Zoetigheid

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaMiaatje, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Hebben jullie ook zo'n trek in zoetigheid tijdens de zwangerschap?
    Wat eten jullie allemaal op een dag aan zoetigheid?
    Vooral op m'n boterhammen moeten zoete dingen, zoals vruchtenhagel, appelstroop, etc.
    Je mag toch trouwens wel appelstroop eten tijdens de zwangerschap? Daar zit toch veel ijzer in?
    Koekjes vind ik ook lekker, maar af en toe moet ik mezelf een beetje matigen.
    Ik eet trouwens verder wel gezond hoor, groente, aardappelen, fruit.

2. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    owja...zoetigheid...ik ook heel erg. Vond het met sinterklaas en kerst helemaal lastig om niet helemaal los te gaan aan de chocolade en suikergoed. Het gaat nog wel redelijk. Fruit is ook heel zoet. Eet me helemaal gek aan mandarijnen. Naar mijn idee mag ik die onbeperkt eten :)...Daarbij heb ik enorme behoefde aan vocht. het liefst zoete drankjes, maar dat moet ik niet doen, want daar zit heel veel suiker in.
    Ik kan dus echt met je mee praten over zin in zoetigheid, maar het is niet altijd goed om er aan toe te geven.
    Ik heb ook een periode gehad dat ik heel erge zin had in tosti's lekker gesmolten kaas. Ook zo raar...hihihi...jij zal ook nog wel periodes krijgen denk ik dat je ergens anders zin in hebt dan in zoetigheid...
    succes

3. zwendel

zwendel Niet meer actief

ik heb er nu sinds een week of 3 last van. moet me echt inhouden alleen lukt dat niet elke keer even goed. probeer dan maar weer een lekker zoet vruchtensapje onder het mom van dan is het toch nog gezond :)

4. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben echt helemaal in-to zoetigheid. Alleen hou ik niet zo van zoet op m'n brood. Om
    Mijn zoete trek te stillen snaai ik Dickmanns negerzoenen, een bakje KlopKlop of gewoon wat snoepjes. :)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja appelstroop mag je echt wel hebben hoor.... maar dat van die vele ijzer... dat valt best mee hoor. Vroeger werd dat wel gezegd, maar uiteindelijk bleek dat het kwam omdat de appelstroop in ijzeren bakjes werd verkocht.... :D

Mocht je last hebben van te weinig ijzer, dan kun je beter aan de floradix gaan.

Met betrekking tot zoetigheid... ben altijd al wel een zoetekauw geweest. Helaas bij de laatste zwangerschap kreeg ik zwangerschapsdiabetes... dus toen voor mij even geen zoetigheid meer!

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ja ik had ook zo'n trek in zoetigheid in het begin van mijn zwangerschap!
    Met name snoep. Ik snoepte niet zoveel maar er gingen echt 2 zakken snoep per week doorheen. Vooral de Haribo Kindermix was favoriet! Of gewoon schepsnoep van bijv. Jamin.
    Nu eet ik nog wel regelmatig chocolade maar deed ik voor de zwangerschap ook al.

7. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Nou dames, vandaag niet zoveel trek in zoetigheid, ben regelmatig aan het kokhalzen, beetje licht misselijk.

Deel Deze Pagina