Dag dames, Ik zit met een dilemma.. Onze oudste van 5 jaar hoest al sinds november vorig jaar. In december heeft ze een longontsteking gehad en heeft daarvoor een ab kuur gekregen. De hoest is een enkele week weg gebleven maar komt toch telkens weer terug. Daarbij gaat ze ook overgeven. Ik ben inmiddels al 2 keer bij de ha geweest maar toch weer naar huis gestuurd. Nu hoest ze dus weer heel erg, maar kan ook niet meer eten. Zodra ze een paar hapjes op heeft, gaat ze overgeven ( dus zonder daarbij te hoesten). Dit is al sinds vorige week maandag. Ze heeft ook telkens weer koorts en ze ziet er niet echt florissant uit. Vanmiddag heb ik een afspraak bij de ha gemaakt. Maar wat nu als ik weer onverrichter zake naar huis gestuurd wordt? Ik weet niet goed of ik dan serieus genomen wordt of niet. Het is al een erg spichtig meiske, klein en dun. Reserves heeft ze niet dus het lijkt wel of ze nu alles oppikt wat er maar door de lucht gaat.. Of zou ik er zelf nog iets aan kunnen doen als de ha geen oplossing heeft? Raad/tips zijn welkom. Bedankt
vraag aan HA om een verwijzing. als reden dat je het niet vertrouwt en dat je wilt dat er na gekeken moet worden. kun je dat niet? het is ook beter dat iemand anders er naar kijkt dan alleen de HA toch? mijn zoon kreeg een pufje na een long ontsteking en dat hielp ook. binnen 2 weken waren de longen weer schoon. vaak na zo een ontsteking blijft het lichaam de reactie tonen van een ontsteking terwijl er niks aan de hand is. dan is het goed met een pufje die reactie te onderdrukken...
nou als je huisarts je niet serieus neemt zou ik even een andere arts om raad vragen. Helaas hebben we hier in de buurt een paar personen (zowel kind als ouders) die kinkhoest hebben. Uiteraard de milde variant maar het voornaamste symptoom daarvan is de hoest die 4 tot 6 maanden kan aanhouden. Daar is niks tegen te doen, maar ze weten wel wat t is! Stel dat t bij je dochter ook kinkhoest is kun je daarop inspelen. Als de dokter dat uitsluit, dan kun je verder met vitamines of evt een verwijzing naar een kinderarts voor iets met de longen oid?!
Heb een abkuur voor haar gekregen. Als dat op is moeten we terug. Indien de hoest niet weg is dan gaan ze over op ventolin. Ben dus eindelijk serieus genomen. Bedankt allemaal.