Hahaha, 0% wijn! (Hoe verberg jij je zwangerschap?)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door IndyLynn, 31 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Even een leuk momentje met jullie delen.
    Ik ben bijna 6 weken zwanger, dus wil het nog eventjes stil houden.
    Normaal ben ik nogal van de wijntjes, dus het zou direct opvallen.
    Nu hebben we visite en heb ik 0% wijn overgegoten in een normale fles en drink dat :).

Sommigen hebben een vermoeden en zeiden net: Je hebt gewoon dubbel fris in je glas, laat eens ruiken!! De geur overtuigde ze dat ik toch echt aan de wijn ben, haha. Geweldige uitvinding de 0% wijn. Niet van echt te onderscheiden.

Dus een tip aan alle zwangeren die het nog geheim willen houden en van een wijntje houden! (Let er wel op dat anderen niet uit je fles drinken en andersom ;)).

Wat hebben jullie voor trucs uitgehaald om je zwangerschap te verbergen?

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Die 0% wijn (de Faber, andere vond ik niet lekker) nam ik als ik zin had in een wijntje.
    Ik kreeg behoorlijk snel een klein buikje, maar een cursus zelfverdediging die ik deed was ook afgelopen. En ik maar klagen dat ik toch echt een leuke sport moest vinden, want de kilo's vlogen er aan nu ik stil zat. Tja, dat kwam echt door wat anders, haha. Ook groene thee meegenomen in een speciale verpakking naar het werk. Deze was zo ontzettend lekker zei ik dan. Echt een nieuwe verslaving! En dus dronk ik opeens veel thee ipv koffie (ik ben nooit helemaal met koffie gestopt en omdat niemand van onze plannen wist, vermoedde niemand iets)

3. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    ik had gister een feestje nichtje zei wat drink jij nou vervolgens schoonmoeder jij niet aan de alcohol 😑 en klapper op de vuurpijl hier heb je een glas wijn drink op staat daar maar te staan ik zeg nee ik drink vandaag niet heb al de hele dag last van hoofdpijn 😑

4. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Ohhh zo naar he, als mensen ernaar gaan vragen:x!
    Ik drink inderdaad ook alleen nog maar thee op het werk! Geen koffie meer, krijg hoofdpijn als ik teveel caffeine drink, hahaha :D.

5. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik had heel erg last van maagzuur...waren de eerste verschijnselen voor mijn nod. Zat dus aan de maagbeschermers en rennies. Hierdoor best een plausibel verhaal.
    Mensen die wat vermoeden en je voor het blok zetten...das echt een nare streek!

6. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik gaf gewoon aan dat we de wens hadden voor een tweede (maakten we geen geheim van en gaf ook geen vervelende vragen van mensen gelukkig a la 'en ben je al zwanger?') en dat ik daarom bij voorbaat gestopt was met drinken etc (was ook echt zo, alleen bij ongesteldheid nam ik nog een wijntje extra koffie etc maar dat was zelden rond het moment dat iemand dat kon opmerken). Dat scheelde een hoop gedoe. En de verrassing was net zo groot toen we eindelijk met het nieuws kwamen onder het genot van alcoholvrije bubbels van Faber 😄

7. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik heb op mijn verjaardag ook 0% wijn gedronken. Verstopt in de muurkast en telkens even inschenken in de keuken. Mijn ouders en broers en zussen wisten het toen wel al, de rest nog niet. Deed alsof ik aangeschoten was van een paar glazen wijn... vriendinnen geloofde het.. heb 1 vriendin nota bene nog laten PROEVEN! ze zei ik hou niet zo van wijn dus deze vind ik niet zo lekker. Haha niks door dus.

8. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Bij mijn eerste was het hoogzomer tien er een verrassingsfeestje voor me was georganiseerd. Was toen net 6 weken zwanger. Allemaal wijn enzo. Gelukkig was het erg heet dus ik liep de hele tijd te roepen dat ik niet zo van alcohol houd als het zo warm is. "ik wil wateeeer hydrateren hydrateren, geen alcohol in de hitte hoor" Alleen mijn zus trapte er niet in, maar ze heeft netjes niks gezegd tot we het nieuws zelf brachten met 11 weken :)

9. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik drink geen wijn maar normaal wel graag een biertje. In het begin toen we het nog geheim hielden en we ergens heen gingen dan gingen we express met de auto en was ik gewoon de bob en liet mijn vriend drinken. Niemand die het doorhad....

10. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik liep meestal de hele tijd rond met hetzelfde glas wijn en nam af en toe een nepslokje.
    Maar ik heb ook weleens de hele avond met spa in een wijnglas rondgelopen en dat was niet eens iemand opgevallen..
    Ik vind het trouwens behoorlijk onbeschoft als mensen er wél iets van zeggen hoor!! Iedereen weet toch dat je het in het begin nog even geheim wilt houden als het zo pril is?! :(

11. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Ja, ik vind het ook vervelend hoor, als er naar gevraagd wordt. Is een neef van mijn vriend, die niet begrijpt dat dat vervelend is, haha. Maar moet zeggen dat het ook wel erg opvalt dat ik niet meer de stad in ga, niet naar feestjes ga.. dat soort dingen. Heb hiervoor met 8 weken een miskraam gehad en ben meteen weer zwanger geraakt.. Dus nu eigenlijk al 14 weken niet aan de drank.

Wel bijzonder he, dat die 0% wijn gewoon net zo ruikt en ook zo smaakt!

12. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik vind die 0% wijn echt niet te drinken sorry. Maar ik drink thuis witte druivensap van de albert heijn. Dat smaakt echt lekker en je ziet echt geen verschil! Even overgieten in een echte wijnfles en zeggen dat je nog maar een restje hebt van een andere wijn en die dan niet aan je gasten wil geven. Tja ze moeten er niet van proeven want dan proef je het meteen. Maar dat vind ik echt lullig als mensen dat zouden proberen.

13. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Gelukkig drink ik weinig alcohol. Ik moet nu wel echt mijn buikje verbergen met 7 weken, dat is wel lastig! Verder doe ik af en toe uitspraken als 'ga jij of ik drinken? (Wbt Bob zijn) en dan uiteindelijk zeggen, nou okee drink jij maar dan! '
    Alleen lastig als ik echt misselijk ben het te verbergen maar ik denk tot nu toe dat het goed is. Alleen heeft mijn dochter het al een beetje door en die heeft het verkondigd op haar kdv. Ik heb het ontkent maar ze blijven er naar vragen, heel heel vervelend is dat.

Deel Deze Pagina