Niet teveel aankomen

Discussion in 'Gezondheid' started by Prinsesje23, Nov 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Gefeliciteerd?

Ik kwam zelf juist nooit makkelijk aan en ben altijd slank geweest, maar toch zie ik die teller op de weegschaal iedere week omhoog gaan. Ik ben nu 11 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap, maar ik ben in het begin ook 5 kilo afgevallen (ontzettend veel overgegeven). Dus je zou ook kunnen zeggen dat ik 16 kilo ben aangekomen (maar goed, dat doen we voor mijn gemoedsrust maar niet ;)). Ik snap het gewoon niet. Ik eet niet belachelijk veel, maar toch wordt mijn kont dikker, etc etc. Een grote angst is dat het er niet af gaat, maar goed, dat weten we pas na de zwangerschap.

Zeur zeur :) Ik wilde het even kwijt. Voel me echt ontzettend dik en lelijk op moment namelijk :(

2. speransa

speransa Actief lid

Oct 30, 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Ja meid ,ik voel me net zoals jij en dat nu al he ! Terwijl jij al in de 30 weken bent.
    Ik ben al 4 kilo aangekomen en ben nog niet eens 2 maanden..pfff

Ik eet alleen maar gezond Helllpppp. :(

3. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Ik ben nu net zwanger van mijn 4e kind..
    Bij mijn twee eerste zwangerschappen was ik heel jong. Ik kwam 26 en 29 kilo aan. Normaal ben ik heel slank maat 36/38 dus kan gelukkig wel wat hebben en het toonde ook niet zoveel.
    Het was er met 3 a 4 maanden weer af, zonder te lijnen.
    Bij mijn dochtertje die nu bijna 14 maanden is kwam ik wel zo'n 32 kilo aan! Het was er gelukkig ook weer met zo'n maand of 5 af. Na drie maanden was ik al weer redelijk op gewicht zo op het oog.
    En ik ben nu 40 dus dat maakt blijkbaar nog niet uit. Benieuwd hoe het deze keer zal gaan, niet veel anders denk ik, haha!

4. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    hoi meiden

ik heb zwangerschapssuiker en moet dus erg goed letten op wat ik eet ,daarom heb ik de eetwijzer bij het voedingscentrum besteld voor 8 euro ! nou dat werkt toch zeg ! daar staat van alle producten die in de supermarkt te krijgen zijn wat er in zit aan calorieen koolhydraten suiker zout enz enz enz !

ik ben de eerste 25weken 15kilo aangekomen , toen werd er suiker gevonden en moest ik op letten wat ik ad en ben sinds die tijd nog maar 1 kg aangekomen!

dus mss is het voor jullie een tip om ook zon boekje te bestellen dan kan je goed in de gaten houden wat verantwoord is om te eten !

succes ermee !

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    mmhh...goed idee! Ga ik doen, kijken of het scheelt. Ik denk dat ik ook steeds tegen de grens van suiker aanzit eigenlijk. Bij mijn tweede zwangerschap ben ik geprikt en toen zat ik net over de grens. Als ik naar een ander ziekenhuis was gegaan had ik eronder gezeten (hanteerden de grens anders) 32 kilo aankomen is wel veel natuurlijk! zeker als je normaal helemaal niet makkelijk aankomt. Bedankt voor de tip!

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Aahh, hier ook. Ik eet gezond, drink veel en ben nu bij 6.5 weken al 2 kilo aangekomen...dat beloofd nog wat :(

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ik maak me er ook wel een beetje druk om!
    Ben sinds ik gestopt ben met roken (bijna 2 jaar nu) 16 kilo aangekomen en ben gewoon flink of dik of hoe je t noemen wil....(maat 44)
    Ben ook bang dat ik veel aan ga komen tijdens de zwangerschap...
    Heb deze week ff een weekje niet gesport en niet op mn eten gelet want lijnen en op eten letten doe ik altijd wel eigenlijk.
    Maar maandag ga ik weer lekker sporten en ook opletten wat ik eet en gezond eten en hoop dan zo het minst aan te komen?!

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat wil echt niets zeggen. Ik liep na 18 weken nog heerlijk in mijn skinny jeans :D en met 25 weken was ik 3 kg aangekomen. Toen ik met verlof ging was ik 10 kg aangekomen, een dag voor de bevalling uiteindelijk 18. Alles was eraf na een week. En ik ben ongeveer drie dagen een beetje misselijk geweest. En ik at supergezond! Ik zat me ook steeds af te vragen hoe ik zo veel aan kon komen. Je leest overal dat op het einde baby + toebehoren zo'n kilo of 7 a 10 wegen.

