Wanneer kolven?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by kers87, Aug 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    Even een vraagje. Mijn dochter is nu drie maanden en drinkt 5x ik vind dit heerlijk en ben dit niet gewend, mijn zoon dronk namelijk met 9 mnd nog 8x (een jaar gevoed)

Ons schema is nu ongeveer:
    03.00
    07.30
    12.30
    17.30
    22.00

Nu kolf ik op me werk 10.00 en 13.30. Nu heb ik tot nu toe thuis dit doorgezet dus 10.00 kolven haar 12.30 de fles en dan 13.30 weer kolven. Om zo me borsten wat regelmaat te geven. Maar ergens vind ik dit ook wel een beetje intensief, is dit nodig? Of kan ik gewoon op me werk wel om 10.00 en 13.30 kolven (om zo ook me productie wat op gang te houden, en iets extra te hebben) en dan thuis gewoon haar om 12.30 voeden? En dus niet kolven. Ik werk maandag, dinsdag en donderdag.

Wat is wijsheid?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Zou je moeten uitproberen, ik vermoed dat het extra kolven ook jouw productie in stand houdt. Wat doe je met de melk die je kolft: is die voor een andere dag dat je weg bent? Klopt het dat je kindje enkel die 5 keer melk krijgt dat ze bij jou drinkt of geef je wat je kolft ook nog in een flesje bij op een dag?

3. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    Nee ze drinkt enkel die 5x bij mij. Ik heb tot nu toe ook wel 2x kolven op me werk nodig gehad om die 180-200 eruit te halen die ze om 12.30 drinkt uit het flesje als ik weg ben. Ik durf dan ook nog niet zo goed 1x te proberen. Ik denk ook dat het me productie wat op peil houd. Mijn borsten krijgen nu dus 4 dagen 5 voedingsmomenten en 3 dagen 6. Afgelopen drie weken lijken zo goed te gaan. Al wat ze vannacht wel vaak wakker om een slokje te drinken, maar er komen ook tandjes aan haha dus weet niet zo goed wat de oorzaak is.
    Kolven gaat niet zo goed als bij mijn zoon qua hoeveelheid, is met name psychisch geloof ik want met de hand haal ik na het kolven er nog 40-50 cc uit. Ik hoop dat ik het weer gewoon tot een jaar vol ga houden 😉. We gaan het zien.

Share This Page