Wat doe je in de tas voor baby bij opname van minstens 2 dagen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bailey07, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Zoals de titel al zegt... Ik ben een beetje aan het nadenken wat nu 'voldoende' is om in te pakken.

Wellicht zijn er hier dames met ervaring die me een beetje opweg kunnen helpen. Voor mezelf vind ik het niet zo lastig, maar voor ukkie...

2. tuc

tuc Niet meer actief

voor 2 dagen, ff denken:

- 3/4 rompertjes
    - speentje
    - spuugdoekjes (krijg je denk van het ziekenhuis)
    - minimaal 3 pakjes maar ik denk zelfs 4
    - slofjes
    - wikkeldoek
    - evt knuffeltje/doekje
    - 2 of 3 mutsjes
    - voor het weggaan jasje/vestje
    - maxi cosi;)

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Omdat mijn eerste bevalling uitdraaide op een spoedks hou ik er nu ook weer rekening mee dat dit kan gebeuren.
    Ik heb ingepakt:
    4 rompers
    3 setjes kleding
    3 mutsjes
    2 paar sokjes
    Wikkeldeken
    Vestje

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Dankjewel beiden! Dan klopt wat ik er nu in heb zitten redelijk inderdaad, 4 setjes kleding, 4 rompertjes, speentje, wikkeldoek, sokjes en slofjes, mutsjes en een eigen flesje.

5. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Hier ook na de bevalling 48 uur in het ziekenhuis gelegen met de kleine.. Ik had voor mezelf voldoende mee, maar bleek in mijn vluchtkoffer toch te weinig voor de kleine meegenomen te hebben. Manlief heeft nog wat extra kleertjes gehaald.

Ik had bij me:
    - 2x rompertje mt 50 (1 lange mouw, 1 korte mouw) = genoeg, maar kan meer.
    - 2x rompertje mt 56 (1 lange mouw, 1 korte mouw) = genoeg
    - 2 mutjes
    - slofjes
    - 2x sokken
    - 1 pakje maat 50
    - 1 pakje maat 56
    - wikkeldoek
    - maxi-cosi
    - vestje
    Ik zou vooral maat 50 extra meenemen en een extra mutsje (bij mij waren de mutsjes trouwens veel te groot; zoek echt naar een klein mutsje). Speentje had ik niet bij me en ook niet gemist, maar ik heb eerst bv geprobeerd. Het neemt weinig ruimte in, dus gewoon meenemen als je het fijn vindt. Als je tijdens je zwangerschap regelmatig een muziekmobiel op je buik hebt gelegd (herkenning geluid), dan zou ik die nu ook meenemen.

6. tuc

tuc Niet meer actief

h&m heeft ininmini mutsjes...misschien een tip.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik werd ingeleid en wist van te voren dat we moesten blijven omdat ik insuline spoot. Ze wilden de kleine in de gaten houden. Ik wist niet hoelang, in elk geval minimaal 24 uur.

Ik had 2 setjes maat 50 en 2 setjes maat 56 (kleine was 3760 gram), plus rompertjes, 3 van elke maat. Ook had ik 2 mutsjes, maar die kreeg ik telkens vers van het ziekenhuis (als ze pasgeboren zijn zitten ze onder het bloed en geeft flink af, ziekenhuis gaf telkens een schoon mutsje, ideaal want zo had ik 2 mooie schone mutsjes bij het naar huis gaan).

Gelukkig maar want de kleine spuugde en poepte zich paar keer onder ;)

Verder had ik een dikke wikkeldeken voro in de maxicosi en een jasje (ben 10 juli bevallen).

Voor mezelf gewoon makkelijk zittende kleding, telefoon en oplader.

8. juf85

juf85 Niet meer actief

Veel kleertjes. Die van ons spuugde veel, dus mn vriend is zelfs nog naar de winkel gegaan.

Deel Deze Pagina