opeens doorslapen, kan dit kwaad voor mn productie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door surf, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hoi,

Afgelopen nacht heeft ons zoontje van half 9 tot half 7 geslapen. Opeens geen nachtvoeding meer dus.
    Ik werd zelf wakker rond half 6 omdat ik echt op springen stond. Heb toen een klein beetje de spanning eraf gekolfd en ben weer gaan slapen.
    Om half 7 kwam ie zelf en heeft heerlijk gedronken.

Kan het kwaad als er zoveel tijd tussen zit voor mijn productie? Overdag drinkt ie over het algemeen elke 3-4 uur. Gister overdag wel wat korter ertussen maar dacht dat dat misschien door de warmte kwam.

Ik ben bang dat als hij elke nacht door gaat slapen dat ik dan niet genoeg melk meer aanmaak?

Ik denk er nu over om dan zelf voor het naar bed gaan rond half 11 nog een keertje te kolven, is dit nodig, of moet ik eerst afwachten hoe het gaat?

Bedankt voor je advies!

groetjes Surf

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    nog een tweede vraagje, kan ik de melk die ik 's nachts kolf om de spanning eraf te halen gebruiken voor een voeding (dat ik het dus invries)?
    het namelijk vooral voormelk denk ik omdat ik alleen mn eerste toeschietreflex afwacht en daarna stop met kolven, is het dan wel voedend genoeg voor een voeding bijv voor op de opvang straks overdag of heeft ie dan ook echt de achtermelk nodig?

3. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Fijn dat ie doorslaapt!

Beide opties die je zelf aangeeft zijn goed. Even afwachten en kijken of je productie goed op peil blijft.
    Maar voor het slapen gaan nog even kolven is ook fijn, want dan is de kans dat je wakker wordt van de spanning op je borst kleiner én het is goed voor je productie. Twee vliegen in één klap dus.

Alleen voormelk is op zich gewoon moedermelk. Het is misschien wat lichter verteerbaar maar voor een keer zal je baby daar geen last van hebben.

succes
    Linda

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    gister heb ik inderdaad gekolfd voor ik naar bed ging en heb ook kunnen slapen tot kasper kwam om kwart voor 6, dus dat was heerlijk. zo ga ik het vanavond weer doen. lekker slapen met lege borsten en meteen een goede voeding voor in de vriezer, ideaal!

bedankt voor je reactie!

Deel Deze Pagina