voorkeursligging, hoe groot kans op stuit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Caithlin79, Dec 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik ben nu bijna 28 weken zwanger en sowieso al sinds de 20 weken echo ligt de kleine met haar hoofdje bovenin en haar voetjes onderin.
    Volgens mijn verloskundige zegt dit nog helemaal niks en is de kans groot dat ze alsnog gaat draaien.
    Ik ben echter een beetje bang dat ze echt een voorkeur voor deze houding heeft en blijft houden omdat ze al 8 weken zo ligt.

Wat zijn jullie ervaringen hierin?

2. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden lag ook heel vaak zo tijdens de zwangerschap, met week 25 is hij met zn hoofd naar beneden gegaan en voeten omhoog, zo heeft hij tot het einde gezeten.
    Het kan dus altijd veranderen, je kindje heeft nu nog alle ruimte om te draaien en te doen.

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    mijn eigenwijze mannetje lag ook heel lang met zn koppie boven, maar is met 29 weken gedraaid en ligt nu goed. Ook al ingedaald. Dus het kan echt nog makkelijk goed komen!
    Ik maakte me ook zorgen maar hij is dus vanzelf gedraaid.

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ons meisje ligt ook nog steeds met haar hoofdje naar boven, begin me toch ook een beetje zorgen te maken. Met 27-28 heb je nog best wel wat weekjes waarin ze kan draaien. (blijkbaar ligt 96 van de kindjes goed dus dat is best heel wat)
    Ik ben vanalles op aan het zoeken, denk er over om moxatherapie te gaan proberen. De yogahouding van het youtube filmpje werd me ook bij zwangerschapsgym aangeraden. Misschien dat je er iets mee kunt.
    Stuitlig.nl | Stuitligging.nl - De acupunctuur behandeling bij stuitliggingen
    Stuitligging - moxa
    YouTube - How to turn a breech baby

5. Marise

Marise Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    1,588
    1
    0
    Hier lag de kleine met 30 weken nog heerlijk met de voeten naar beneden. Nu is hij eindelijk gedraaid. Maar ik zou me niet druk maken als ik jou was.

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Hier ook eentje die nog steeds met haar voetjes naar beneden ligt.. En ook hier heeft de vk gezegd dat ik me er geen zorgen over moet maken, dus we zullen zien! Anders is er helaas toch niets aan te doen, gewoon even afwachten maar!

Share This Page