hey meiden vraagje ik ben nog al iemand die snel haar mond open trekt maar in deze twijfel ik. een oude vriendin van mij zag ik laatst en toen vielen mij wat dingen op en nu vraag ik mij af of het aan mijn opvoeding ligt of dat het toch een beetje extreem is. hun kindje is nu 6 maanden en word voor mijn doen erg groot gemaakt. klinkt heel raar maar met 5 maanden gaven het al een magnum omdat het warm was zulke dingen doel ik dan op. maar waar ik mij een beetje zorgen over maak ik het volgende heb kindje is geloof ik net 9 kilo bij 6 maanden oke grote baby maar kan nog niet zelfstandig zitten sowieso recht zitten lijkt een probleem. maar nu zit het kind sinds 2 weken wel in de vervolg stoel (groep 1 autostoel) ik vind het dood eng en natuurlijk de kans dat ze een een ongeluk krijgen is klein. maar als ik dan naar het kind kijk dat zit gewoon weg niet goed het hangt als het ware in de gordel. ik vraag me af of ik hier iets van kan zeggen of moet ik het maar zo laten?
Gezien het een oude vriendin is (en je hiermee bedoeld haar bijna nooit te zien) zou ik er niets mee doen. Zie je haar vaker kun je eea wel bespreekbaar maken op een informatieve wijze. het klinkt inderdaad alsof ze er andere regels/opvoeding op na houd als de meerderheid. Hopelijk staan er mensen dichterbij je oude vriendin die haar wijzen op de gevaren en risico's van bep keuzes,
Tsja, ik ben geen fan van die dingen. Bemoeien met zulke zaken dan. Behalve met veiligheid en dat is hier het geval. Vraag jezelf het volgende af; Stel het gaat gruwelijk fout. Kan je dan leven met het feit dat je je mond hebt gehouden? edit; Ik bedoel hiermee niet dat jij de verantwoording draagt natuurlijk, maar meer dat het door je hoofd blijft spoken van "wat als". Misschien weten ze het echt niet en zijn ze je er dankbaar voor.
nee leven en laten leven. mischien dat je wel subtiel kan vragen of ze al uit de mc was gegroeid maar ik zou je er niet te veel mee bemoeien. er zullen in de toekomst nog wel meer verschillen in de opvoeding komen.
Ik zou er wel watvan zeggen. Vind het gewoon stipom van ze. Ik kan dan mijn mond niet houden.... Of dat verstandig is....
Het stoeltje zou ik wel wat van zeggen, maar inderdaad wel subtiel. Maar zo lang het niet met veiligheid te maken heeft zou ik niet snel wat zeggen.
Dat hangt er helemaal van af hoe je verstandhouding met haar is en hoe ze normaal op zoiets reageren (de een vindt het bemoeienis, de ander een goede tip)... Het zou mij ook niet lekker zitten en ik zou wel overwegen om er wat over te zeggen.
Dingen die niet met veiligheid te maken hebben zou ik maar over zwijgen..al snap ik je heel goed. Maar net als met die autostoel...zoiets hebben wij hier ook gehad met een kindje dat een stuk jonger en kleiner nog dan mijn zoontje was. En die ging in de vervolgstoel omdat ze het zo gezellig vonden dat hij ook die kant op keek....toen heb ik ook gezegd: joh hoe kan hij er nu al uitgegroeid zijn??
hoi draai het om! wat zou je er van vinden als iemand dit tegen jou zei? ik persoonlijk zou er niet zo van gedient zijn als men zich bemoei met het voedingspatroon van mijn kleine.maar als het om veiligheid gaat zou ik dit niet erg vinden. ik heb ook een speciale stoel die je kan kantelen wat ook wij hebben een grote baby die niet meer in mc past. kan me voorstellen dat als men niet weet dat dit een speciale is, zich zorgen maakt.
Ja hoor ik zou er ook wat van zeggen. Alleen om de veiligheid, zou me nooit bemoeien met de opvoeding en eten enzo
Ik zou gewoon eens vragen waarom hij/zij nu al in de vervolgstoel zit en dat kindjes doorgaans wel tot de 1ste verjaardag in de MC zitten. Je kunt gewoon eens informeren of daar een reden voor is. Zou ik gewoon doen.
Past hij nog wel in de maxicosi? Mijn jongste was ook zo groot en vooral breed (schouders) en ik kon hem er met 6 maanden (met een winterjas) niet meer in gepropt krijgen. Dus wij hebben hem toen ook al noodgedwongen in autostoel gezet. Wel zo ver mogelijk in de ligstand, maar toch. Misschien kun je haar die vraag stellen? Of hij er al uitgegroeid is?
Ik zou iets zeggen als, goh ik las laatst dat het, het veiligste is om je kindje zo lang mogelijk in de autostoel groep 0 (zo heten ze toch?) Te vervoeren. Mag ik vragen waarom jullie al voor deze stoel gekozen hebben? Zoiets