Ik ben een beetje wanhopig aan het worden. Vooral de nachten gaan me ontzettend opbreken. Ik heb een tweeling van bijna twee weken oud. In het begin kregen ze de borst en kon ik ze goed tegelijk voeden. Ze deden het zo goed, ik was zo trots op ze. Maar helaas liep mijn melk heel snel terug en had ik niet eens genoeg voor 1 kindje. Ik ben nu aan het kolven, maar heb helaas zo weinig dat ik maar 1 flesje van 90cc per dag aan een kindje kan geven. Ze wegen ruim 3100 gram, zijn net terug op hun geboortegewicht. Ze krijgen 7 voedingen per dag. Jongen drinkt regelmatig 90cc weg, het meisje 70cc. Maar nu het probleem: waar ze met de borst keurig tegelijk dronken en de eerste dagen fles ook, loopt het meisje nu een uur achter op de jongen. En ik ben bijna een vol uur bezig met het geven van de fles aan 1 kindje! Ik ben 's nachts dus twee uur in de weer. Ook omdat het meisje te diep slaapt en echt niet wakker te krijgen is op hetzelfde moment dat broertje wel wakker is. Ik heb nu al drie verschillende flessen geprobeerd (avent, dr brown en difrax) maar ze blijven er drie kwartier a een uur over doen. Ze vallen tussendoor steeds in slaap en drinken ontzettend langzaam. Terwijl de jongen wel echt honger heeft want hij kan flink krijsen als ik niet snel genoeg ben. Waarom drinken ze zo moeizaam? Vooral het meisje krijgt nu veel minder binnen. Afgelopen twee nachten dronk ze maar 30-40cc in een uur tijd en toen kon ik de rest van de voeding dus weer weggooien. Wat ik ook deed, ik kreeg haar niet gestimuleerd om meer te drinken. Volgens mij is dit toch niet normaal of wel? Of ben ik te verwend door mijn oudste dochter? Zij had binnen 20 minuten altijd de fles op en vijf minuten later lag iedereen weer in zijn bed. Graag advies wat nog te doen Bij mijn oudste dochter was de fles op in 20 minuten en vijf minuten later lag ze weer terug in haar bed. Maar nu...
Beste Krullie, Wat vervelend dat je hier zo tegen aan loopt! Helaas kan ik je vraag niet beantwoorden. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Hopelijk gaat het snel beter! Groetjes Ruby- Nutricia voor jou