen zou ik daar even mogen zitten. Dat is je recht hoor, mensen zijn verpicht op te staan voor zwangeren, ouderen, gehandicapten en mensen die kleine kinderen begeleiden.
    Als ik met de bus reis dan vraag ik dat altijd, vaak zegt de chauffeur het ook. Is namelijk echt gevaarlijk om te staan met een kind en een baby.

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Ik vind persoonlijk dat zoiets niet gevraagd moet worden.
    Dat ze het gewoon aan horen te bieden !!

Ik zat vrijdag ook in een overvolle bus en ik zag dat een oudje in zou stappen, ben meteen opgestaan zodat zij meteen zou kunnen zitten en het niet eerst hoeft te vragen..
    En ik heb ook een liesblessure en moest nog de hele avond in de sneeuw en kou werken.. Maar ik vind het niet meer dan normaal dat andere mensen voor gaan.

17. fafje

fafje Niet meer actief

Maar weet je wat ik dus vaak genoeg heb meegemaakt...dan zit ik in de bus, komt er een heel oude man/vrouw aan...sta gelijk op...of vraag wilt u zitten? En dan krijg ik gewoon een kat..."nou nee hoor..ik moet er zo uit...of nee hoor ik blijf liever staan...." Alsof ze beledigd zijn, dat ik hun als "oud" bestempel :(

Maar goed...ik blijf het doen..

Ook ooit een x, hele oude vrouw...ik sta echt helemaal aan de andere kant van de straat....zie dat al haar manderijntjes uit dr tas vallen en meerdere boodschappen...allemaal mensen om haar heen...en kijken gewoon hoe zij dat probeert op t rapen...Dat ik vervolgens helemaal van de andere kant moet komen om haar te helpen...echt ASO!

18. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja ik vind het ook vanzelfsprekend om voor ouderen, zwangeren en kleine kinderen op te staan in het OV. Maar helaas ziet niet iedereen het zo... Ik ben trouwens ook niet zo dat ik het vraag of ik even mag zitten, misschien toch maar wel gaan doen...

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hmmm jij dus ook last van asociaalheid in het dagelijks leven. Ja, we zitten tegenwoordig allemaal in onze eigen bubbel opgesloten met ons mobieltje/ipodje/dvdspelertje. Ik word er soms echt pissig van, baaaah. Hoop dat je ongedeerd bent! Maar onwijs asociaal.

:) dat was mij :)

Echt te erg gewoon! En het houdt niet op, in de bus genoeg blikken op mijn hoogzwangere buik, maar opstaan, ho maar. ;) Ik ben groot en stoer, dan kan ik vast tegen een stootje? Zoiets? Ik zou zelf met mijn buik echt nooit beledigd zijn als iemand me even laat zitten. Als ik later oud en verkreukeld ga worden ook niet, je kan altijd 'nee, dank je, lief van je' zeggen.

Maar ik vind zelfs veel 'ouderen' (zeg maar van mijn ouders' generatie) echt bar onbeschoft, van voordringen bij kassa's tot door je zwangere buik heen kijken in een propvolle trein :x

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Haha dat had ik ook vrijdag voor oudje instapte, ik vroeg aan een meneer wilt u zitten. Hij was niet oud maar hij zag er een beetje uit als of hij een zware dag achter de rug had ( ;t was pas 1 uur maar goed, hij kon net zo goed uit een nachtdienst zijn gekomen ofzo )

Hij ook meteen zie ik er zo oud uit, ik zei nee joh. Vind het gewoon normaal om een ouder persoon dan ik aan te bieden te gaan zitten.
    En vooral nu de bus zo vol en nat is. Dat kon hij wel waarderen en vond hij erg aardig van me. Maar 't was niet nodig.
    Beetje een grap van proberen te maken als mensen denken dat het beledigend is ofzo..

Maarja jeetje zeg dat van die oude dame vind ik wel heel asociaal.
    Als je langsloopt help je toch sowieso. Al raap je maar één dingetje op ofzo. Pfff kan me eigenlijk niet voorstellen dat zulke mensen bestaan die NIET helpen bij de simpelste dingen. Helaas bestaan er te veel van zulke mensen. Kan me er echt kwaad om maken hoor !!!

Troeltje, ik ben ook niet zo om te vragen of ik ff mag zitten.
    Zelfs toen ik met mn kruk in de bus stap, echt niemand die het je vraagt. Nu had ik sowieso nee gezegt omdat zitten teveel pijn aan mn lies deed. Maar 't gaat om het idee.
    En bij jou zien ze toch ook een bolletje zitten, lijkt me ook vanzelf sprekend dat ze het aanbieden dan.

Deel Deze Pagina