Hoi, Mijn zoontje is bijna 18 maanden en wil momenteel zelf eten harstikke goed natuurlijk, alleen mag ik helemaal niet meer helpen. ... (draait zijn hoofd weg, mond stijf dicht) Mijn dochter heeft dit ook gehad, en het gaat ook wel weer over..., alleen aangezien hij al zo licht is (+/- 9,3 kilo met 80 cm) wil ik wel dat hij iets meer binnenkrijgt dan dat nu het geval is... Hebben jullie misschien tips om hem meer te laten eten?
Hem eten aanbieden en het zelf laten doen. Met 1,5 jaar vind ik het niet meer dan logisch dat ze zelf willen eten.
Waarom zou hij minder binnen krijgen als hij zelf eet? Tuurlijk zal hij waarschijnlijk meer knoeien, maar gewoon iets meer opscheppen een idee. Hier eet hij ook zelf. Nou ja, hij een vork. Ik een vork. Ik prik een hapje en hij pakt mijn vork. En ik prik een nieuw hapje op zijn vork. En zo maar door tot de boterham op is. Avond eten krijgt hij nog (deels) gevoerd. Voor het avond eten, zorgen dat het lekker plakt. Dus goed prakken dan gaat het makkelijker op de lepel en blijft het beter op de lepel tot het bij de mond is.
Het zelf eten vind ik ook absoluut het probleem niet, juist alleen maar makkelijk, kan ik zelf ook rustig eten... lleen voorheen lukte het nog om hem tussendoor te voeren, en dat accepteerd hij niet meer...
Hier ook zo'n eigenwijsje! Zijn boterhamen eet hij al sinds hij kan eten zelfstandig. Avond eten na zijn eerste verjaardag. Tuurlijk beland er wel eens iets op de grond. En bij sommige maaltijden is het zelf eten nog lastig. Wat hij wel accepteerd. Bord voor hem neerzetten en een vork/lepel geven. En dan voer ik hem met mijn vork. Alleen het toetje mag ik zonder protest geven
Wat wij deden met de oudste (ondervoed uit China gehaald, 2,5 jaar 9kg en 77 cm, schisis gr 3 en hartafwijking)is hem gewoon zelf laten eten, en dan regelmatig zelf een hap in zijn mond duwen. Zijn mondje ging dan gewoon open hoor..Hij was zelluf aan het eten, maar kwam mijn eigen vork met eten van zijn bordje ging het snaveltje ook open.. Nu altijd nog fijntjes, 91cm en 13kg bij 4 jaar (maart), en heeft nog stimulatie nodig met eten. Vaak doen we het dan nog op deze manier. Hij eet gewoon zelf uiteraard, maar ik stop telkens een hap erin omdat we anders na anderhalf u nog aan tafel zitten. Het toetje daarentegen, vliegt erin
Hier hetzelfde met onze kleine meid. Ze neemt een paar hapjes van mij en draait dan haar hoofd weg, strekt achteruit, handjes voor de mond. Als je haar zelf haar bordje geeft gaat ze er met haar vingers in zitten roeren. Wij gaan haar vanaf vandaag geen eten meer geven maar het bord voor haar neerzetten, als ze honger heeft gaat ze echt wel eten denk ik zomaar.