Niet tevreden over overkapping

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 20 okt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik kreeg een mail waarin stond dat ik niet aan de betalingsverplichtingen heb voldaan en dat ik had aangegeven afgelopen weekend te betalen.

Ik heb gemaild nog niet tevreden te zijn en wanneer hij vrijdag langskomt ik het bedrag overmaak als we er uitkomen en hij aan de verwachting kan voldoen.

Krijg ik een mail terug dat hij me met klem verzoekt het bedrag over te maken omdat hij veel geld erin heeft zitten (arbeid materiaal etc) n dat het om veel geld gaat.

Pff wat moet ik hiermee? Ze hebben m'n huissleutel nog en ik wil gewoon geen 80% betalen voor iets waar ik nog niet tevreden over ben.

Iemand zei me te mailen dat ik begrijp dat hij zijn geld wil maar ik eigenlijk voor vrijdag niets wil betalen. Dat ik hem tegemoet wil komen en dus 50% wil betalen en de rest wanneer het aan mijn verwachtingen voldoet. maar kan ik zomaar alleen de helft betalen?

Wat een gedoe dit..

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Heel lastig. Heb je al aangegeven waar je bezwaren op toe zien?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
  4. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Maar kan hij niet gewoon eerder komen dan vrijdag? Als hij morgen zou komen kun je het meteen bespreken. Dit soort situaties zijn altijd lastig. Ik zou zelf pas betalen als je het besproken hebt want het wordt daarna lastig om je geld terug te krijgen.

Diiba, Ysabella, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ah thanks ga ik morgen even doorlezen.

@Koraal82 nee ik kon zelf geen andere dag ivm mijn werk. Ik heb toch maar 50% betaald en per mail aangegeven dat ik snap dat hij onkosten heeft gemaakt en ik daarom 50% heb betaald, maar dat ik bang ben dat hij zijn afspraak niet nakomt en daarom niet de 80% al betaal.
    Want nergens benoemd hij ik ga X en X afmaken alleen dat hij na betaling zijn plicht kan voldoen.

Ik heb ook gezegd als we vrijdag tot een oplossing komen ik de overige 30% wil betalen en als alles opgelost is ik dan de laatste 20% betaal..

Zeebra, Diiba, Suzy85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Heel verstandig. Ik zou zeker niet alles betalen tot je tevreden bent.

Wij hebben dat nu ook met de airco, niet alles werkt naar behoren. Bericht gestuurd, hij zou erop terug komen. Nu na 2 weken nog niks gehoord. Echt niet dat ik al betaal.. ze komen het eerst maar oplossen.

7. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.570
    113
    Ik denk dat het je het nu op een nette manier hebt gedaan. Je hebt getoond dat je best wilt betalen door nu 50% over te maken. Onder protest betalen zou ik zelf niet doen. Stel je hebt het volledige bedrag onder protest betaald en het wordt dan vervolgens nog niet naar tevredenheid opgelost.

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Oh irritant he!
    Wij hebben nog steeds gezeik met onze nieuwe voordeur. Vorig jaar eind november geplaatst… we hebben 5% achter moeten houden voor evt problemen en dat hebben we gedaan. Ze willen nu alleen die laatste 5% hebben terwijl wij vinden dat de deur nog steeds niet naar behoren werk. Hun zeggen dat er geen probleem meer is en ze het geld willen.
    Uiteindelijk hebben ze nu een voorstel gedaan dat wij EERST betalen en daarna een nieuwe sluitstang komen leveren…. omdat ze geen vertrouwen meer hebben dat we nog gaan betalen. Geen idee waarom niet, maar goed…
    Wij hebben er natuurlijk geen vertrouwen in dat ze na betaling nog wat komen doen en dat dat ook goed gebeurd. Dus we staan lijnrecht tegen over elkaar en dit duurt nu al bijna een jaar.
    Bedrijf dus zeker niet aan te raden qua service achteraf.
    Binnenhalen zijn ze heel goed in, overdreven zelfs. Plaatsen ook goed gegaan. Maarja, totdat je een probleem hebt (vanaf plaatsing al) en het niet lukt om het op te lossen.

@ts ik zou dus ook zeker niet alles betalen. Maar 80% had ik denk ik nog wel gedaan. Het is vooral de afwerking die niet in orde is, dus daar is die 20% wel in verhouding mee toch?

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Het gedeelte wat je nog niet betaald moet in verhouding staan met de kosten van wat hersteld moet worden.
    Dit is wat de jurist bij ons aangaf tijdens conflict met onze aannemer over slecht geleverd werk, waarbij wij al meerdere schriftelijke herstelopdrachten hadden gegeven en de aannemer zei pas te komen herstellen bij een aanbetaling.

Zeebra en Neuzeke vinden dit leuk.
  10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Aaah oke.... ja wat die kosten zijn geen idee eigenlijk.

Krijg net een mail dat we goed gestart zijn en ook dat hij goed wil eindigen en dat we morgen even alles doornemen. Dus Fingers crossed

Zeebra, juf1987, LizMe en 12 anderen vinden dit leuk.
  11. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Heel vervelend.. duurt ook echt al lang zeg!
    Geef je groot gelijk dat je nog niet betaal, begrijp niet dat ze daar zo moeilijk over doen. Hopelijk komen ze het gewoon netjes oplossen.

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Succes morgen!!

brownielover vindt dit leuk.
  13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.291
    10.261
    113
    Succes morgen!

brownielover vindt dit leuk.
  14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Oh wauw wat een kl.tn situatie zeg en dat al zo'n lange tijd..
    Ik zou ook zeker niet betalen. Heb je juridisch loket al eens gebeld?

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Hoe is het opgelost?

Syane vindt dit leuk.
  16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Nog niet. Hij was er niet.. Hij dacht 16 uur.
    M'n ex was er om me bij te staan, voor niets dus. Die man komt zo als het goed is maar nu moet ik het dus alleen doen:|

17. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Hoe is het gegaan?

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Nou hij is geweest.
    De latten maken ze altijd zo en kon die niets aan veranderen. Ik kwam met het idee ze af te zagen tot aan de lat waar de glasplaat op rust (dus het grijze deel) zodat je iig iets van de balk ziet.

Kon eerst niet want de zaag liet 3cm overstek over. Dus dan moest de glaswand eruit. Ik zei; dat moet dan maar.:roflmao: dus dat gaan ze nu doen.

Wat dichtmaken betreft; hij zegt er staat zwart op wit in de offerte dat ik X balk gebruik en dat het schuin is afgewerkt. Dus ik gaf aan ja oke maar ik als leek heb geen idee waar ik voor teken qua balken he? Wij kijken bij de buren, jij hebt het over een overstek. Dan ga ik er vanuit dat ik hetzelfde krijg.

Nou kan die hem van onder dicht maken maar betekend dat ik een extra boei eraan krijg en dus ook een kier. Weet niet of ik dat mooi vind. Kosten doen we 50/50 want hij vind dat het niet zijn schuld is en ik niet de mijne. Gewoon miscommunicatie.

Prijsopgaaf krijg ik nog. Maar ik ga dit weekend eerst een heater bestellen en kijken hoe warm ik het krijg en hou als het open blijft zoals het nu is..

19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    net hieronder gereageerd :)

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.669
    113
    Vrouw
    Bedenk wel dat het nu nog niet koud is en er weinig wind staat. Dat scheelt heel veel in temp in zulke ruimtes.

Jo79, Syane en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina