Ik heb diclofenac gekregen en ik mag 4x50 mg als het nodig is maar om de hoeveel uur in minimaal. Snachts heb ik bijna geen pijn. Dus het is puur de tijd tussen 6 en 23 te overbruggen.
Ik nam ze meestal met rond etenstijds. Is ook beter voor je maag. Dus Bij ontbijt, middageten en avondeten en dan als ik naar bed ging nog een voor de nacht. Dan is de tijd ertussen ook redelijk gelijk.
Ik mocht ze elke 8 uur innemen maar met maagbeschermers. Diclofenac is nogal een 'agressieve' pijnstiller dus daar moet je rustig aan mee doen Beterschap!
Er moet officieel 6 uur tussen zitten volgens de gebruiksaanwijzing..... Je mag tussen die 6 uur ( na 3 uur, dus) ook 2 paracetamol nemen, dan na 3 uur weer een diclofinac. Zo houd je de spiegel hoog en werkt de pijnstilling beter Sterkte ermee!
In het ziekenhuis wordt het qua tijd op z'n kortst 4 uur ertussen gelaten, de tijden zijn dan 8 - 12 - 16 en 22 uur. Dan kan men daarna lekker slapen. Neem best na het eten en vlak voor het slapen gaan met nog een beschuitje of zo. Als je het langere tijd moet nemen, dan is een maagbeschermer zeer aan te raden!