Welk hoofdkussen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamanama, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hallo!

Ik heb al jaren nek-en rugklachten, na een botsing met de auto in 1994.
    Ik ben inmiddels zover dat ik nog maar elke 2 maanden naar de chiropractor hoef.
    Daarnaast heb ik een hoofdkussen van Tempur, maar dat is al best oud.
    Nu ben ik op zoek naar een goed ondersteunend kussen, maar niet perse van Tempur. Ik ben een zij- of buikslaper, dus daar moet het wel geschikt voor zijn.
    Wie heeft een tip?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb een Silvana support, met nekrol. Had ook altijd nek klachten en ben een buikslaper. Dit kussen ligt heerlijk. Kost wel 100 euro.

Als je naar een goede beddenzaak gaat mag je vaak de duurdere kussen proberen voor een week. Zo kom je er achter welke goed bij je past.

Succes, ik vond het een dikke ellende om een fijn kussen te vinden

3. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik heb ook 1 van silvana (schrijfwijze?) met zo'n opgeborduurd gezichtje. Heeft een beetje vierkant nekblok aan 1 kant... Ik heb de blauwe versie. Heerlijk, wel prijzig maar blijft in elk geval zo als hij is...

4. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Van Tempur heb je verschillende soorten kussens, ik heb een keer een testkussen meegekregen omdat ik een buikslaper was.
    Maar dat was het toch niet nu heb ik een Tempur kussen voor een rug/zij slaper. Ook heb dat eerst mogen testen van de winkel. En die bevalt mij goed, als ik die een keer vergeet als ik ergens anders slaap. Dan merk ik dat meteen aan mijn nek..

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    hier ook een silvana. Bij de betere beddenwinkels mag je kussens lenen om te proef slapen

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het M line athletic pillow en wil niet meer anders. M'n kussen gaat overal waar ik slaap mee naar toe.

Zoals al eerder is gezegd kan je bij sommige winkels een kussen meenemen om te testen. Mocht mijn moeder ook met dit kussen.

7. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
  8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik lees mee, ik word gek van mijn kussens. Soms, in slechte nachten, probeer ik er wel vier op een nacht. Te dik, te dun, te laag, te hoog.... Heb last van nek, schouders en migraine. Vooral bij migraine is geen kussen goed, dan wil mijn hoofd eigenlijkt niet aangeraakt worden.

9. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik heb een kussen van tempur met nek ondersteuning heerlijk had vaak last van me nek en ook als ik migraine heb dan had mijn nek geen ondersteuning bij de kussen
    nu met dit kussen nergens meer last van

10. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Hmmm ik lees ook even mee; heb ook al bijna 10 jaar nek en schouderklachten. Inmiddels sinds vorig jaar december de luxe van de Mline matrassen dus dacht ik daar maar meteen beter ook de Mline Athletic Pillow bij te nemen. Helaas helaas helaas, gaat het niet echt veel beter nu. Moet er wel bij zeggen dat ik de afgelopen weken ook wel enige stress heb, waardoor het bij mij altijd erger wordt.

Verder al geprobeerd: Silvana kussn en een donzen kussen met een nekrol, die je er ook uit kon halen. Probleem is, ben ik bang, dat er geen wonderkussens bestaan. Wel ga ik beide nog eens proberen op ons nieuwe Mline matras (het vorige matras was van een kl*te kwaliteit)

Deel Deze Pagina