Ik vond het zelf heel belangrijk om het nieuws zelf aan mensen die dicht bij mij staan. Voor mij zijn dat ouders, schoonouders, oma vriend, broers +aanhang, zus + aanhang, hartsvriendin, en dierbare vrienden. Ik weet dat mijn moeder het nieuws 'stiekem' aan een tante heeft verteld en aan een goede vriendin van haar. Ik zie het als haar enthousiasme die ze graag wil delen. Mijn schoonvader heeft het de hele buurt zowat al verteld en zelfs bij de etos staat ie trots te verkondigen dat ie opa wordt, maar..... dat heeft ie pas gedaan vanaf het moment dat heet van ons mocht. Zodat we zelf nog de nodige mensen persoonlijk konden inlichten. Voor mijn gevoel heb ik nu zelf de belangrijkste mensen ingelicht, en ik vind het niet zo heel erg als het nieuws nu een beetje via via gaat. Ik denk dat het heel persoonlijk is hoe je hier mee om gaat, maar het zou wel netjes zijn dat je wensen worden gerespecteerd. Dus als jij aangeeft dat je niet wilt dat ze het doorvertellen, dat ze zich daar aan houden. Ik kan me voorstellen dat je flink kunt balen hiervan. Aan de andere kant is het denk hun trots die het even overneemt en het met iedereen wil delen.
Gelukkig konden onze ouders hun mond heel goed houden! M'n moeder heeft zelfs op een gegeven moment 'toestemming' gevraagd of ze het al aan m'n tante mocht vertellen, hihihi. En m'n ouders moesten af en toe echt op hun tong bijten om niks te zeggen hoor. Want op het koor waarin ze zingen zitten veel mensen die jonger zijn dan zij en die al een of meerdere kleinkinderen hebben. Die gingen de laatste tijd steeds medelijdender doen dat m'n ouders nog geen kleinkind hadden, terwijl m'n vriend en ik al 40 en 34 zijn en al bijna 8 jaar samen, hihi (we waren er eerder gewoon nog iet aan toe) Maar goed, inmiddels al 21 weken, dus ze mogen het nu van de daken schreeuwen hoor! Ons ongeboren kindje wordt nu al schandelijk verwend, haha
Gah wat heb ik dan "fijne" ouders zeg.... die zeggen (zeiden) ook steeds: "het is jullie nieuwtje, het is niet aan ons om dit te vertellen" Bij de eerste was dat zo en ook nu bij de tweede. Alleen nu bij de tweede hebben we heel bewust aangegeven dat ze zich nog even een paar dagen gedeisd moesten houden omdat zij het op dinsdag hoorden en de schoonfamilie (zelfde dorp) het pas op vrijdagavond zou horen tijdens familieweekend. Maar ook hier werd gezegd: het is niet aan ons om dit wereldkundig te maken.
ik heb er ook ervaring mee helaas Wij zijn nu nog niet zo heel ver en wilden het pas na de eerste echo vertellen. Ik was alleen nog au pair in het begin en de vrouw waar ik bij werkte merkte dat ik niet zo lekker was en raadde toen dat ik zwanger was (met 6wk). Anderhalve week geleden was mijn vriend op het tankstation waar een kennis van hem werkt, die vroeg opeens of het waar was dat ik zwanger was! Bleek dat ze het aan 3 van haar vriendinnen al had verteld, die het weer aan hun man hadden verteld etc. Terwijl onze ouders het nog niet eens weten! Was hier wel flink pissig over en heb haar er ook op aangesproken. Ze voelde zich enorm schuldig. Ik begreep ook wel dat ze het uit enthousiasme deed want ze is gewoon heel blij voor ons, maar toch is dat dan een flinke tegenvaller. Het is jouw nieuws en jij zou moeten bepalen aan wie en wanneer je het vertelt!
zijn toch nog veel andere die het herkennen..! ik verbaas me zoiezo over hoe snel dat het nieuws gaat..! vanochtend zei m´n oma dat ze het op m´n vorige werk ook al wisten, vind het geen ramp maar het had nog wel iets minder gemogen. Iedereen weet het nu dus al! Zelfs mensen die ik niet ken!
ik vindt helemaal dat je gelijk hebt meid....hier ook zo`n moeder maar die verteld nog wel meer dingen die niemand hoeft te weten
Ja daar ben ik ook heel blij mee hoor! Maar het is bij ons ook eigenlijk een ongeschreven regel dat dingen die aan tafel worden besproken, ook binnen de vier muren blijven. Vader werkt in de supermarkt in een kleiner dorp, ik heb daar 8 jaar weekend werk gedaan en mn zusje heeft er stage gelopen en een periode weekend werk gedaan..... dus de annecdotes over de klanten etc vlogen bij ons ook over de tafel... vandaar dat iets dergelijks voor ons "normaal" is. Helaas geldt dat dus niet voor alle gezinnen/families, wanneer ik de verhalen hier op ZP lees.
ja zo hoort het eigenlijk ook Hier dus helaas niet het geval, mede daarom nu ook geen contact meer met mijn moeder. Ze loog veel en vertelde werkelijk alles door, echt dingen die je als moeder voor je hoort te houden... Maar goed ik zou het dus nooit doen Ben maar blij met zo`n ouders meid!!