Ik voelde me ook een zeekoe terwijl iedereen riep dat ik zo mooi zwanger was. Ja tuurlijk als je een kilo per week aankomt of meer terwijl je gewoon normaal eet ga je je ook afvragen wat er is. Maar als je geen gekke dingen eet, dan is het vermoedelijk gewoon vocht of vruchtwater en ben je het zo kwijt. Van zwanger zijn wordt je niet echt knapper in de zin van slank en welgeproportioneerd. Maar je doet er niets aan meid. Het enige dat je kan doen is ervan uitgaan dat alles goed komt en gezond eten voor jezelf en je kleine kindje. Dat gevoel gaat vanzelf over (bevallen helpt! ;))

9. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    ik ben 1.64 en weeg normaal 68 kilo en ben nu maar 7,5 kilo aangekomen. Normaal kwam ik HEEL snel aan, een echte jojo maar de zwangerschap dus nergens last van gehad! en ik heb geen eens echt op het eten gelet. Het betekend dus niet veel hoor hoe je gewicht was voor je zwangerschap.

10. valentijn14

valentijn14 Actief lid

Jul 8, 2008
    280
    0
    0
    ik ben nu intotaal 7 kg aangekomen, en weeg 86kg
    ben ook niet zolang..1.65 dus je kan ook wel zeggen dat ik vol-slank ben.

dit is onze 3e kindje, ik merk wel dat ik bewuster eet en niet te veel snoep. Maar zie maar...
    heb nu toch zwangerschapssuiker...ondanks ik toch bewuster eet. Ik denk dat ieder zo wel zijn aanleg heeft voor iets.

11. anja136

anja136 Actief lid

Jul 7, 2008
    408
    0
    0
    Hier ook een volslanke dame.
    Ik ben nu 15 weken en nog niks aangekomen. Ik ben wel misselijk geweest, niet overgeven of zo hoor.
    Ik eet hooguit 1 boterham extra per dag en tot nu toe gelukkig geen vreetbuien gehad. Ik probeer wel regelmatig met de hond te gaan wandelen en op die manier toch in beweging te blijven. Ik heb altijd paardgereden, maar dat ging niet meer en ik heb mijn paard verkocht.

Maar zoals velen al zeggen...Je overgeven aan moeder natuur en er niet teveel mee bezig zijn, dat werkt vaak averecht, althans bij mij dan.
    xx

12. Kaatje1980

Oct 10, 2008
    87
    0
    0
    Ik ben dus ook volslank. Ben in 2006 20 kg afgevallen, waar er inmiddels weer 12,5 van aanzitten :oops: zonde he, maar nu dan zwanger, zijn wij heel blij en gelukkig mee maar ben ook zo bang dat ik weer een van de weinige ben die er 30 kg aankomen en die dan na de zwangerschap het zo naar hun zin hebben dat ze niet meer vertrekken :) Om de een of andere reden spookt dat ook constant door mijn hoofd, nu ben ik dus bijna 6 weken zwanger en er zitten er alweer 1,5 kg aan, help. Ik wil zo graag genieten maar het enige wat door mijn hoofd spookt is je wordt een dikke vette zeekoe want in het begin hoor je nog niet aan te komen, althans niet zoveel! Sorry meiden, moest het ff kwijt!

13. Bbelly

Bbelly Actief lid

Nov 9, 2008
    457
    0
    0
    Twente
    De reactie van Rosemarijke (4 nov?) klopt voor mij aardig, ook nog es goed voor de poeperij! Daarbij hou ik toch wel erg veel zin in lekkers, ben nu 9 kilo zwaarder en zit in week 29! Ik kom dus toch boven de richtlijn 12-15 kilo uit denk ik, het grootste groeien moet nog beginnen..

Jullie gezondheid is het belangrijkste, en dat betekent toch genoeg bouwstoffen door afwisselend eten.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Vorige zwangerschap ben ik veel aangekomen, gewoon teveel gegeten en gesnoept, ging niet op de weegschaal (kop in het zand steken) en de laatste weken hield ik ook nog eens veel vocht vast, dus ik was tonnetje rond. Afgelopen week mijn zwangerschapskleding van de vliering gehaald, ik trok wat aan, een broek en een rok en verzoop er in, terwijl die toen heel strak zaten, ook om mijn benen.
    De eerste kilo's vlogen er vanzelf wel af, maar de laatste 10 kilo heb ik er af moeten lijnen.
    Deze zwangerschap wil ik niet zoveel meer aankomen, ik voelde me vreselijk, van die dikke olifantenpoten en drie onderkinnen. Ik wandel nu elke dag iets van drie kwartier met de hond, dat is mijn beweging en ik probeer niet teveel te snoepen.

