hoi Onze dochter wordt eind juni 3 jaar. De laatste weken speelt ze wel, maar ligt ze ook heel veel op de bank met haar duim in de mond. Begint al 's morgensvroeg. Het lijkt alsof ze steeds moe is. Kindjes van haar leeftijd moeten toch bruisen van de energie? Ik snap haar niet, waarom is ze zo lui? Volgens mij is ze niet ziek ofzo, ze eet goed, ze slaapt 's nachts normaal goed. Ze wil geen middagdutjes doen, als ik probeer schreeuwt ze alles bij elkaar en dat is nog vermoeiender voor haar. Herkent iemand dit? grjts twinny
Zou het kunnen zijn dat ze in de groei is? mijn zoon is dan ook veel minder levendig en kan dan zo weer 2x per dag slapen en kan dan ook enorm hangen. Ik merk het altijd bij hem als hij heel veel gaat eten en klaagt over pijnlijke voeten... dan weet ik dat hij in de groei is (lichamelijke groei) en dan kan hij ook enorm hangerig en moe zijn. Misch kan je je dochter extra vitamines geven? ik heb floradix junior en merk dat mijn zoon er meer energie van krijgt.
Hmm je kan ook telefonisch consult vragen bij CB of huisarts natuurlijk er zijn 1000en redenen waarom je veel moe kunt zijn.. en weinig ervan kun je aan de buitenkant goed zien. bij jezelf is dat toch makkelijker.. dan weet je vaak wel wat er scheelt maar bij een peuter is dat toch lastiger over het algemeen
Hou haar even goed in de gaten, zou gewoon tijdelijk kunnen zijn, en inderdaad een groeispurt. Hoogstwaarschijnlijk is er niks aan de hand. Je merkt als moeder vanzelf wel als het echt te lang gaat duren, en als je echt je eigen meisje niet meer herkent. Hier hebben we net de ziekte van Pfeiffer achter de rug bij mijn dochtertje van 3...maar aangezien jouw meisje echt niet smiddags wil slapen, zal dat niet spelen! Ik zie ook dat je 35 weken zwanger bent, mss voelt ze wle de verandering aankomen en is ze daarom wat hangerig! Succes, ik hoop dat ze gauw weer lekker speelt
Heeft ze geen bloedarmoede? Mijn zoontje is in de winter veel ziek geweest en er is toen ook bloed geprikt, daaruit bleek bloedarmoede. Daar hebben we goed opgelet en nu is hij veel levendiger. Toch even naar de huisarts misschien?
Hoi meiden Bedankt voor al jullie reacties. Als ik het zo lees, denk ik toch dat het een combinatie van groeien, geen middagdutje en mijn zwangerschap ik. Ben zelf ook niet meer zo actief en ze kopieert ontzettend mijn gedrag etc. Wat bloedarmoede betreft, eigenlijk is ze bijna nooit ziek, eet ontzettend gevarieerd, omdat ze alles lust. Denk dus niet dat het dat is. Mocht het nu niet overgaan ga ik wel ff langs de huisarts. Soms denk ik ook dat ze gewoon wat lui en verveeld is. Ach, tis zo moeilijk om in die kleine koppies te kijken!! twinny