spelen 3-jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tamaar, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamaar

tamaar Actief lid

21 feb 2006
    111
    0
    0
    Hoi, onze oudste zoon is net 3 jaar geworden en ik vraag me af wat jullie kinderen doen op een dag in deze leeftijd.

Het lijkt namelijk wel of niets meer interessant is: boekjes,auto's, loopfietje, blokken,etc.

Het enige wat hij echt nog leuk vind is filmpjes van de vakantie kijken, zelfs Bumba/Teletubbies liggen er bij hem uit. Of knutselen, dat vindt hij ook nog wel leuk.

En het liefst alles samen met ons..

Herkenbaar?
    Groetjes Tamaar

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    heel herkenbaar!
    hier is ook niks meer leuk, al een hele poos. het lijkt of hij is uitgekeken thuis.

tv kijken en dvd'tjes zijn wel helemaal favoriet. Nu wil ik absoluut niet de hele dag de tv aan hebben staan, maar op gezette tijden (wat mama betreft vooral ook tijdens het koken, haha) gaat de tv aan, en hij leert er echt véél van! (Dora e.d. is best educatief)

Computerspelletjes voor peuters/kleuters vind hij ook helemaal het einde, hij heeft het gebruiken van een kindermuisje nu goed onder de knie, en er zijn ontzettend leuke websites voor kinderen. Ook zijn er speciale kinderbrowsers waardoor ze niet op ongepaste websites terechtkomen, bekijk dan vooral ook eens MyBee van KPN, dat is gratis, kan je kind heel veilig spelletjes in spelen. Je kunt er zelf links aan toevoegen, en ook de webtips van andere ouders vinden. je geeft zelf aan wat hij wel en niet mag zien/gebruiken.

verder geen handige tips, hier ook een jongetje wat zich erg snel verveelt

3. Ja, hier lijkt het ook alsof alleen TV kijken nog interessant is.
    Nou moet ik zeggen dat met het hete weer van de laatste tijd ik ook net zo lief binnen blijf, en tja, z'n speelgoed is inderdaad blijkbaar niet meer boeiend. Nou is Jelle nog maar 2,5... maar ik herken het dus wel.

Deel Deze Pagina