Gisteren is onze dochter voor het eerst naar school gegaan. Tranen!! Maar achteraf had ze het heel leuk. Ze had nog niet gewend omdat ze net jarig is geweest dus ze gaat gelijk met de nieuwe stroom mee. Ik vind het enorm spannend en merk dat ik ook heel erg moet wennen aan dit 'wereldje'. Ik ben opeens een moeder met een rugzakkie Wie wilt ervaring met mij delen hierover? Ik merk dat ik best onzeker ben. Zelf heb ik niet een hele fijne school ervaring en merk dat ik ook enorm moet wennen aan de ouders en de regels en.. Tja ook moeder heeft een paar wen dagen nodig hoor.
Hier ook een jochie dat nu zijn 3e dag heeft. Ik was echt "bang" dat hij het teveel zou vinden. Te druk, te heftig. Maar in plaats daarvan, draait hij mee alsof hij er al weken komt. Ook direct de 1e dag zijn handje opsteken en iets voor de klas doen. En bij gym lekker vrij spelen. Ik geloof dat hij er een stuk minder moeite mee heeft dan ik. Zelf heb ik ook niet zo'n prettige schooltijd gehad. Norse juffen, pesters, etc. En mijn jochie was ook heel verlegen en bleu toen hij jonger was. De laatste maanden is hij wel dapperder geworden. Maar dat het zo makkelijk zijn gaan, dat was echt wel boven mijn verwachtingen. Brengen/ophalen/plantje mee voor de klas/gymschoenen regelen etc, daar wordt hier nu nog makkelijk over gedaan. Ik geloof dat ze volgende week wel meer gaan toezien dat ouders echt voor half 9 de klas uit zijn. En dat ze dan echt gymschoenen moeten hebben. Maar deze eerste week is even wennen voor allemaal.. Ik ga maar mee met wat ik hoor, en wat ik gelezen heb in de schoolgids.
Heb net bij baby's en kleuters een topic geplaatst. Mijn meiden gaan volgende maand en ik vind het zoop moeilijk!
Mijn dochtertje is 3,5 week geleden begonnen, voor de zomervakantie is ze een ochtend wezen wennen. Ik vond het eerst wel moeilijk, de eerste week was ze ook door een jongetje geslagen en uitgescholden en toen was ze helemaal verdrietig, maar de juf had dat direct aangepakt en sindsdien gaat het wel prima. Ze kende nog helemaal geen kindjes, dus ze moet haar draai even vinden, maar ik geloof dat dat nu aardig gaat. Ze vertelt altijd veel, dus als ze het niet leuk vindt of er is iets, dan zegt ze dat ook. Ze is op woensdag en vrijdagmiddag vrij en op donderdagmiddag laat ik haar zelf kiezen of ze 's middags nog naar school wil of niet.
Mijn zoon heeft op dinsdagmiddag a.s. een wenmiddag....2x per week op dinsdag en donderdag tot hij 4 jaar wordt. Beetje eng...want hij kent daar niemand. Niemand van zijn KDV gaat naar die school omdat KDV een paar wijken verder op staat, terwijl de school in mijn wijk staat. Wordt vervolgd... @ Jo79: arme meis dat zij meteen door 't jongetje geslagen werd. Geen leuke begin....
Mijn zoontje gaat maandag wennen en vanaf 28 oktober naar school. De juffen lijken me heel leuk en hij heeft er ook wel zin in. ik lees dus even mee!
