hallo meiden mag ik even jullie advies ? korte intro ( na maanden lang ziek geweest te zijn , zijn we er sinds vorige week achter dat onze zoon gluten allergie heeft . Tot 6 maanden was het een veelvraat met 6 maanden zijn we begonen met brood en is de ellende begonnen voor hem . Door dat hij zo ziek is geweest is hij vreselijk afgevallen en heeft ook totaal geen intresse meer in eten . ) Nu mijn vraag : Zondag is ons kuikentje jarig , hij word 1 In eerste in stantie wilde ik een marsepein taartje voor hem maken , als proef afgelopen week 1 gemaakt en hem laten proeven , hij vond het echt nix Nu heb ik gister een cake mix gekocht voor hem gluten vrij dus een cake kan ik maken . Maar hoe maak ik nou de buitenkant of het ding in zijn geheel zo aantrekkelijk voor hem dat ie er ook van gaat eten ? (er is een periode geweest dat ie zelf wilde eten maar dat is nu niet meer denk door zijn ziek zijn , alles wat we nu voor hem neer zetten of leggen zodat ie het zelf kan pakken schuift ie zo naar de zijkant weg op de grond ) sorry voor het lange verhaal hoop dat jullie goede tips hebben !
ehm. ik heb geen idee, maar ben zelf op taartenjacht ivm verjaardag van ons meisje en kwam net deze tegen: Kindertaart 1 is niet bij je in de buurt, maar ze maken dus ook prachtige glutenvrije taarten. Is dat misschien een alternatief?
Je zou het kunnen besmeren met glazuur of met botercreme met een kleurtje er door heen. (ik denk tenminste dat daar geen gluten inzitten...dat zit meer in tarwe enzo toch?) misschien kan je hier eens kijken: Het "De Leukste Taarten" - forum / Recepten-verzameltopic voor allergieen Je zou ook altijd nog de taart kunnen versieren met toefjes slagroom en van die poppetjes (vn bijv Bumba...even een voorbeeld gewoon heh?!) Die kan je krijgen bij multivlaai enzo.
Hoi Er bestaan ook een soort lange vingers gluten vrij. Die kan je in reform winkels kopen. (groene winkels). Dat zou je ook als bodem kunnen gebruiken.
ja leukste taarten forum zit ik ook net na dat ik dit poste had ik een idee als ik nou die speciale cake mix gebruik voor 1 het orginele taartje voor zondag en met de rest wat over is muffins bak en dan ga testen wat hij lekker vind of wat hem aanspreekt om te kunnen pakken en eten zeg maar .... zou dat werken denken jullie ??? kan je slagroom trouwen kleuren ?
slagroom kan je kleuren met kleurstof poeder of gel is hij niet ergens helemaal gek van? bumba ofzo? miss dat dat hem aanspreekt