ik wilde graag even jullie mening horen over het volgende: vorig jaar november ging het even niet zo goed met me en ik dacht laat ik even naar de ha gaan voor een gesprek. de ha vond het een goed idee om misschien met het riagg te gaan praten over mijn problemen en melde mij dus aan bij deze instantie. een weekje daarna kreeg ik dus van het riagg een oproep om telefonisch een afspraak te maken met mij, maar na een aantal gesprkken met mijn man had ik besloten om toch maar niet te gaan.dus ik heb mij verder dan ook niet meer gemeld bij het riagg,niet telefonisch of wat dan ook.toen kreeg ik een week later dus een brief van het riagg of ik mij alsnog wilde melden zoniet dan zouden ze er verder vanaf zien.dus wederom heb ik het gelaten voor wat het was.zover dus niks aan de hand. maar wat bleek nu? krijg ik opeens een rekening gepresenteerd van 109 en de daarop volgende dag kreeg mijn man ook een rekening van het riagg van 109(via cz)gepresenteerd terwijl ALS was de hulp alleen voor mij geweest.dus ik gebeld met de cz en gezegd dat er ik er nooit geweest ben enz,maar zei zeiden dus dat ik de rekening toch moest betalen omdat ze een aanmelding van de ha hebben gehad en vervolgens een dossier hebben geopend? nou vraag ik mij af, is dit de normale gang van zaken? ze hebben mij nog nooit gezien laat staan gesproken en van wat maken ze dan een dossier op? nou op deze manier zou ik ook wel geld willen verdienen even 218 betalen voor hulp die ik helemaal niet gehad heb? iemand hier ervaring mee of ook zoiets meegemaakt? sorry voor mijn lange verhaal en bedankt alvast voor de antwoorden
dit zou ik dus echt niet betalen he? en al helemaal niet die van je man, ik ben ook wel eens aangemeld bij het RIAGG en zelfs MET gesprekken komen wij niet op zulke hoge bedragen, niet betalen dus!
ja dat zei mijn man dus ook,NIET BETALEN! maar dit is toch niet te bevatten zeg kan ik me dalijk aanmelden met psychische klachten hoe ik de rekening moet betalen zo krijgen ze natuurlijk ook klanten erbij pfffffffffffffff
dat is vet balen ja, dit bedrag moeten jullie nu beide betalen vanuit je eigen standaard risico puur omdat men dus een dossier geopend heeft. Er zijn telefonisch wat dingen op papier gezet e.d. dus tja, denk niet dat je er aan ontkomt om toch te betalen. Ze hanteren standaard bedragen wanneer een nieuwe patiënt zich meldt dat zie je wel terug aan de bedragen die worden berekend (beide het zelfde) Je zou kunnen proberen te bellen met het Riagg hoe dat nou precies zit, en dat jullie daar niet eens zijn geweest etc. want zij declareren dit dus bij je ziektekostenverzekeraar en als je je eigen risico nog niet verbruikt hebt moet jij daar natuurlijk voor betalen. succes
Misschien omdat je eigen risico al verbruikt was, of omdat jij anders verzekerd bent waardoor dit voor de volle 100% vergoed wordt door je verzekeraar, maarre als je niet betaald kan ik jou wel vertellen dat ze straks als eerste haar aanvullende verzekering stopzetten en zie dan maar eens terug te komen, dat is een pak ellende voor dat weer rechtgezet is
dit is het hem nu juist er zijn TELEFONISCH geen dingen op papier gezet !ik heb geen enkel contact gehad met het riagg,dus weet ik ook niet wat ze voor een dossier geopend kunnen hebben dus kunnen ze mij toch geen rekening sturen?
de huisarts heeft je wel aangemeld wrs, vandaar de rekening denk ik. Gewoon de riagg bellen , en evt je verzekeraar om te zien hoe je van de rekeningen afkomt
eigen risico had ik nog niet aan gedacht, zou kunnen maar dan ook voor haar man zo'n hoge rekening? die heeft er geen gebruik van gemaakt toch? eigen risico geld per persoon, ook als je getrouwd bent dus die rekening voor haar man is sowieso kolder.
