Hoi Hoi, Ik was deze week met Puck op het cb. Morgen wordt ze 3 mnd en ze weegt 5050 gram. Tot nu toe kreeg ze zes voedingen op een dag: 7.00-10.00-13.00-16.00-19.00-21.00 's nachts slaapt ze door. Nu vroegen ze bij het cb hoeveel voedingen ze kreeg. Zij dachten gezien de leeftijd dat ze er 4 kreeg. Ik vertelde dus dat ze zes voedingen kreeg. Kreeg meteen het advies om over te gaan naar vijf voedingen. Hbe zelf nu een beetje een schema gemaakt: 7.30-11.00-14.30-18.00-21.00 Dan kon ik als ik ga werken ook makkelijker twee voedingen afbouwen. Nu mijn vragen: Is Puck niet te licht om naar vijf voedingen te gaan? Sinds ik naar vijf voedingen (proberen...) ben gegaan, is het een rommeltje. Veel stuwing, mopperend kindje, ongecontroleerd drinken. Is dit een kwestie van wennen of is ze hier niet aan toe? Krijgt ze met vijf voedingen evenveel binnen? Compenseert ze dus de ontbrekende voeding? Als je tips of suggesties hebt, dan hoor ik het graag. Bedankt voor het meedenken. Groetjes Elke
Hallo, Hoe gaat het nu bij jullie? Ik denk dat je je niet te druk moet maken om het aantal voedingen. Zeker borstgevoede kindjes bepalen heel goed hoeveel en hoe vaak ze willen drinken. De kunstvoedingsschema's gaan al snel naar minder maar wel grotere voedingen. Als je altijd 6 keer een beetje drinkt dan wordt je niet blij als je ineens maar 4 keer mag maar dan wel heel veel moet drinken om hetzelfde binnen te krijgen. Als ik je schema zo bekijk is het helemaal zo gek nog niet! maak je niet druk. als je gewoon op vraag blijft voeden dan regelt ze het zelf. je vraagt nog of ze wel zwaar genoeg is. Belangrijkste is dat ze een mooie lijn in de groeicurve volgt. Je kunt meer over borstvoeding groeicurves lezen en online invullen op: Groeicurves | Groeicurves voor iedereen succes Ilse