dat is een goeie! Ik heb ook een schoonmaakster gehad waar ik niet tevreden over was. Ik vond het zelf wel erg moeilijk om dat aan te geven.
Tsjaa eerlijk... Ik geef die mensen geen ongelijk.... Je kan toch gewoon een nieuw soppie in je emmer doen na de helft gedaan te hebben ofzo
Poets 1 heb ik gewoon gezegd dat ze niet meer hoeft te komen (poetste slecht en heeeeeeeel langzaam en loog tegen mij) Poets 2 (had ervaring zei ze) maar dat leek er niet op. Toch een kans gegeven en heb letterlijk een briefje aan haar gegeven wat ik wou dat er per kamer gedaan werd. Vaak ging ze eerder naar huis omdat ze klaar was. Maar dan was de helft niet gedaan. Ik heb tegen haar gezegd dat ik niet tevreden was. En dat ik graag wil dat ze het briefje erbij houd met poetsen. Keer erop was t gewoon hetzelfde.... dus gezegd dat dit zo niet werkt. Poets 3 ben ik tevreden over, heul soms heb ik een puntje maar dat houd ik voor me. Deze keer is t mijn moeder die hier poetst haha. (Wel gewoon betaald)
Bedankt voor de reacties! Ik ga het inderdaad dan toch maar bespreken met haar. Ik zal zeker de punten noemen die wel goed gaan en dan de punten die niet goed gaan.Als dweil gebruikt ze zo'n wisser.Ik vind het ondingen maar mijn man had er weleens één gekocht en zei zou hem graag gebruiken.Ik gebruik altijd een gewone dweil en die spoel ik inderdaad uit onder de kraan.Ik geloof niet dat ze steeds de wisser eraf haalt om hem onder de kraan uit te spoelen.Je dweilt dan inderdaad met vies water.Ik zal er de volgende keer eens opletten hoe ze dat dweilen doet.Met de buurvrouw bespreken ga ik niet doen want ze komt daar al zeker 10 jaar en dat is gewoon roddelen en daar houd ik al helemaal niet van. Ik vind het wel lastig omdat ze kortgeleden ook al wat adressen is kwijtgeraakt. Ik zal eens kijken wat het gesprek zal opleveren. 1 ding is zeker en dat is dat het beter moet worden.
Je kunt je wel vervelend of bezwaard voelen omdat ze al wat andere adressen is kwijt geraakt maar heel hard; neem aan dat je baas ook wil dat je goed werkt anders moet je ook moven, toch?
Heb je helemaal gelijk in maar ik ben niet zo'n harde. Ik heb er achteraf ook spijt van dat ik een hulp heb genomen die bij een goede buurvrouw en zowat haar hele familie komt schoonmaken. Als ik haar de laan zou moeten uitsturen zou ik haar ook steeds tegenkomen en dat maakt het extra gecompliceerd. Ik hoop dat een gesprek voldoende zal zijn om het niet zover te moeten laten komen want iedere keer mijn vloer moeten na dweilen slaat natuurlijk nergens op en ik ben echt geen poetsmiep maar zelfs ik zie dat het niet schoon is.
Even een oud topic opgezocht omdat ik momenteel met hetzelfde zit. Nadat wij naar een dorp verhuisden waren we heel erg blij dat we via een buurvrouw een betrouwbare schoonmaakster hadden gevonden. Ik vond en vind haar wel te duur, maar dat is mijn eigen fout dat ik daarmee akkoord ben gegaan (15 p uur). Nu ben ik dus echt niet tevreden. Ik heb al meerdere keren duidelijk op een briefje punt voor punt gezet wat ik graag wilde en we hebben dit ook aan t begin uitgebreid besproken en telefonisch nog 1 keer. Tussendoor schrijf ik ook nog op van zou je ajb deze keer dit en dat.. Zo had ik nu opgeschreven alles vochtig afnemen: Vloer,randjes, kasten,planken. En eerder had ik dus al gecommuniceerd wat ik bedoelde met randjes en dat ik ook graag bovenkant kasten wilde.etc. Ik kan dit zelf niet ivm allergie en daarom heb ik juist een hulp,dat weet ze ook. Bij thuiskomst,ze is dan twee uur bezig geweest, zie ik gewoon dat de vloeren nog.vlekken hebben en dus alleen gezogen en niet nat. Ook de planken en bovenkant van div kasten gewoon haren en stof,duidelijk niet gedaan. Ik vraag me echt af waar ze dan twee uur mee bezig is!? Ik ben er klaar mee maar ik.vind t zo vreselijk moeilijk om haar aan te spreken. Het is echt zo n dorpse setting en ik wil haar niet tegen me krijgen. Dit klinkt heel maf waarschijnlijk maar ik voel dat heel sterk dat ze dan boos gaat worden,hoe ik t.ook breng. Ze brengt ook wel eens dingen voor m'n dochtertje mee enzo en doet heel aardig. Maar ik zoek geen leuk contact,ik wil iemand die goed schoonmaakt. Zeker.voor.zoveel geld.Ik zie haar overigens vrijwel nooit want ik ben weg als zij schoonmaakt. ik besef me.dat ik t gesprek moet aangaan. Is op een of andere manier echt een enorme(!)drempel voor mij. Dus wie heeft de gouden tip om mezelf zo ver te krijgen dat ik durf en hoe kan ik t brengen?
Gewoon bespreekbaar maken en desnoods een dag uittrekken om te laten zien hoe jij het graag gedaan wil hebben. En dan kunnen jullie meteen timen om te zien of het binnen die paar uur gedaan kan worden. Bij mijn moeder is het ook altijd hetzelfde liedje. En dan laat ze de (dure!) hulp uiteindelijk maar strijken, omdat ze niet tevreden is over de rest van het werk. (En dan natuurlijk ook niet de meest complexe dingen, maar gewoon lakens e.d.) En als je iets goed gedaan wilt hebben, moet je er ook rekening mee houden dat dit tijd kost. Ik weet nog wel dat ik een tijdje als schoonmaakhulp heb gewerkt (voor een schijntje) en ik ben heel precies. Dan kreeg ik altijd een hele waslijst voor m'n kiezen en dan moest ik eerst nog de hele boel opruimen voordat ik kon beginnen met schoonmaken. Ik was dus ook bijna nooit op tijd klaar en dan was ik nog zo gek om in mijn eigen tijd de klus te klaren. Daar ben ik op een gegeven moment dus ook maar gestopt. Sommige mensen willen nou eenmaal dat er veel, maar oppervlakkig schoongemaakt wordt. En sommige mensen willen dat er grondig schoongemaakt wordt en dat mag dan best wat meer tijd kosten. Als jij en je schoonmaakster er andere ideeën op na houden, dan zullen die of verenigd moeten worden, of je zal op zoek moeten gaan naar een andere schoonmaakster.
Nu ik mijn eigen verhaal hier terug lees realiseer ik me dat de maat vol is en ik eigenlijk gewoon van haar af wil. Ik ben niet tevreden en ze is te duur. En dus niet weet hoe ik dat netjes moet aanpakken. Ik vind t oneerlijk als ik haar niet voldoende kansen heb gegeven en ineens afzeg. Dat kan ik niet maken vind ik. Maar ik ben er eigenlijk al uit dat ik er geen goed gevoel meer bij ga krijgen en liever een ander zoek.
Mijn ervaring met huishoudelijke hulpen; je hebt goede en je hebt slechte en je kunt ze niet veranderen. Ik zou dus gewoon een andere zoeken als ik jou was, dat scheelt je heel veel irritatie en goedbedoelde adviezen/ netjes geformuleerde kritiek.