zouden jullie het aankaarten?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    #1 edelweiss, 30 apr 2014
    Laatst bewerkt: 30 apr 2014
    hey meiden vraagje ik ben nog al iemand die snel haar mond open trekt maar in deze twijfel ik.

een oude vriendin van mij zag ik laatst en toen vielen mij wat dingen op en nu vraag ik mij af of het aan mijn opvoeding ligt of dat het toch een beetje extreem is.

hun kindje is nu 6 maanden en word voor mijn doen erg groot gemaakt. klinkt heel raar maar met 5 maanden gaven het al een magnum omdat het warm was zulke dingen doel ik dan op.

maar waar ik mij een beetje zorgen over maak ik het volgende heb kindje is geloof ik net 9 kilo bij 6 maanden oke grote baby ;) maar kan nog niet zelfstandig zitten sowieso recht zitten lijkt een probleem. maar nu zit het kind sinds 2 weken wel in de vervolg stoel (groep 1 autostoel) ik vind het dood eng en natuurlijk de kans dat ze een een ongeluk krijgen is klein. maar als ik dan naar het kind kijk dat zit gewoon weg niet goed het hangt als het ware in de gordel.

ik vraag me af of ik hier iets van kan zeggen of moet ik het maar zo laten?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ligt eraan hoe gevoelig ze meestal reageren op dingen...

3. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik zou het niet doen, eerlijk gezegd.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Gezien het een oude vriendin is (en je hiermee bedoeld haar bijna nooit te zien) zou ik er niets mee doen. Zie je haar vaker kun je eea wel bespreekbaar maken op een informatieve wijze.

het klinkt inderdaad alsof ze er andere regels/opvoeding op na houd als de meerderheid. Hopelijk staan er mensen dichterbij je oude vriendin die haar wijzen op de gevaren en risico's van bep keuzes,

5. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Tsja, ik ben geen fan van die dingen. Bemoeien met zulke zaken dan. Behalve met veiligheid en dat is hier het geval.

Vraag jezelf het volgende af;
    Stel het gaat gruwelijk fout. Kan je dan leven met het feit dat je je mond hebt gehouden?

edit; Ik bedoel hiermee niet dat jij de verantwoording draagt natuurlijk, maar meer dat het door je hoofd blijft spoken van "wat als". Misschien weten ze het echt niet en zijn ze je er dankbaar voor.

6. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hier niks van zeggen, het is toch ieder voor zich hoe ze met hun eigen kinderen omgaan.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    nee leven en laten leven.
    mischien dat je wel subtiel kan vragen of ze al uit de mc was gegroeid maar ik zou je er niet te veel mee bemoeien. er zullen in de toekomst nog wel meer verschillen in de opvoeding komen.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik wel, want ik moet er niet aan denken dat ik niets gezegd heb en het kind in de kreukels ligt..

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    In dit geval zou ik er wel wat van zeggen, dit is gewoon gevaarlijk!

10. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik zou er wel watvan zeggen. Vind het gewoon stipom van ze. Ik kan dan mijn mond niet houden.... Of dat verstandig is....

11. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik zou het ook subtiel zeggen hoor, vragen waarom ze die keuze heeft gemaakt..

12. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Het stoeltje zou ik wel wat van zeggen, maar inderdaad wel subtiel.
    Maar zo lang het niet met veiligheid te maken heeft zou ik niet snel wat zeggen.

13. Nati

Nati Niet meer actief

Dat hangt er helemaal van af hoe je verstandhouding met haar is en hoe ze normaal op zoiets reageren (de een vindt het bemoeienis, de ander een goede tip)...
    Het zou mij ook niet lekker zitten en ik zou wel overwegen om er wat over te zeggen.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Dingen die niet met veiligheid te maken hebben zou ik maar over zwijgen..al snap ik je heel goed. Maar net als met die autostoel...zoiets hebben wij hier ook gehad met een kindje dat een stuk jonger en kleiner nog dan mijn zoontje was. En die ging in de vervolgstoel omdat ze het zo gezellig vonden dat hij ook die kant op keek....toen heb ik ook gezegd: joh hoe kan hij er nu al uitgegroeid zijn??

15. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    hoi draai het om! wat zou je er van vinden als iemand dit tegen jou zei? ik persoonlijk zou er niet zo van gedient zijn als men zich bemoei met het voedingspatroon van mijn kleine.maar als het om veiligheid gaat zou ik dit niet erg vinden. ik heb ook een speciale stoel die je kan kantelen wat ook wij hebben een grote baby die niet meer in mc past. kan me voorstellen dat als men niet weet dat dit een speciale is, zich zorgen maakt.

16. dekilene

dekilene Niet meer actief

#16 dekilene, 1 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2014
    Ja hoor ik zou er ook wat van zeggen.
    Alleen om de veiligheid, zou me nooit bemoeien met de opvoeding en eten enzo

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou gewoon eens vragen waarom hij/zij nu al in de vervolgstoel zit en dat kindjes doorgaans wel tot de 1ste verjaardag in de MC zitten.
    Je kunt gewoon eens informeren of daar een reden voor is.
    Zou ik gewoon doen.

18. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Past hij nog wel in de maxicosi? Mijn jongste was ook zo groot en vooral breed (schouders) en ik kon hem er met 6 maanden (met een winterjas) niet meer in gepropt krijgen. Dus wij hebben hem toen ook al noodgedwongen in autostoel gezet. Wel zo ver mogelijk in de ligstand, maar toch. Misschien kun je haar die vraag stellen? Of hij er al uitgegroeid is?

19. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Ik zou iets zeggen als, goh ik las laatst dat het, het veiligste is om je kindje zo lang mogelijk in de autostoel groep 0 (zo heten ze toch?) Te vervoeren. Mag ik vragen waarom jullie al voor deze stoel gekozen hebben?

Zoiets:)

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Uhmm misschien subtiel aankaarten dat achterwaarts vervoeren tot 15 maanden verplicht is/wordt?

Deel Deze Pagina