2e kindje?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ukkepukkie, Sep 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Ons dochtertje is net 1jaar geworden. Als het aan mijn man ligt gaan we voor een 2e kindje, maar ik weet het niet hoor... Zo ie zo wil ik wachten op 'het gevoel' dat ik voor een 2e kindje wil gaan zoals het gevoel voor een 1ste kindje. Maar dan denk ik ook weer, hoe ga ik dat doen? Mijn man is voor zijn werk erg veel in het buitenland, nog meer kosten, hogere kinderopvangkosten.. Pfff kunnen jullie dat gevoel?? En hoe denken jullie erover?

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik wil opzich heel graag een 2e kindje, alleen bij sam heb ik een pnd gehad ( zie mijn topic) en ben best een beetje bang voor herhaling. vriend en ik gaan er nog goed overpraten. ik heb nu sinds een maand of 2 echt het gevoel dat ik een 2de kindje wil daarvoor had ik dit niet echt.

3. Ukkepukkie

Wat moeilijk als je bang bent voor herhaling.. Maar wel heel erg leuk dat het gevoel voor een 2e kindje er wel is. Succes met jullie besluit!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik denk dat er altijd wel iets is waar je over "twijfelt"
    Maar vind wel dat je er beide helemaal 100% achter moet staan.
    Succes!!

5. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik herken het helemaal! Zit er middenin. Ik wil heeeeel graag een 2e kindje en wel nu! Maar...daar komt de maar! Man is militair..vaker weg dan thuis. Hogere kinderopvangkosten..en vind die nu eigenlijk al te hoog! Mijn gevoel zegt ja, verstand nog even nee. Man twijfelt...dan zegt hij ja, later weer nee. Ik weet het niet...

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik zal ook het meeste alleen moeten doen, vriend werkt ( eigen bedrijf) en is soms best weleens heel druk. nu ben ik altijd thuis met sam en gaat hij naar de psz 2 ochtenden. ik wil het wel erg graag en zou van te voren wel aan geven over hulp in het begin. heb na sam zijn geboorte medicijnen gebruikt voor pnd en die werkte goed en zal ook mocht ik bij een 2de het merken weer eerder die medicijnen gaan gebruiken.

7. marja1982

marja1982 Actief lid

Dec 12, 2009
    138
    0
    0
    brabant
    Herken het helemaal.. Ben in feb gestopt met pil.. Mijn man was al aan 2e kindje toe en ik dacht.. Tja wie weet hoelang t duurt en anders schelen de kinderen zoveel.. Maar het zat me niet lekker... Wilde heel graag nog vliegvakantie met zijn 3.. Uiteindelijk was t ook eerste maanden niet raak.. Daarna gevoel geuit naar m'n man. En gewacht tot na vakantie.. Was bij de 1e heel ziek in t begin dus wilde daarom tot na de vakantie wachten. Super vakantie gehad en nu heeeeeel erg toe aan 2 e kindje.. Nu voelt t goed!! Dus hopelijk snel raak!

8. Ukkepukkie

Ik denk echt precies hetzelfde als jij!!
    Pff moeilijk hè.
    En natuurlijk komt het gevoel voor een 2e voor 100% echt wel, mr dan toch die kinderopvang kosten erbij enzo..
    Wil ook nog blijven sparen.

9. Genesis

Genesis Bekend lid

Jul 19, 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    erg herkenbaar! Wij hebben er ook al de nodige gesprekken over gehad.

De kans dat wij via de natuurlijke weg in verwachting raken is nihil. Onze 1e zwangerschap kwam via IUI tot stand. Ben wel inmiddels bijna een maand overtijd en flink veel last van hele lage rugpijn. Dus misschien hoeven we straks niet meer te denken ;)

Ergens hoop ik stiekem dat moeder natuur de keuze voor ons maakt..

maar al die dingen die erbij komen kijken wanneer je een 2e erbij krijgt is ook niet niks hoor.

10. mama013

mama013 Actief lid

Jun 19, 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Hoi,
    Ik herken het wel. We hebben nu een dochertje van 15 maanden. De ene dag denk ik, ja een 2e is heel welkom en de andere dag denk ik pff volgens mij kan ik dat helemaal niet, en kun je ook zoveel liefde geven aan de 2e? Twijfel. Ook zou ik het fijn vinden als ze niet teveel zouden schelen, maar als de oudste weer wat ouder is, is handiger denk ik dan. Dus ja...Ik ben fulltime moeder, dus wij hoeven ons geen zorgen te maken over kinderopvang. Maar ik kan niet goed tegen stress. De komst van mijn dochter heeft er niet voor gezorgd dat ik meer stress ervaar. Het heeft positief uitgepakt. Dus ja, ik twijfel ook...

11. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

een maand overtijd? Heb je dan nog niet getest dan?

12. Genesis

Genesis Bekend lid

Jul 19, 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    @ nijnonijntje ik dacht aan een maand zwanger zijn en ben een week overtijd ..
    foutje bedankt ;)

13. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

hihi oke maakt niet uit hoor, maar vond het inderdaad al zo raar.
    Al wl getest dan?:)

14. Genesis

Genesis Bekend lid

Jul 19, 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    hahah ja snap ik.

Ja gister een testje gedaan. Deze was negatief helaas.. alleen weet ik gezien mijn ''geweldige'' cyclus dat het ook te vroeg kan zijn geweest.. wacht het dus gewoon rustig af.

had gisteravond een heel klein beetje bloedverlies bij het afvegen. Niets in mijn verbandje vandaag.

Ik weet dat het allemaal misschien scenario's zijn en ga mezelf niet gek maken. Het kan innesteling zijn maar ook heel goed een vooraankondiging om ongesteld te worden...

In mijn 1e zwangerschap heb ik behalve rugpijn nergens anders last van gehad. Geen zere borsten, geen 1x overgegeven of misselijk dus ik weet uit ervaring dat je ook zonder enige kwaal gewoon zwanger kunt zijn. Misschien is de drang naar een tweede iets groter dan ik besef ...

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb tot in zover ervaring dat ik weet dat de twijfel gewoon netzo groot is als bij de eerste.
    Aangezien wij het liefst zo min mogelijk leeftijds verschil wilden tussen beiden kids gaf dat eigenlijk gewoon de doorslag hier en het is gelukt.
    Ze schelen straks 18 maanden.
    Eerder dan de 9de maand was ik er ook nogniet aan toe geweest, een ander weer wel. Het is weeris zoiets wat super persoonlijk is.
    Mocht er ooit een derde komen zal dit niet eerder zijn dan als beide andere kindjes naar school gaan, want drie lijkt mij dan dus weer een beetje TE heftig.

16. Ukkepukkie

Fijn om te lezen dat ik dus niet de enige bent niet twijfelt.
    Ik wil heel graag (ooit) een 2e kindje..
    Maar wanneer zou ik nu dus echt niet weten!

Share This Page