niet tevreden maar geen bon meer...

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Er is niet aan gesleuteld, dan zou ik er sowieso niet mee terug gaan. En misschien na al deze reacties alsnog niet.(al ben ik verbaast dat ik kennelijk de enige ben die, als er nog veel keus is, een jas heeft gekocht voor een paar maanden verder) Maar als blijkt dat er echt grote verschilllen zitten in de beide mouwen (wat volgens mij zo is, maar wat ik nu niet kan zien omdat ik de jas niet thuis heb....) dan zal het toch een productiefout zijn. Het lijkt mij sterk dat het de bedoeling is dat de ene mouw veel smaller is dan de andere...

Ik zal in het vervolg veel beter opletten op dit soort details, dat is dan de les die ik geleerd heb ;)

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mee eens..

ik werk ook in kleding zaak (baby kinderkleding ) maar als het een klacht is die terecht is ruilen we hem.gewoon om. Maar geen geld of tegoed terug naar zo'n lange tijd!

Jottum rokje welke maat?? :)

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Gewoon even terug gaan. Nee heb je, ja kan je krijgen!

4. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Nou ik heb dit ook wel eens bij ter stal gehad hoor. Truitje maat 86 en de mouwen waren iets van 68 ofzo. Zoonlief kreeg zn armpjes er bijna niet door en waren ook veel te kort. Had ook geen bon meer, heb hem toen maar weggegooid.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het geldt voor iedere winkel dus dan zou ik gewoon terug gaan. Het is gewoon een algemene regel dus zij mogen jou niet weg sturen daarmee. Staat vermeld bij de consumenten bond.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik bedoelde het niet rot. :(

7. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik ben geen ter stal fan, ik heb wel eens gehad dat in de winkel dezelfde maten verschillend qua grote waren. De pasvorm vind ik ook niet geweldig.
    Je kan altijd terug gaan je hebt niets te verliezen toch? Ik zou het zelf niet doen tenzij het echt gek gestikt is.

8. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Als de ene mouw smaller is dan dat andere, dan zou ik wel teruggaan, al is het jasje van september.

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Nee hoor geen regel. Het is alleen geldig als een artikel niet deugt.. in het geval van ts dan wel, want jasje deugt niet. Maar voor de rest niet hoor. En er moet op staan wat je ge punt heb...

Bron, consumentenwijzer

Kassabon

Als u iets koopt, krijgt u een bon. In een winkel krijgt u een kassabon. Koopt u iets via internet, dan heet de bon een pakbon.

Bewaar de bon altijd goed!

Bewaar de bon goed. Dan kunt u deze laten zien als het product kapot is, of als u het wilt ruilen. Want meestal wil de verkoper in een winkel zien dat u het product daar hebt gekocht. Soms is de bon het garantiebewijs.

Ik heb de bon niet meer. Wat nu?

Wilt u teruggaan naar de winkel omdat het gekochte product ondeugdelijk is? En hebt u de bon niet meer? Dan kunt u misschien op andere manieren bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken, wanneer daaruit blijkt wat u hebt gekocht, en op welke datum u de aankoop hebt gedaan.

Wilt u echter een product ruilen omdat u spijt heeft van de aankoop? Ruilen is geen recht. De verkoper mag verlangen dat u alleen mag ruilen met de kassabon.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik had een kapotte slaapzak van de Hema. In november gekocht en geen bon meer. Wel teruggevonden wanneer. Winkels zouden de kassabon in hun systeem terug moeten kunnen vinden. Bij de Hema kon dat niet zei de kassiere.
    Ik mocht toch de slaapzak omruilen dus wel heel fijn.
    Ik heb ooit een keer bij de Steps iets wat kapot was terug gebracht waarbij ze de bon terug hebben gehaald uit het systeem.

11. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Wilde nog even laten weten hoe het is afgelopen. De jas had in beide mouwen van die extra smalle lange stukken naar binnen toe, die ervoor moeten zorgen dat er geen wind bij in komt... Het hoorde dus wel zo. Ik kende het niet. Maar ze waren wel extreem lang en smal... ik kan me niet voorstellen dat een ander zijn/haar kindje de jas wel makkelijk aan kreeg.

Maar toen ik in de winkel kwam, hebben ze het hier niet eens over gehad. Ze mochten mij in principe zo mijn geld terug geven (!!! Zonder bon dus!). Maar ik was eerst de winkel in gelopen, dezelfde jassen hinger er nog. Maar ook andere jasjes die het anti-wind gedeelte niet hadden. Beide jassen waren oorspronkelijk 30 euro en nu afgeprijst voor een tientje. Ik zei tegen dat meisje dat ik de service echt super vond en hem ook wel wilde ruilen voor die andere ipv geld terug. Dat was prima. Ze vroeg nog voorzichtig... 'u heeft er toen 30 euro voor betaald?', waarop ik direct heb gezegd dat ik nu natuurlijk echt geen 20 euro terug hoefde. Als ik tevreden was geweest, had ik immers ook 30 betaald. Dat vond zij prima natuurlijk.

Oftewel: heel netjes opgelost van Terstal. De jas kwam daar duidelijk weg en zag er netjes uit (2 x aangehad) maar zonder kaartjes, bon en zo lang geleden, vond ik dit een hele goede service. Nu hebben we een jas die ook mooi is en die, ook belangrijk, makkelijk aan en uit gaat!

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Goeie service! top opgelost :)

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Goede service! Ik wou al zeggen de jassen hangen nu in de winkel voor 10,- maar netjes opgelost!

14. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    wat goed!

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Heel netjes van ze!

16. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Heel netjes opgelost!

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik heb jaren geleden bij Ter Stal gewerkt in het weekend, deden nooit moeilijk over ruilen. Fijn dat het is opgelost.

18. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Had een tijd terug een broek gekocht voor onze zoon. Bleek nog wat te groot dus in de kast gelegd. Er zit ooit nogal wat verschil in de maten en ik ha zoonlief (nog) niet ui aan kleden om spullen te passen.
    Na drie maanden is onze zoon de broek gaan dragen. Echter sprongen alle spijkertjes van de broek los tijdens het dragen ( van die druk spijkertjes waarmee bv de broekzakken vastzitten) Overal in huis vond ik ze terug. Gevaarlijk dus.
    Teruggegaan naar de winkel. Had wel een aantal bonnen van de winkel maar wist niet welke er bij de broek hoorde koop er nl regelmatig.
    Kreeg een tegoedbon was nl een fabricagefoutm maar werd me wel heel erg duidelijk op het hart gedrukt dat ik nooit meer te vroeg kleding mocht kopen. Indien er dan nl sprake zou zijn van een fabricagedfout konden ze me niet meer helpen.
    Nb de mede kassiere die erbij stond keek erg bevreemd op toen ze haar collega dit hoorde vertellen. En dit was bij een andere grote winkelketen.

19. misa

misa Niet meer actief

Hele nette service!

20. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Wauw wat een superservice van Ter Stal!
    Ik zou er zelf na zo'n lange tijd echt niet meer mee terug gegaan zijn en het zien als mn eigen schuld;had ik maar niet vooruit moeten kopen

Deel Deze Pagina