Niet tevreden over de begeleiding tijdens en na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Loeki2, 2 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    42.5 weken :confused: Waarom hebben ze je dan niet gewoon voor het weekend ingeleid? Toch idioot om je zo lang te laten lopen.

Ja dat niet luisteren ken ik maar al te goed. :evil: volgens mij zijn de meeste VK's doof voor wat je zegt. Ik begrijp je helemaal. Ik zie en hoor het ook overal om me heen en er komen steeds meer en steeds bizardere verhalen bij. :evil: Mijn VK luisterde ook helemaal niet naar wat ik aangaf, ik had op mijn rug geen persdrang, maar ... oh kan er nog kwaad om worden.

Er is echt een thuis-beval-maffia :evil: ik wilde niet thuis bevallen, maar werd er toe overgehaald en toen het mis ging moest ik als nog naar het ZH en nu mág ik niet meer thuis bevallen.

2. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Loeki, ik zit jouw verhaaltjes trouwens te lezen, maar wat een toestand dat jouw VK tegen de vlakte ging! Moest ik nog even op reageren....

Kari

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja het was warm en er lag bijna 2 liter bloed in de kamer, maar dan nog :evil: word dan geen VK.

4. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Sorry maar ik vind dit bijna komisch...... Je snapt wel wat ik bedoel hè ;)

Ik ga lekker slapen. Welterusten allemaal!

Liefs Kari

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou, ik weet nu ook dat ik niet bij een andere VK-praktijk kan bij een 2e zwangerschap :(

De maximale aanrijtijd is 15 minuten en in een straal van 15 minuten is er helaas maar een praktijk waar ik terecht kan.

6. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Bah, Loekie. Dat is balen.
    Je weet nu in ieder geval heel duidelijk wat je wel en niet wilt.
    Kun je het duidelijk zeggen of zelfs op papier zetten.
    Verhuizen om naar een andere VK te kunnen is ook gekkenwerk.

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Nienke, kan je gezien je vorige zwangerschap/bevalling niet bij een gyn onder controle?

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Geen idee, ik heb geen medische indicatie, dus het zal wel niet.

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Je bent toch tijdens je zwangerschap van Annika toch ook bij een gyn geweest? Als je weer zwanger bent, zou ik die gewoon bellen ipv de vk.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh alsjeblieft niet. Zo'n enge vent die zijn info van Google haalt en me in nog meer onzekerheid brengt dan nodig. Nee dank je DIE wil ik niet meer aan mijn bed.

Misschien bel ik in maand 7 wel een eens VK of zo. Tot die tijd doen ze toch niets.

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Verhuizen is echt geen optie?

12. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik deel je mening ergens wel hoor.
    Bij mij riep de VK totdat ik doorverwezen werd wegens serotiniteit ook de hele tijd alles gaat goed, alles gaat goed, je krijgt vast een hele mooie thuisbevalling nou ja tot de ontsluiting stopte ondanks de weeenstorm zullen we maar zeggen :(

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben nog aan het verbouwen, nee verhuizen is geen optie.

Vrijdag heb ik de eerste behandeling voor het trauma dat bevalling heet. Ik heb mijn hele weekend vrijgehouden en mijn man er op voorbereidt dat ik het hele weekend een wrak zal zijn.

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    kun je niet een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling krijgen door je traumatische bevalling en de nasleep ervan? oftewel op psychische gronden?

15. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik zal aan je denken morgen.
    Je moet het positief zien, erna zal het beter gaan (hoop ik...)
    Wel goed dat je erop voorbereid bent dat het zwaar zal zijn.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja ik ben echt al helemaal bezig met de voorbereiding :) Mijn fysio is nu al bezig mijn buikspieren van alle oneffenheden te ontdoen, want er zitten nog heel veel probleempunten van de eerste zwangerschap.

Misschien dat ik ook nog om een MRI ga vragen om te kijken waar nu toch de bron van de ontstekingen zit, maar ik weet nog niet of ik het wel WIL weten.

17. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik blijf het raar vinden dat de 1 een superbevalling heeft en dat bij de ander niks gaat zoals je graag gewild had :( Op het eindresultaat na dan natuurlijk :p

Is je lichaam dan wel klaar voor een tweede zwangerschap?

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee nog helemaal niet, maar ik hoop volgende jaar juni weer voor een kindje te gaan, dus nu druk aan het revalideren.

Vandaag weer EMDR gehad, ik ben er helemaal stuk van. :cry:

19. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    jeetje zeg wat heftig allemaal.
    ik vind het wel heel dapper dat je ondanks alles toch nadenkt, zelfs met een soort van termijn, over nog een kindje! hoop dat je dan een super bevalling zult hebben!

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    De psychologe noemde het vanavond een 'tranendal' en niet verwonderlijk dat het me allemaal iets te veel wordt soms.

Ja ik moet positief blijven en vooruit blijven denken. Ik ga maandag weer naar de fysio en eens overleggen of een MRI een slim idee is.

Deel Deze Pagina