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Tja, natuuuurlijk ben ik blij en supergelukkig dat ik zwanger ben! Maar aan de andere kant heb ik altijd al een haat-liefde-verhouding gehad met mijn eigen lichaam, en dan met name met mijn gewicht en omvang. Lekker ge-jojood in de loop der jaren, 80 kilo gewogen (bij 1.72m.), 60 kilo gewogen, weer 80 kilo en aan het begin van mijn zwangerschap 77.
    Ik kan niet wachten op een mooie buik, maar ik heb er gewoon niet zo'n zin in dat de rest proportioneel meegroeit :). Het kost mij altijd veel moeite om mijn gewicht eraf te krijgen/houden dus ik ben ook wel wat huiverig voor te veel aankomen hoor, ik begrijp dat heel goed als anderen dat hebben. En ik zou gewoon niet gelukkig zijn met mezelf als ik mezelf echt te dik ga vinden (en dan heb ik het dus niet over een mooie zwangere buik). Dus ik eet me ziek aan fruit op dit moment, want ik moet wel wat eten, anders word ik zo weeïg in mijn maag. Maar het liefst stort ik me ook op kaas, kaas en nog eens chips! :D

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Ach ja, ik ben tijdens mijn zwangerschap ook meer aangekomen dan 'gebruikelijk' is. (Ik zei altijd 16+, maar het kwam zeker neer op 20 :oops: ) Maar ik heb me altijd redelijk in weten te houden qua snoepen. Ik was namelijk ineens helemaal verzot op softijs, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik 1 keer in de 2 weken softijs mocht hebben (Stond ik in hartje winter op t station te blauwbekken met een swirl in mn handen haha).
    En daardoor denk ik ook dat al die kilo's er binnen 2 maanden weer af waren.
    Mijn tip is dan ook: normaal blijven eten en af en toe iets lekkers.
    En wat betreft tussendoortjes, je kan beter 6 keer op een dag wat (minder) eten dan 3 keer een grote hoeveelheid. Dan draait je stofwisseling beter en verbrandt je dus ook meer. Dus liever gezonde tussendoortjes dan tussendoortjes laten staan.

17. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Ik vind het allemaal netjes hoor, hoeveel jullie aankomen! Ik ben gewoonlijk heel slank, maat 36/38 maar zodra ik zwanger ben..of ik nu veel eet of niet (ik ben niet zo'n snoeper) bij de 1e 26 kilo, de tweede 29 en de derde iets van 32 kilo! Nu ben ik wel lang dus kan wel wat hebben, toont lang niet zoveel als dat het klinkt gelukkig!
    Maar...met drie tot 5 maanden was ik weer superslank en eigenlijk zonder echt te lijnen. Alleen wat uitkijken. Dus ach..maak me maar niet al te druk erom.. ;)

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik ben tot nu toe bijna 5 kilo afgevallen...en dat ging helemaal vanzelf...kon gewoon iets verdragen! nu gaat het eindelijk weer...nou heb ik genoeg reserves dus dat maakt niets uit! maar ik denk dat vanaf nu het wel weer omhoog gaat! ik eer gezond...met echt wel wat ongezonde dingen ertussen...maar af en toe mag hoor! van mezelf!

19. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Dag dames,
    Ik merk dat ik "automatisch" naar dit topic toegetrokken wordt...

Zal het even kort uitleggen:
    Ik ben ongepland (maar wel gewenst) zwanger van de tweede. Ongepland, omdat ik anorexia heb en daarvoor in (intensieve) behandeling ben. Rare combinatie natuurlijk, een eetstoornis en zwanger zijn, de kilo's zullen er nu dus zoiezo wel bijkomen...
    Bij de eerste ben ik 20 kilo aangekomen, en dat wil ik nu dus voorkomen. Kijk, aan aankomen ontkom je niet, dat gaat toch gebeuren. Wel zou ik het graag een beetje onder controle houden. Niet zodat de baby er onder te lijden zou kunnen hebben, maar met een "normaal" eetpatroon.
    Ik wil ook graag van de zwangerschap kunnen genieten en af en toe eens toegeven aan lekkere trek. Ik ben zeer benieuwd hoe het me deze zwangerschap af gaat......

Sorry als dit berichtje niet gepast is hier. (misschien herkent iemand dit? Of heeft er ervaring mee?)

Groetjes

20. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Ik ben momenteel 14w4d in verwachting, en ik ben ook tot nu toe niet aangekomen. Sinds begin van de zwangerschap misselijk en overgeven, en in totaal ben ik 2,5 kg kwijtgeraakt. Ideaal, want voordat ik zwanger raakte wou ik die 2 kg eraf, maar het lukte toen niet. En zo zie je maar, in verwachting en die 2 kg zijn eraf :)

Maar ja ik denk dat die kilo's wel later komen.

Share This Page