Verhuizen naar een kindvriendelijke buurt in Amsterdam

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjakie22, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Mijn zoontje is nu nog heel jong, maar over een jaar of twee willen we zeker verhuizen naar een kindvriendelijke buurt met scholen en andere voorzieningen voor kinderen. Wij wonen nu in het centrum van Amsterdam tussen de starters, studenten en ouderen.

Welke buurten zijn leuk voor kinderen? Ik heb helaas geen rijbewijs en reis veel met openbaar vervoer. Dus een goede verbinding is ook belangrijk.

Wensen.
    -goede scholen en andere voorzieningen
    - openbaar vervoer, liefst metro
    - betaalbare huizen max 3,5 ton
    - parken of bossen (groen)

Ik dacht zelf aan Amsterdam noord, Ijburg, Slotervaart en Aker.

Iemand suggesties?

2. Onje

Onje Niet meer actief

Slotervaart & Aker zou niet mijn keuze zijn.
    Ijburg is erg leuk!
    Noord kan maar dan wel de "goede kant" dus noord bij de kant van
    Landsmeer dan zit je namelijk tegen het twiske aan.

Verder denk ik dan ook aan (oud) Diemen. De verbinding per
    tram/bus/metro is goed.
    Veel scholen winkelcentrum wordt compleet gerenoveerd en een stuk groter, sportverenigingen, natuur etc etc.

3. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik ben helemaal niet bekend in amsterdam eigenlijk maar ,,....mn schoonzus woont in bos en lommer en persoonlijk vind ik dat erg leuk wonen :D

succes met je zoektocht

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Noord.. tja, moet je van houden... voor mij aan de verkeerde kant van Amsterdam (teveel file op de ring om naar Utrecht, Den Haag, Schiphol etc te komen)

IJburg.. rampzalige ontsluiting.. en echt raar van opzet

Slotervaart.. ach... mwoah.. schuif dan nog een heel klein stukje op en ga in Badhoevedorp wonen... en dat geldt ook voor de Aker..

Wat dacht je van de Watergraafsmeer???? Echt leuk!

5. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb echt geen idee, vandaar mijn topic. Ik kom eigenlijk uit Rotterdam.

Gelukkig heb ik nog genoeg tijd om te oriënteren.

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Noord, richting landsmeer of tuindorp

7. Bessy

Bessy Actief lid

18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Watergraafsmeer is erg leuk en zelf woon ik in Diemen (centrum) ideaal, overal vlakbij en ook goede mogelijkheden wat betreft het ov

8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Watergraafsmeer staat bekend als goede buurt voor kinderen en ik kan het aanraden.
    Het oude centrum van Diemen is zeer goed bereikbaar (tram 9 en veel bussen) met scholen en andere voorzieningen dichtbij, en nog goed betaalbaar allemaal met een aantal heel sfeervolle straten.
    Daarnaast delen van Amstelveen (5, 51 en veel bussen), al zijn de (nieuwe) gezinsbuurten van Amstelveen al erg ver van 'het echte Amsterdam' vandaan. Diemen centrum ligt echt veel dichterbij, vergelijkbaar met het begin van Buitenveldert qua afstand, alleen veel mooier ;).

Ik vind stukken van de rivierenbuurt (bijv. net boven de Mirandabad) trouwens ook leuk, maar dat is wellicht net niet kindvriendelijk genoeg voor je.

Noord ligt voor mij gevoelsmatig ook 'aan de verkeerde kant'. Maar ik ben er ook niet meer dan een keer of vijftien geweest in al mijn jaren in deze regio. Misschien verandert dat beeld van Noord wel met de komst van de Noord-Zuid lijn.

Deel Deze Pagina