Mijn baby klotst.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zwitsal, 25 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Onze kleine heeft vanaf het begin problemen gehad met z'n maag/darmpjes, niets ernstigs, maar genoeg om regelmatig te spugen, obstipatie te hebben en z'n flesjes niet te drinken.
    Momenteel is het weer zover, groenten en fruit komen eruit en hij drinkt z'n flesje slecht.
    Nadat hij gedronken, gespuugd en geboerd had, zat hij nog even lekker op schoot, toen hij lekker heen en weer aan het bewegen was.
    We hoorden toen letterlijk alles in z'n buikje heen en weer klotsen.
    Is dit normaal? Wat kunnen we doen?
    HA is op vakantie, vervangende HA is een hork die alleen maar microlaxen wilt zetten en de behandeling met de kinderarts is net afgesloten, terug gaan was niet nodig zeiden ze en daarbij is er een wachtlijst t/m september.
    M'n gevoel zegt dat het nog niet in orde is, maar geen idee wat ik nog kan doen.
    Daarbij is hij ook al een hele dag zeurderig, wordt normaal vrolijk wakker en wordt nu huilend wakker.

2. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hoe oud is je kleintje?
    Dat geklots herken ik wel, dat heeft die van ons ook nog wel eens na de avondfles voor het slapen gaan. Me nooit zorgen over gemaakt eigenlijk.

Wel het eerste half jaar afgezien mbt krampjes en het lastige poepen. Ze poepte wel dagelijks maar ze had ontzettend veel moeite om het eruit te krijgen. Maakte dan gekke geluiden ( hoge piepgeluiden). Eten ging met vlagen ook zeeeeeeeer moeizaam. Ook bij de kinderarts geweest. Die gaf aan dat de buik waarschijnlijk altijd de zwakke plek zal blijven. We konden helaas niks doen, met de tijd is het steeds beter gegaan. Echt spugen deed ze niet veel dus dat is wel anders dan bij jouw kindje.

Kan je de vervangende huisarts eerst alleen even bellen voor wat advies?

3. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ja, dat heb ik dus al gedaan en hij wilde dat we dus een Microlax gingen geven. Hij krijgt ook al laxeermiddel welke eigenlijk afgebouwd moet worden.
    Maar zodra we dat doen, krijgt hij gelijk weer obstipatie.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Voor dat klotsen alleen hoef je de huisarts niet te bellen.
    Heb je zelf weleens hardgelopen als je veel heb gedronken? Dan kun je dat ook horen.
    Mijn zoontje heeft het altijd als hij veel heeft gedronken en daarna actief bezig is.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.015
    15.047
    113
    Hier ook, bij mezelf dan. Wat ik me afvraag, heb t hier met die van ons niet aan de orde, mag je met die ukkies geen gebroken lijnzaad gebruiken? Ik lees er zoveel die last hebben van obstipatie (of t is toeval) van gebroken lijnzaad weet ik dat t helpt maar of je t bij de kleintjes mag gebruiken (vanaf dat ze bijvoeding gaan krijgen) weet ik dan weer niet. Maar lijkt me wat natuurlijker dan andere alternatieven en je hebt als volwassene 1 eetlepel op een dag nodig als ik t me goed herinner.

6. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Het is meer het klotsen icm de rest.
    Hij is sinds gisteren ook super gespannen. We krijgen z’n beentjes niet eens gebogen, zo strekt hij ze.

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Overstrekken kan wel een teken van pijn zijn, maar hoe is hij verder?
    Vrolijk, actief of huilerig en hangerig?

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hoe oud is je kleintje?

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392