Wat schandalig! Telefonisch kunnen ze niet eens een dossier aanmaken volgens mij! En dan nog wat: wat is een leeg dossier..? Dit is tegenwoordig een mapje op de computer, dus kan net zo had verwijderd worden, en kost 10 seconden! En als ze nog schrifelijk werken, kost dit 1 A4tje in een mapje. Als het mapje van goud is en bewerkt met diamanten snap ik de prijs wel, maar anders..? En een ha kan je wel door verwijzen, maar dan nog ben je NIET verplicht om daar gehoor aan te geven! Ik zou niet betalen! Als ze moeilijk gaan lopen doen zou ik gebruik maken van rechtsbijstand als je die hebt. Zoniet, kan je naar het gemeentehuis het juridisch loket opzoeken.Succes! Liefs Kimonootje
Ik zou idd ook ff mijn rechtsbijstandverzekering bellen en de situate uitleggen en misschien ook ff bij de huisarts langs gaan om te vragen WAT hij nou daadwerkelijk heeft gedaan om je aan te melden bij het riagg.
Ja als je ha je heeft aan gemeld, en voor een dossier heeft gezorgt, betaald hij/zij maar de rekening!
ja precies ook dit waren mijn gedachten en ik ga er zeker achteraan en zeer zeker niet betalen ! bedankt allemaal voor jullie reacties nu weet ik tenminste dat ik niet de enige was die zo dacht
Ik zou denk ik ook nog even contact op nemen met de huisarts, kijken wat die ervan zegt. Misschien dat hij/zij nog wat betekenen/cq ongedaan maken.
Hoi Cindy, Ik weet dat sinds kort de regels zijn veranderd. Het is zelfs zo erg dat als je opbelt ze een rekening kunnen sturen. Ik denk dat je inderdaad moet betalen. Hoe stom dat ook is. Dat komt, omdat de hulp door het RIAGG door de ziektekostenverz. wordt betaald en je dan dus een eigen risico hebt van 150,- euro. Ik vind het ook echt te belachelijk voor woorden, maar ben bang dat er niets anders op zit.
Vind het rond uit belachelijk! Wat voor kosten mag ik het RIAGG dan rekenen aangezien ik ze duizende keren heb moeten bellen omdat ZIJ een afspraak afgezegd hebben en nooit meer een nieuwe hebben gemaakt. Het RIAGG is de instantie die je altijd achter hun kont aan moet zitten omdat ze nooit maar dan ook echt nooit uit zichzelf bellen. Ook al zeggen ze dat ze dat gaan doen of dingen door zullen geven aan desbetreffende persoon en die dan telefonisch contact met je op zal nemen. En dan is het een keer andersom en mag je dokken! Ik heb het juist andersom gehad met de tandarts. Ben een groot vergiet sinds mn bevalling en dus gewoon tot 3 x toe mn afspraak daar vergeten. Was er van overtuigt dat ik n rekening zou krijgen die derde keer. Maar nee...gewoon n nieuwe afspraak weer (en dit keer wel onthouden)! Dat hadden ze overigens ook wel eens in de brief mogen schrijven die je gekregen hebt....dat als je niet reageert ze er vanaf zien maar WEL een rekening sturen!
ja maar ik heb dus niet gebeld he-le-maal niks nada noppes waarvoor moet ik dan betalen? omdat de huisarts mij heeft aangemeld?
Ben het echt volkomen met je eens hoor. ik vind dat ze het RIAGG/GGZ gewoon van de aardbodem moeten schoppen en een organisatie moeten opstellen die tenminste ook iets kan bieden. Maar helaas, moeten we het met dit dramagebeuren doen. Maar als de zorgverzekering en het GGZ allebei aangeven dat je moet betalen voor het aanmaken van het dossier, dan zit er niet zo veel anders op. Misschien kun je het eens bij de jurofoon navragen of bij je rechtsbijstandverz.
en die rekening voor haar man dan? moet die ook betaald worden? ze heeft 2 keer een rekening gehad van het riagg, ook eentje voor haar man, wat heeft hij er dan mee te maken?
Als haar man geen beroep op het RIAGG heeft gedaan, hoeft ie volgens mij ook niets te betalen. Maarja, dat weet ik niet zeker.
Ik lees al dat het nog steeds een kut organisatie is...Belachelijk dat ze je een rekening sturen. Ik heb er ook gezeten GGZ/Riagg maar ik was al over de 18 en ik heb nooit een rekening gekregen.. Maar goed ik zou ook rechtsbijstand erbij halen en het uit laten zoeken want die kwibussen daar die doen nooit wat om gek van te worden. Tis net wat Wilma zegt jij moet ze constant achter hun kont aan zitten en echt hulp bieden ze je ook niet je kan dan beter particulier een psycholoog zoeken. En ze hadden je idd wel mogen informeren over het feit dat ze je sowieso een rekening sturen of je een afspraak maakt of niet! Suc6 ermee