Mijn zoontje van 4 weken en 3 dagen krijgt nu al een paar weken afgekolvde borstvoeding in een flesje. Dit omdat het aanhappen niet goed ging en ik hier helemaal gestressed van werd. Gelukkig verloopt het kolven en het voeden met het flesje erg goed! Nu heb ik alleen een vraagje over hoeveel cc het eigenlijk normaal is om te geven aan een baby van 4weken? Mijn zoontje drinkt nml altijd door totdat ik de speen uit zn mond trek. Ik vind het dus moeilijk om in te schatten hoeveel hij eigenlijk zou moeten drinken? Nu geef ik hem meestal rond de 130cc maar als ik iets meer of iets minder in het flesje doe vind hij dit ook prima.
Ik vergeet er nog bij te zeggen dat mijn zoontje 4770gram weegt en meestal zo'n 9 voedingen per dag krijgt (ik voed op verzoek). Overdag komt hij om de 2,5 uur en 's nachts om de 3 a 4 uur.
Hallo, OOk met een flesje kan je inderdaad gewoon op verzoek voeden. Er wordt een vuistregel gehanteerd om een beetje te kunnen bepalen hoeveel voeding er in een flesje moet. 150 ml x lichaamsgewicht in kg = totale volume per 24 uur. Deel dat door het aantal voedingen en je hebt bij benadering wat in een flesje moet. Er zijn kindjes die drinken veel meer of minder. Soms kom ik ook 170 ml in plaats van 150 ml tegen. Dan komt het aantal ml per voeding iets hoger uit. In jouw situatie zou hij per voeding op 85-95 ml per voeding komen. Als je dat vergelijkt met de schema's van Kunstvoeding dan zijn die veel hoger (maar wel met veel minder voedingen) Hoop dat je hier wat aan hebt. Ilse
Hoi Ilse, Bedankt voor je antwoord! Mijn zoontje drinkt per keer meestal wel ruim 130 cc maar soms ook wel 160cc. Dat is dus elke keer zeker 35 cc meer. Is dit erg? Kan ik hem dus beter minder gaan aanbieden? Verder zou het fijn zijn als hij overdag wat minder zou komen, nu drinkt hij meestal om de 2 a 2,5 uur. Is hier nog iets wat ik aan kan doen? Is het goed om de voedingsmomenten te rekken?
Het is niet erg als hij iets meer drinkt. Je kan zeker proberen om de tijd tussen de voeding iets te rekken. 3 uur moet kunnen, zeker als hij goed aankomt Succes Ilse