Hier dag 3 verder en ze komt heel enthousiast het lokaal uit met tekeningen, folders, boekjes, de bobo. Ik moet enorm wennen dat je bij de KDV een beetje kan hangen, kletsen, praten over hoe het gaat en op de basischool merk ik dat het meer een stroom is. Echt even ene praatje is niet heel veel tijd voor e.d. Verder moet ik ook enorm wennen aan dat ons kent ons tussen de ouders. Mijn dochter kent ook niemand van haar klas en net als ik sta ik ook alleen op de schoolplein terwijl iedereen zit te kletsen. Morgen krijgt ze haar meester die ze nog niet kent dus ben benieuwd. Tot nu toe is ze gewend alleen maar juffies te hebben. Morgen kijken of ze een hele dag wilt en anders haal ik haar op. De eerste dag hebben we haar een halve dag gegeven en was de enige die ook weg ging terwijl er meerdere kindjes waren die nieuw waren. Mijn dochter keek ook een beetje verbaasd terwijl ze haar broodje zat te eten. Denk als we haar vanaf dag 1 de hele dag op school hadden gelaten dat ze nu niet zo moeilijk doet om te blijven. Ze denkt nu dat het een optie is En dat is het ook natuurlijk. Zelf moet ik wel even wennen aan de tijden hoor ppff
Mijn zoontje gaat sinds 3,5 week naar de basisschool. Hij vindt het er helemaal geweldig en gaat huppelend. Hier is groep 1 op vrijdag nog de hele dag vrij, dat is wel prettig, want hij is erg moe aan het einde van de week. Hij gaat wel vanaf het begin hele dagen (behalve de woensdag), ik laat het liever niet aan hemzelf over of hij hele of halve dagen wil, dat hou ik liever in eigen hand. Ik heb niet zoveel met alle andere moeders op het plein. Ik ken er wel een hoop, maar ben niet zo'n pleinhangmoeder, haha. Mijn zoontje kende ook nog geen kindjes in de klas, maar nu een paar weken later al wel, dus dat komt wel goed.
Hier is mijn zoontje ook 3,5 weken geleden begonnen en is echt heel erg snel gewend, het lijkt nu ook echt alsof het altijd al zo geweest is, ik maakte me ook een beetje druk om vriendjes enz. Maar hij heeft al een paar vriendjes en een vriendinnetje Dus dat gaat goed. Ik zelf heb juist een hele leuke schooltijd gehad, maar ook ik maak me zorgen Ik ken wel een paar moeders omdat hij ook met die kindje op de psz heeft gezeten dus dat is wel leuk, maar het is niet zo dat we hele gesprekken hebben, meestal sta ik hem ook in mijn eentje op te wachten (nou ja met mijn dochtertje dan ) En dat van die gesprekjes met de juf dat heb ik ook, op de psz had ik regelmatig een gesprekje met de juf en nu idd bijna niet, als we aankomen kan het nog wel maar bij het weggaan eigenlijk niet. Maar goed het gaat gewoon goed ops chool en hij vind het heel leuk
Ja hier is in principe de PSZ gewoon meeverhuist, alle kindjes die daar zaten zijn zowat mee, dus maar een paar nieuwe kindjes. Mijn zoon was op 29 aug jarig en mocht gewoon meteen op 22 aug fulltime meedraaien, hij is nog wel wat moe en kan niet veel erbuiten plannen, maar kon vandaag zomaar even weg dat kon 2 weken geleden niet (te moe) dus het gaat al beter. Huilen e.d. geen last van, het is immers superleuk om naar school te gaan, gewoon goed voorbereid, het is ook gezellig allemaal, helemaal niet iets om voor te huilen. Het scheelt wel dat wij tegenover school wonen, is superhandig en ik ben begonnen voor de grote vakantie dat ie daar naar school gaat, na een welkomsbezoekje, dus hij was er zo aan toe na de grote vakantie dat ie alleen maar heel veel zin had!
wat betreft de moeders, ach heel veel ken ik al van de peuterspeelzaal en koffie en thee kwartiertje dus en de nieuwe leer je ook wel kennen, maak eens een simpel praatje is leuk om nieuwe mensen te leren kennen.. Ik moet het hier zelfs regelmatig in het engels omdat de ouders geen NL praten haha das ook wel apart...
Inderdaad hoor ik verhalen hierover dat je geen praatje kan maken met de juf hoe het zijn dag is geweest. Wel met de KDV leidsters....best jammer. Daar zijn de ouderavonden voor, denk ik.
