Niet teveel aan mogen komen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Winddanser, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was gisteren bij de vk die benoemde dat ik vanwege mijn net iets te hoge BMI niet teveel aan mag komen, 10 kilo zou mooi zijn zeg maar.
    Maar t gekke is dat ik maar 1 kilo zwaarder was dan bij mijn dochter en toen is er nooit wat van gezegd, toen 15 kilo aangekomen, waarvan ze nu benoemde dat dat wel veel was.
    Herkenbaar? Vind het zo gek dat er amper verschil in gewicht zit, maar wel dat er nu ineens extra op gelet wordt. Zelfde praktijk enzovoort.

2. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gynaecoloog is er ook heel streng op. Toen ik voor mn tweede echo ging op 9 weken, vroeg ze "ben je al bijgekomen?". Ik zei van niet (kan ze zelf ook zien in haar computer natuurlijk). "Oh heel goed, je weet ik ben er streng op. Je zou 10, max. 12kg mogen aankomen".

Nu ben ik er echt op gefixeerd dat ik zeker niet bij kom. Ondertussen ben ik 10,5 weken. En nu ben ik er echt op gefixeerd dat ik zeker niet teveel eet/snoep/... Terwijl ik eigenlijk best gezond eet (uiteraard eet ik zoals iedereen wel een koekje/ijsje in het weekend). Ik ben 1m72 en weeg 68kg. Ik ben dus zeker niet mager, maar 'normaal'.

Ik denk dat ze er zo op gefocust is omdat ik toch al bijna 70kg weeg, en dan heb je minder marge om bij te mogen komen dan iemand die bv 55kg weegt (met zelfde lengte) bij het begin van de zwangerschap.

Eet gewoon lekker gezond. Groentjes, fruit. Ga een paar keer zwemmen per week of probeer wat te gaan wandelen. Leef 'normaal'. Dan komt dat huis wel goed :)

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja was ook van plan om mijn gewone gezonde eetpatroon aan te houden, zit al maanden op hetzelfde gewicht dus erg stabiel. Was vooral verbaasd over het verschil, ken ook praktijken waarbij ze niet eens wegen

4. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Mijn gynaecoloog hamerde er ook erg op. Nu met 34 weken 8,5 kg aangekomen en nu hoor ik hem er niet meer over ☺

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd, bij mijn dochter had ik ook fanatiek gegeten enzo, nu eerst wat afgevallen deze zwangerschap dus denk dat het wel minder gaat zijn dan met mijn vorige zwangerschap

6. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij alle 3 de zwangerschappen tussen de 25 en 30 kilo aangekomen. Nooit iemand over gehoord. En overigens bij 2 is het daarna helemaal goedgekomen, nu de 3e even afwachten ;).

7. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Hier ook, ruim 20 kilo erbij, bij de vorige ook 25 kilo en de eerste 15 kilo.

t ligt denk ik idd aan je startgewicht. Als die al wat hoger ligt geven ze aan dat je maar 12 kilo aan mag komen.

Ik begon met een laag gewicht, nu vind ik 20 kilo wel heel veel.. maar ik begon ook met 55 kilo (ben 1.68 cm lang) dus nu ben ik 75 kilo. als ik zou starten op 65 kilo, dan zou dat betekenen dat ik na 10 kilo al op de 75 zou zitten, dus dan zou er wel op gelet worden.

8. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Ik ben juist in het begin heel veel aangekomen en de laatste maanden juist niet. Verschilt gewoon per persoon ook lijkt mij. Verder ook geen commentaar op gehad.

9. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL

Mijne ook nog nooit gewogen, iemand anders die ik ken elke keer erop...

10. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hier ook een net iets te hoog bmi maar is mij niks gezegd over dat ik niet teveel mag aankomen.
    nou spuugde ik tot week 24u dus ben toen 6 kilo afgevallen en de laatste controle met week 37 was ik weer 600gram afgevallen. in totaal ongeveer 4 kilo aangekomen in de zwangerschap dus netjes maar er is mij nooit iets gezegd over je mag niet teveel aankomen.

11. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Nou dit is mijn 3e zwangerschap en er is nog niet 1 keer gezegd dat ik maximaal zoveel mag aankomen.....ik ben 1.70 en woog begin deze zwangerschap rond de 70 kg en ben nu met 34 weken zon 11 kg aangekomen wat volgens de vk gewoon prima is!

Bij de vorige ben ik totaal 40!!!! En 20kg aangekomen en er is nooit wat gezegd!

12. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    En buiten dan, was ik een half jaar na de eerste alle kilos alweer kwijt en wwad ik nu een kilo lichter toen k zwanger raakte...

13. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Mijn verloskundige zegt er echt nooit iets over, en ik heb een bmi van 35 :p Ben tot nog toe ook nog niets aangekomen, maar ik eet dan ook niet meer dan voor de zwangerschap. Gezond eten lijkt mij veel gezonder en beter voor je lichaam dan 'stress' over wel of niet aankomen en eventueel zelfs te gaan 'lijnen' omdat je niet aan mag komen.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.679
    113
    Bij mij is nooit wat gevraagd door de gynaecoloog over mijn gewicht. Werd nooit gewogen en ze vroegen er ook niet naar. Toen ik nog bij de vlk liep werd ik wel gewogen maar er werd niks van gezegd. Ben overigs maar 6 kg aangekomen. Ik heb overigs ook een te hoog BMI.

15. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn BMI is ook te hoog, maar mijn VK heeft nooit gezegd over hoeveel ik max. mag aankomen. Bij elk weegmoment wordt er ook niets van gezegd of het teveel is of niet eigenlijk.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij mijn eerste was mijn bmi 41. Mijn gyn heeft wel benoemd dat het beter is niet teveel aan te komen, maar meer ook niet. Ik ben toen ongeveer 10 kilo aangekomen, op het eind schommelde ik heel erg ivm warmte en vocht vasthouden.
    Bij de tweede bmi onder de 40, vk heeft er verder niets over gezegd. Wel zelf weer op gelet, weer ongeveer 10 kilo.
    Bij deze bmi van 33. Ook weer gezegd, let een beetje op en dat mijn suikers extra worden gecontroleerd, maar meer niet. Ik ben de laatste 5 weken 6 kilo aangekomen, de periode daarvoor maar 1, maar er is niets over gezegd gisteren, terwijl ik het zelf wel wat teveel vindt.

Ik snap op zich dat ze het benoemen, maar de manier waarop komt wat agressief over. Ik betwijfel of dat erg behulpzaam is.

17. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Vorige zwangerschap 25 kilo bijgekomen.. Zeiden ze niks over.. Vroegen wel naar mijn eetpatroon.. Er zit nog 10 kilo aan van vorige zwangerschap (na 5 maanden weer zwanger geworden) nu was mijn bmi aan de hoge kant ik moest wel opletten en rond week 24/26 voor een suikertest gaan (bij eerste ook gehad vanwege pcos dus had hem wel verwacht) nu 16 weken zwanger nog niets (afkloppen hopelijk kom ik niet weer zoveel aan) aangekomen.. Ze vragen bij controles ook niet om op de weegschaal te komen staan op dit moment. Ben nu wel echt voorzichtiger om gezond te eten om niet weer zoveel aan te komen.. Hoop na de bevalling snel weer op oude gewicht terecht te komen

18. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier een hoog bmi en werd wel gezegd liever niet meer als 6kg aankomen. Dat lukte prima want was aantal eind precies 6kg aangekomen zonder er iets voor te doen of te laten

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier nog nooit gewogen en nooit iets over gezegd, 1e keer 27 kg aangekomen en 2e keer 20

Het is niet alsof je zelf bepaalt hoeveel je aankomt ofzo;)

20. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    1.72 en 68 kilo en dan wordt er moeilijk gekeken naar je gewicht?
    Nou!!!! Ik val van mijn stoel!!! Je hebt een heel gezond gewicht bij je lengte! Super netjes. Ik ben echt verbaasd!!!

Bij mijn zoontje was ik 80 kilo bij 1,65 (dus te dik) dan begrijp ik dat ok moest oppassen ivm zwangerschapsdiabetes etc. Maar bij jou snap ik het niet hoor.

Deel Deze Pagina