Ladies Ik ging ervan uit dat je je kind moet volgen in het geven van de voedingen. Voeden op aanvraag, zeg maar. Maar Kian is zo een heerlijke slaper dat hij s avonds om 21u gaat slapen om dan s morgens om 8 / 9 u weer wakker te worden. (voor het papje van +/- 23u halen we hem dan uit zijn bed, maar dan opent hij nog niet eens zijn ogen... zo moe is ie dan!) Probleem is dat wanneer hij pas om 9 u wakker is en je hem zou voeden op aanvraag (wat meestal 4u is!) je dan uitkomt met zijn laatste papje om 00u. Dat vind ik een beetje een lastig uur, daarom dat ik een beetje schipper met zijn papjes overdag. Dan laat ik er bijv een paar keer 3.5u tussen. Probleem is echter dat onze jongen zo een heerlijke slaper is, dat ik hem daar overdag dan ook vaak voor moet wakker maken... En dat doe ik dus niet graag! (wij worden ook niet graag wakker gemaakt, he?) Ik merk dan bijvoorbeeld dat hij een beetje later lastig is! Maar als ik hem zou laten slapen, dan loop ik ook wel eens het risico dat hij op 4 papjes gaat zitten ipv 5. Dat is het hem nou net... ik en mijn vriend hebben al een hele tijd het gevoel dat Kian zijn weg aan het zoeken is naar zijn 4 voedingen. Maar moeten we dat dan nog tegen houden en gewoon verder gaan met het schipperen in zijn voedingen (wakker maken?) of hoe lossen jullie dat op?
Goh een 4 tal weken geleden bij zijn eerste spuitjes woog hij 5.480kg. Ik schat dat hij dus ondertussen rond de 6kg zal zitten...
Ik zou het gewoon proberen en dan wel de voeding verhogen. En zou het na een tijdje niet lukken dan kun je altijd nog teruggaan naar 5 voedingen. mijn dochter zit al een maand op 4 voedingen en dat had ze zelf geregeld/ aangegeven en ze doet het er heel goed op.
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem; omdat Niels 's nachts doorslaapt, volgen de voedingen overdag zich te snel op elkaar op en daardoor moet ik hem vaak wakker maken en/of heeft die nog niet echt honger als die z'n flesje krijgt. Moet maandag naar het CB dus dan vraag ik het gelijk even na....