Elke dag hebben we hier op school 10 minuten om ze brengen in de ochtend, die tijd kan gebruikt worden voor ene kort praatje en als je uitgebreider wilt praten kan je extra gesprekje aanvragen. Er word hier zoiezo aan de ouders gevraagd om eerlijk en open te zijn en alle grote dingen die gebeuren thuis ook te vertellen omdat die de gedachten van een kind bezig houden.
Hier is na schooltijd wel even een paar minuutjes om te vragen hoe het gaat. Korte gesprekjes hoor, zelfde soort als op kdv "niks geks, doet goed mee, heeft er zin in". Bij bijzonderheden is er vast wel wat meer tijd. En voor school is het ook 10 minuten brengtijd, maar dan lopen de ouders veel gespreider binnen. Na schooltijd zijn de meeste ouders/BSO-ers snel weg, en blijf je al snel alleen over met de juf.
Mijn oudste wordt eind van de maand 4 en ze gaat maandag voor het eerst wennen. Ben heel erg benieuwd! Zelf kijkt ze er enorm naar uit...
Hier haar eerste volle dag en ze vond het helemaal geweldig! Dansen en enthousiast. Had verwacht dat ze wat rustiger thuis werd omdat ze wat meer energie kwijt kon maar het integendeel
Onze oudste zit sinds het begin van dit schooljaar in groep 1... Ze vind het helemaal geweldig!! In de 5 laatste weken van het vorig schooljaar is ze al 1x per week wezen snuffelen maar nu was het helemaal echt... Ze vond het helemaal geweldig en nu nog steeds. Iedere dag komt ze wel met iets nieuws thuis wat ze heeft geleerd en je merkt nu ook ineens dat ze zo groot wordt... hihi Nu is ze heel serieus in haar rompompom-boekje aan het werken (ze heeft vandaag de eerste in de bus gekregen) Al een echt tutteke...
Nee, ik heb er 3 (heb 2 miskramen gehad... dat zijn de namen die je er nog bij ziet staan ) Btw.. ik heb zelf op de pabo gezeten (opleiding niet afgemaakt omdat ik zwanger raakte van de 3e) dus ik vond het niet zo moeilijk om haar te laten gaan (heb 2 jaar stage gelopen bij kleuters)... heb ook geen nare ervaringen gehad op de (basis)school. En Thessa is altijd al een bijdehandje geweest en nu op school ook, dus dat scheelt wel. Ben eens benieuwd hoe het volgend jaar gaat (in september van volgend jaar gaat de 2e... hij is wat bedeesder...).. boh, en dan heb ik er nog maar 1e thuis rondhobbelen... t gaat echt snel...
Leuk he! Mijn dochter krijgt Borre het boekje. Kreeg zo'n proefexemplaar en heb het wel aangevraagd. Krijg ze nu ook 2x per maand. Ze kwam elke dag inderdaad thuis met tekeningen, lijmen. Maar ook voor ons als ouder zoals schoomelk, de BOBO, nieuwsbrieven schoolreisje. Binnenkort ouderavond en kennismakingochtend met nieuwe ouders en 22 september gaan ze al op schoolreisje naar een toneelstuk. Heel spannend. En 3x in de week spaanse les. Mam en pap moeten ook maar op cursus Ook als ouder komt er zoveel op je pad als eerste keer en ik ben nog best jong (25) je ziet ze dan weleens echt kijken vooral als ik mijn jongste ook mee heb.. Soms zit ik wel met vragen zoals gym, aankleden, uitkleden etc. Ze heeft wel gymschoentjes aan maar laat haar nog lekker even in ondergoed gymen en net als poepen. Hoe doen ze dat? Mijn dochter kan nog niet zelf afvegen als ze heeft gepoept. (tenminste niet zo goed) Gelukkig is het nog niet voorgekomen. Wel zei ze vandaag.. 'Moet ik morgen naar school?' Ik wil elke dag vrij zijn