niet teveel aankomen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nelizz, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was altijd een fanatieke sporter. Dagelijks zat ik op de fiets of de hometrainer. Helaas tijdens de zwangerschap ruim 30 kilo aangekomen!! Natuurlijk heb ik wel gesnoept, maar ik heb me zeker niet vol lopen eten. Heb gelet op wat ik at, maar toch bleef ik maar aankomen. Ik had tijdens de zwangerschap ook echt enorme honger/ trek. Ik kwam de nacht niet door zonder eten. Om te voorkomen dat ik `s nachts ging eten, nam ik voor het slapen gaan een bakje yoghurt met muesli. Daarmee kwam ik de nacht wel door. Ik heb dus zeker wel gelet op mijn eten (ipv een zak chips de yoghurt), maar helaas toch enorm aangekomen..
    Inmiddels een end op weg met afvallen. Nog 9 kilo te gaan tot ik weer op mn oude gewicht zit.

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Volgens mij is je zwangerschap niet de juiste tijd om op je figuur te gaan letten en heb je weinig invloed op hoeveel je precies aankomt.
    Ik denk dat je je lichaam meer moet zien als een huis voor de kleine en dat je zo gezond mogelijk moet gaan leven. Dus wel met de nodige vetten, maar ja, je baby heeft niets aan een bak chocoladeijs ;). En als je probeert alles een beetje in balans te houden (eten/bewegen/slapen) dan zal het vast gaan zoals het bedoeld is.
    Na de zwangerschap kun je weer echt gaan sporten en je eetpatroon aanpassen, maar voor nu zou ik me er niet te druk over maken..

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Je moet (nouja, moet.... ;)) gewoon gezond eten. Tuurlijk, een snoepje of patatje op z'n tijd kan best, maar bedenk wel dat normaal gesproken "ieder pondje door het mondje komt". Dat is nu wel iets anders, maar de strekking blijft hetzelfde. En daarbij: gezond eten is nu ook het beste voor de mini.

Gezond eten en lekker blijven bewegen is het belangrijkste. Ik heb in mijn omgeving een aantal keer meegemaakt dat dames die zwanger waren zich volledig hebben laten gaan (want ik eet nu voor twee!) en die zijn mega veel aangekomen! Ook na de zwangerschap gingen de kilo's maar moeilijk weg...

4. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Nou ik ken mezelf.. een deel van de kilos vliegen er wel af maar er blijft echt wel wat zitten :(
    En ik benadruk: ik ga NIET minder eten! Ik wil niet achteraf er achter komen dat ik mijn kindje te weinig heb gegeven door beperkte voeding!

Maar goed, denk dat ik nu wel op het goede spoor zit.. Bij de vorige zwangerschap deed ik niet echt aan sport(vanaf 20wk 1x per week zwangerschapszwemmen) en ik snoepte.
    Tot nog toe gaat het snoepen redelijk(vandaag zelfs een stuk chocolade uitgespuugd omdat ik het vies vond!! bel de krant!) en ik blijf rustig sporten 2x in de week. daar krijg ik wel zere benen van dus eens zien hoe lang ik dit vol houd!

5. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    beetje jammer dat je druk maakt om hoeveel je aankomt tijdens je zwangerschap dat weet je dat je aankomt je kan het wel beperken door niet te veel aan de zoete aanvallen toe te geven maar je krijgt er wel weer een mooi kindje voor terug dan maar die extra kilo die gaan er daarna ook wel weer af

6. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik vind dit wel een mooie tekst ondanks de vele extra kilo's en straie

index.jpg

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Kijk naar mijn naam ben het daar zoee eens!

8. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    idd

9. blondebloemen

blondebloemen Nieuw lid

27 mei 2013
    2
    0
    0
    gastouder
    spijkenisse
    waardoor kwam je toen aan ? dan moet je dat niet meer doen..

ik ging meer snoepen ben nu 16 kilo aangekomen en gelukkig 1 kilo kwijt in 2 weken door niet te snoepen.. opletten wat je eet enz enz , je hoeft egt niet voor 2 te eten..
    ik ben nu 36,3 weke zwanger..

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

niet voor 2 maar wel iets meer (2e trimester 300/400 kcal extra) en 3e trimester zo'n 500/600 extra juist door te weinig eten kan je ook aankomen (dan gaat je lichaam alles vast houden wat binnenkomt zeg maar..)

Deel Deze Pagina