19 weken/4e sprong?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ukkie1985, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hoi,

mijn dochter heeft sinds het weekend dat ze snachts ineens "ieder" uur komt:$ De eerste 5 minuten huilt ze dan en daarna wil ze pas drinken. (luier was gecheckt en ook had ze geen verhoging) Ze drinkt overigens niet alle uren evenveel, soms is het maar een paar minuutjes.
    Overdag hangerig en graag op schoot willen zitten bij papa en mama.

Het is nu 3 nachten prijs en gisteren op het kdv was ze ook niet helemaal zichzelf, dronk niet zo goed als normaal en liet steeds wat staan. Ook had ze 4 enorme*spuit* luiers. En dit heeft ze vanaf dat ze 2 maand is al niet meer echt.;)

Gezien er het een en ander heerst heb ik haar gisteravond een fles afgekolfde melk gegeven ipv de borst zodat ik in ieder geval wist hoeveel ze zowieso binnen zou krijgen. En als toetje nog even een slok aan de borst. Dus qua vocht krijgt ze in ieder geval genoeg binnen.

Kan het de 19 weken sprong zijn? of zou ze iets onder de leden kunnen hebben?

Zelf ben ik mn productie wat aan het verhogen dmv clusterkolven, iedere dag een uur, 4 dagen. Dit omdat ik iedere dag op het werk precies genoeg kolf en graag wat ruimer in voorraad zou zitten. Dus de nachten zijn wel vermoeiend maar helpt ook mee om mijn productie te verhogen (merk ik nu al) dus aan de ene kant niet zo erg.

Alvast bedankt!

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Helaas zijn de nachten nog steeds heftig. Niet meer ieder uur maar wel iedere twee uur ;)

We hebben al gevraagd of ze op het Kdv minder kan slapen (sliep soms makkelijk 5uurtjes) maar dit lijkt nog geen effect te hebben.
    Ook hebben we een flesje afgekolfde melk met jhbm geprobeerd maar ook daarna Kwam ze zelfs na een dik half uur diepe slaap weer. (En dronk weer een volle borst)

Zou mijn melk niet voldoende voeden of toch nog last van het "sprongetje"?

Ze heeft wel ruim voldoende poep en plasluiers en groeit naar mijn idee goed. Woensdag wordt ze weer gewogen en gemeten op het cb. Maar ik ben bang dat ze weer gaan "zeuren" over het niet doorslapen.

Alvast bedankt!

3. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Het zou heel goed kunnen dat ze iets onder de leden heeft. Ook dan gaan komen er regeldagen. Dan gaan ze vaker en korter aan de borst om via jou antistoffen binnen te krijgen.

Een sprongetje kan ook heel goed een aanleiding zijn voor regeldagen.

19 weken: Klap eens in je handjes, blij blij blij
    De volgende wereld is die van de ‘gebeurtenissen’. Tot je baby dit sprongetje maakte kon hij maar één vloeiende overgang waarnemen. Nu kan hij een korte serie van ‘vloeiende overgangen’ zien, horen, ruiken, proeven en zelf maken. Voorbeelden hiervan zijn een stuiterende bal, een zwaaiende hand of iets pakken met je hand. Je baby geniet van de klassieke kinderliedjes met gebaren, zoals ‘klap eens in je handjes’.
    (Oei ik Groei)

Probeer hier zoveel mogelijk aan toe te geven. Het is om een rede.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina