Ik vind het idd een dure grap zo want behalve het stofzuigen en dweilen kan ik wat zij doet zelf ook nog wel.
Tja, lastig... Ik heb zelf ook huishoudelijk werk gedaan en meestal ook 3 uur per keer (10 minuten pauze voor 1 sigaret). In die tijd deed ik bij een regulier rijtjeshuis het volgende: Alles afstoffen (tafels, deuren en vensterbanken nat afnemen) en stofzuigen. Keukenkastjes aan de buitenkant, aanrecht en gasfornuis. Keukenvloer dweilen. Toilet en badkamer alles: het sanitair, kastjes, muren en vloeren. Daarna was het wekelijks iets anders. OF de ramen binnen en buiten op de begane vloer OF de ramen binnen en buiten op de verdieping OF de keukenkastjes aan de binnenkant OF de kelderkast OF alle radiatoren met sop. Als jij zegt dat je huishoudster wekelijks moet strijken en alle ramen moet doen, dan vind ik 3 uur echt krap tijd. Dan kun je er vanuit gaan dat het ten koste gaat van andere zaken. En ik was echt niet ongemotioveerd of langzaam hoor. Ik krijg mijn huis van 80 m2 ook niet helemaal schoon en gesopt in 3 uur tijd EN dat ik dan ook nog de was moet strijken.
Nee ze heeft de ramen nog nooit gedaan, wat jij.omschrijft aylen, daar zou ik heel blij mee zijn. De strijk is heel weinig. Afgelopen week was ze er al toen ik er was en toen is ze er 20 min mee bezig geweest. Bewust een keer geen strijk klaargelegd, maar toen heeft ze niet meer schoongemaakt dan anders.
Ik denk dat je de volgende keer een gesprek met haar aan moet gaan en duidelijk uitleggen wat je verwacht van haar Is het dan nog niet goed dan zou ik een ander nemen
In 3 deed ik een heel huis met 3 verdiepingen oa 2 slaapkamers, computerkamer,, was en sportzolder, badkamer met bad en douche en extra wc, keuken en woon/eetkamer. Deed hierbij stoffen, nat poetsen, stofzuigen, bedden verschonen, vloer nat maken en ivm houten vloer op handen en knieën drogen. En altijd wel extra werk meepakken zoals trap, koelkast, keukenkastjes bijv. Ze doet erg weinig vind ik.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik vind het erg krap qua tijd wat ze moet doen dus dat het dan op kwaliteit inlevert is begrijpelijk. Ik zou gewoon een lijstje maken met dingen die echt moeten gebeuren die je zelf nu niet meer kan. En niet verwachten dat ze je hele huishouden runt in 3 uurtjes want dat zou je zelf ook niet redden. Misschien gewoon een duidelijk takenlijstje geven van wat je verwacht. En de rest hoeft dan ook gewoon niet. Bijv. -sanitair goede beurt -keuken (aanrechtblad,kookplaat,gootsteen+kraan, buitenkant kastjes -hele huis afstoffen en stofzuigen en dweilen (en dan gewoon elke ruimte afzonderlijk aangeven) -Verschoonde bedden Oh en die strijk..nee sorry vind ik niet bij de taken van een schoonmaakster horen. Daar zijn weer andere mensen voor die dat betaald voor je kunnen doen.
Ik zou ook echt niet tevreden zijn hoor! Maar om haar gelijk te ontslaan Eerst maar eens in gesprek gaan, dat lijkt me wel zo eerlijk. Geef haar wat verbetertips. Mocht het daarna nog niet goed gaan dan zou ik op zoek gaan naar een ander.
Ik zou ook eerst het gesprek aangaan. En haar echt ruimte voor ruimte uitleggen wat je verwacht van basis. Ook bijvoorbeeld laten zien hoe vuil het is. Is het dan 2 weken later nog niet gebeterd, dan heb je reden genoeg om op zoek te gaan naar iemand anders.
Vind ook dat ze weinig doet! Ik heb een rijtjeshuis met 3 verdiepingen plus een tweede badkamer. Mijn huishoudster komt 2,5 uur in de week en doet dan: Beneden verdieping stofzuigen en dweilen Buitenkant keukenkastjes en aanrecht vegen Stof afnemen tafels en dressoir woonkamer Twee badkamers schoonmake Bovenverdiepingen stofzuigen en spiegels vegen.
Mijn schoonmaakster betaal ik ook 10 euro per uur en deze doet in 2 uur meer dan het dubbele van wat de jouwe doet, en ze doet het erg goed. Ik herkende laatst de zolder niet meer terug, had ze ook gelijk maar even opgeruimd want dat vond ze wel zo netjes zei ze. Dus gewoon lekker op zoek gaan naar een andere.
Lastig hoor!! Hoe doet ze de dingen die ze wel schoonmaakt? Is dat wel netjes? Mijn moeder heeft ook een aantal jaren als schoonmaakster gewerkt en daar liepen ze altijd te zeuren dat ze te weinig deed maar de dingen die ze deed deed ze wel heel secuur en niet met de zgn franse slag.
Dan zegt het genoeg en zou ik ermee stoppen. Je betaalt er ruim geld voor en het is niet de bedoeling dat je daarna ook nog zelf moet gaan poetsen. Ik denk dat het sowieso niet meevalt om echt een goede werkster te vinden. Ik heb zelf ook een hulp maar ik zie veel door de vingers moet ik zeggen.
ik heb lange tijd schoonmaak werk gedaan, en zou echt een ander zoeken die gaat niet ineens dat wel doen naar mijn idee hoor en vraag me af hoelang ze dan bezig is met alles in 3 uur.
Dit vind ik wel ontzettend slordig! Het komt wel eens voor dat ik juist alléén onder de bedden stofzuig, omdat juist daar al het stof zich razendsnel verzamelt. Ik zou juist wel een gesprek aangaan, misschien dat je er dan axchter komt waarom ze bepaalde dingen verwaarloost. Wellicht dat ze dat alsnog gaat doen. Reiskosten zou ik niet ineens gaan vergoeden als dat van tevoren niet is afgesproken.
Tja ik denk dat je al zo ontevreden bent dat een gesprek geen zin meer heeft.dan stop je er toch gewoon mee?
3 uur? Ik vind dat veel. Ik ben met mijn eigen woning (meer dan 200 vierkante meter) ongeveer 3 uur kwijt, en dan heb ik alles (behalve de ramen dan) gedaan .... en ook netjes natuurlijk......
Ja 3 uur vind ik ook veel. Ik wilde dat ze een makkelijke plek hier heeft dat ze rustig alles netjes kan doen. Wat ze nu doet is 1,5 max 2 uur werk. Dat vind ik geen 33,50 waard. Ik denk dat ik er idd al klaar mee ben. Ze komt hier nog maar anderhalve maand dus nog geen band ofzo. Dus als iemand nog een baantje zoekt of iemand kent. Ik hou me aanbevolen Rotterdam centrum.
Wat ik doe in 3u (gemiddeld huis); -2 slaapkamers (alles afnemen inc. vensterbanken enz) -badkamer (douche + bad + toilet + kastjes,....) -keuken (kookplaat, kastjes buitenkant,...) -woonkamer (ook alles afnemen) -toilet -ALLE vloeren stofzuigen + dweilen Dit is een huis waar grondig gepoetst moet worden want; klein kindje + katten en hond. Gaat goed in die 3 uur! Als ik ramen moet doen ofzo vraagt ze dat gewoon en zegt ze dat ik bijv. de slaapkamers volgende week mag doen.