Friso HA aantal grammen per schepje

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sjakie22, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    #1 Sjakie22, 22 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2012
    Ik combineer borstvoeding en kunstvoeding en wil graag weten hoeveel schepjes er in een verpakking van 180 gram ( proefverpakking) zitten?

Mijn zoon is drie maanden oud en krijg nog steeds tussen de 6-8 voedingen. Ik geef dus borstvoeding en daarnaast tussen de 60-120 ml per keer. Hij weegt ongeveer 6,3 kilo.

Ik wil minder voedingen op een dag geven. Hoe pak ik dat aan?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Uit een verpakking van 180 g poeder gaan 6 flesjes van 200 ml (6 schepjes, 180 ml water), totaal dus 36 schepjes.
    Wanneer je kindje toe is aan wat meer voeding per keer, zal hij wat langer tevreden zijn op een voeding en kun je kijken om een voeding minder te gaan geven. Geef je nu de borst en fles gecombineerd in een voeding? Of een aantal borstvoedingen per dag en daarnaast nog flesvoeding?
    Groetjes Angelique

3. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik voed nu op aanvraag. Hij krijgt nu eerst borstvoeding en daarna aanvullend kunstvoeding of afgekolfde melk. Helaas is het niet gelukt om volledig borstvoeding te geven. ik ben nu ook gestopt met extra kolven, omdat ik wil overstappen op kunstvoeding.

Kan het kloppen dat mijn zoontje minder verzadigd is omdat ik hyperalergeen geef? Verder laat hij ook veel scheetjes. Komt dat ook door de hyperalergene voeding?

Alvast bedankt.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Hypo allerge voeding bevat dezelfde hoeveelheid voedingsstoffen. De voeding is niet lichter verteerbaar. Vaak speelt het drinktempo van een kindje ook mee in de verzadiging. Het is belangrijk dat een kindje ongeveer 20 minuten over een flesje drinkt. De darmpjes van een kindje hebben vaak wel 2 weken tijd nodig om te wennen aan een verandering in de voeding.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina