Weer aan het werk, hoe bv erop aanpassen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mirjam2112, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hallo,

Over 2 maanden ga ik als het goed is weer aan het werk.
    Nu verwacht ik niet dat ik daar de tijd en ruimte heb om te kolven. Sowieso is het kolven vrij pijnlijk af en toe en heb ik daar ruim een week pijn van.

Is het mogelijk om gewoon 's ochtends en 's avonds bv te geven en de rest (op het kdv) flesvoeding? Gaat je productie zich daarop aanpassen of sta je dan heel de dag op knappen?

En op de dagen dat ik niet werk en ik wil hem overdag zelf voeden, gaat dat dan? Of blijf je dan een beetje de productie opkrikken en weer afbouwen?

Ik probeer nu voor morgen 1 flesje te kolven omdat ik weg moet maar ik krijg na de voeding er maar 20ml uit. Hij komt elke 2-2,5 uur dus ik zou niet weten wanneer ik dan wel kan kolven. Als ik een uur na de voeding kolf en hij komt een uur later zelf dan heeft hij toch niet genoeg lijkt me?

Bedankt voor de antwoorden alvast.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Kolven is niet voor iedereen iets vanzelfsprekends. Soms moet je wat langer oefen voordat je lichaam snapt wat precies de bedoeling is.
    Een voorraadje afkolven doe je het makkelijkst als je baby 's nachts al wat langer doorslaapt en hij dan 's morgens de eerste voeding drinkt. Daarna blijft er meestal nog wel wat over om te kolven.

Als ik het zo hoor heb jij geen heel ruime productie, dus het risico zit erin dat als je gaat afbouwen (Om op je werk niet te hoeven afkolven) dat je productie heel snel verder terug zal lopen.

Als je toch besluit om af te willen bouwen tot je bijvoorbeeld op 3 voedingen zit, kun je nu alvast beginnen om de één-na-laatste voeding te vervangen door kunstvoeding. Als je borsten dat goed kunnen houden kun je na een aantal dagen een voeding van bijvoorbeeld einde ochtend vervangen.
    Zo ga je door tot je op een schema zit van; voeden voordat je gaat werken, voeden direct na het werk en voeden voor de nacht.

veel succes!
    Linda

Deel Deze Pagina