niet uit de fles drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Xellepel, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hoi

Ik weet echt niet meer wat ik moet. Sinds een kleine 2 weken drinkt mijn zoontje niet meer uit de fles. Het gaat dan om ontdooide melk en melk die uit de koelkast komt. Als er melk in zijn mond komt, dan laat hij het er weer uit lopen.
    Voorheen oefenden we een paar maal per week uit de fles met vers afgekolfde melk. Dit ging wel. Hij dronk dan niet veel maar hij dronk wel.
    Nu moet ik volgende week werken en dus kolven. Wat moet ik nu doen?

Groetjes,

Ellen

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
  3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Vandaag ben ik erachter gekomen dat hij ook geen verse melk meer uit de fles wil. Hij wordt boos of gaat huilen. Eigenlijk hebben we alle tips al geprobeerd de afgelopen weken. Het maakt allemaal niet uit, hij wil niet.
    Als het niet gelukt ik en ik hem aan de borst leg drinkt hij wel goed.

Ik heb ergens online gelezen om het even 2 weken niet te proberen als je beide gefrustreerd bent en dat dit meer voorkomt op deze leeftijd (= 3 maanden). Hoe denk jij daarover? Zou dit helpen?
    Ook zag ik ergens een papje maken van borstvoeding en rijstebloem. Kan dit al bij 3 maanden? Dan wil ik dat wel proberen.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kunt het inderdaad laten rusten. Ook kun je proberen om zelf echt afwezig te zijn. (koffie bij de buurvrouw desnoods?) Of biedt iets aan bij totale ontspanning. (samen in bad met partner?)

Rijstebloem kun je proberen, vaak bindt het niet echt. Heb je geprobeerd om op schoot (met armpjes in omslagdoek) een bekertje te geven? Zet rand van kopje of bekertje aan de lippen tot melk de lippen raken. Houd je kindje zittend (dus recht op) laat even proeven en moedig aan: wie weet, wil het de melk opslobberen als een katje?

Succes!

Deel Deze Pagina