@ts: Laat haar dan even weten dat je er op een later moment op terug komt anders weet zij ook niet waar ze aan toe is en gaat ze er misschien van uit dat je het wel best vindt zo. Ik blijf het wel vreemd vinden dat jullie niet hebben mogen uitkiezen welke foto's bewerkt zouden worden opgeleverd. Want als dat zo was geweest was er niets aan de hand geweest en had je die foto's gekozen waar jij als bruid tevreden mee bent ipv zij als fotograaf. Ik zou proberen je woede opzij te zetten en kijken hoe je er samen met haar uit gaat komen. Is er een middenweg? Neem die dan in overweging. Je gelijk ga je hierin namelijk niet krijgen vrees ik.
Toen wij trouwden hadden we een professionele fotograaf voor onze bruiloft. Had een goede naam en prachtige portfolio. Onze reportage viel helaas grandioos tegen en telkens als ik m zie ben ik er chagrijnig van. Zijn meerderekeren terug gegaan maar hun stond op punt van faillissement en dat wist hij op onze dag al, was ook erg kort en niet gezellig terwijl hij dat met een eerdere sessie wel was. Inmiddels zijn we 15 jaar verder maar nog steeds baal ik er van. Zelfs bedankkaartje was lelijk. Vroeg of hij die wel bekeken had voordat hij ze had geleverd, nee dat zelfs niet...
Toen ik net mijn trouwfoto's kreeg vond ik de helft vreselijk! Ik wilde idd de foto's dat ik er "perfect " uitzag, niet mijn grote ogen en rare lach met het gedicht van mijn moeder, of mijn rode hoofd met ader op mijn hoofd. Nu zag ik de fotos een jaar later, en weet je? Ik vond ze prachtig... zoveel emotie ervanaf, helemaal niet lelijk! De poppenfoto's in het album zijn ook erg mooi maar de échte foto's spreken me nu veel meer aan. Ik ga geen advies geven mbt tot de afspraken etc, maar ik denk dat ze je echt wel de mooiste foto's heeft opgestuurd en misschien gaat het bij jou wel zoals bij mij, dat je ze na een jaar prachtig vindt.
Ik zou haar even duidelijk gaan maken dat dat wat zij gemaakt en gegeven heeft echt niet mooi is. Dat jullie zelf ook moeten kunnen uitkiezen. Ik zou echt even flink stennis schoppen hoor.