Niet uit zichzelf op potje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Myrthe, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Wij zijn nu al een kleine week bezig met het zindelijk maken van onze zoontje. Hij word in april 3 jaar dus ook wel tijd. Het gaat op zich goed hij is de nachten al droog en overdag op een enkel ongelukje na gaat het goed. Vandaag 1 ongelukje gehad en gisteren geen enkele. Maar ik moet hem zelf er iedere keer opzetten en helpen herinneren. Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij uit zich zelf gaat.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Door hem er niet aan te herinneren en het dan maar een keer fout te laten gaan??
    Hier ging het 2x mis en daarna gaf ze het zelf steeds keurig aan.
    Soms moest ik nog wel zeggen dat ze even moet gaan plassen voordat we weg gaan of zo, maar verder niet.

Op die manier leert hij zelf te voelen wanneer hij moet.

3. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Hoi,
    Ik ben ook bezig met mijn dochtertje. Maar ik doe natuurlijk ook maar wat :). Is het misschien een idee om hem zelf iets minder vaak op het potje te zetten? Dan maar af en toe thuis een ongelukje maar dat is misschien juist nodig om hem zelf dat gevoel te leren herkennen van dat hij moet plassen??? Ik zet mijn dochter niet zelf op het potje en binnen een dag zei ze zelf wel dat ze moest plassen...

4. BlueApple

2 zielen 1 gedachte :D

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Oké hoe gaat het bij jou? En hoe lang duurt een training? Ik wil namelijk nu nog echt niet opgeven.

6. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij hebben de eerste week heel heel veel keer gevraagd en moet je plassen? Dan was het ja of nee (in totaal 5 ongelukjes gehad in die week) en toen ging ze zelf zeggen ik moet plassen/poepen.
    Na de eerste week ook in de nacht geen luier meer aangedaan.
    Dit is nu 4 maanden geleden en nooit geen ongelukjes meer gehad.

Suc6 Komt echt goed

7. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Zou gewoon hem zoals de rest zegt, thuis laten gaan, in een onderbroekje laten lopen, dan kunnen ze het zelf aan en uit doen. Dat werkte bij mijn meisje erg goed. En als je weggaat gewoon af en toe even laten gaan, zodat je niet telkens met een natte broek zit.

Mijn dochter plast thuis heel goed, geeft het zelf aan, maar als we naar buiten gaat moet ze van mij even gaan. Ook al zegt ze dat ze niet hoeft.

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Klinkt hoopvol, hij is nu al wel twee nachten droog bij ons. Wel de luier nog om voor de nacht maar zit dus niks in. En vanmorgen gaf hij dus wel zelf aan om te plassen.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Thuis gaat ze zelf op t potje. Ik stuur dr wel soms als ik vind dat ze te lang niet is geweest maar thuis gaat het goed.
    Op de opvang en op visite moet ze wel gestuurd worden. Maarja daar kan ze ook niet zelf naar de wc dus in mijn ogen logisch.
    Gaat best goed !

10. BlueApple

Hier vaak in de ochtend als ze druk aan het spelen is een ongelukje...ik vraag wel af en toe: moet je plassen? Maar dan zegt ze eigenlijk altijd nee. Ze zegt zelf als ze moet dus ze voelt het wel... ik durf eigenlijk nog niet naar buiten zonder iets dus ik heb voor buiten luierbroekjes gekocht met een nijlpaarx en dan zeg ik wel: nijlpaardje drooghouden heh:) dat gaat goed.
    Hier niet nachtdroog...we zijn nu 3 dagen bezig zonder luier...ik heb ook gezegd dat ze in haar luier snachts mag plassen omdat haar potje/wc slaapt... niet heel handig misschien haha mr ze is 2;3 jaar en drinkt voordat ze gaat slapen nog best veel dus ik dacht dat nachtdroog misschien nog wat lastig is...?
    Knap dat jou ventje al nachtdroog is hoor!!!!

Ps: geen idee hoe lang dat duurt zo'n training haha

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hij is vandaag 3 keer uit zich zelf gegaan waarvan 2 keer gepoept.
    De andere keren duurde het mij te lang en heb ik hem er toch opgezet.
    Afgelopen nacht was hij weer droog.

Hij heeft nu een plasdiploma gehad van peuterspeelzaal waar hij super trots op is en iedereen laat zien.

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hij wilde geen luier om met slapen. Luier was voor baby's en hij is geen baby.... Nou nu maar duimen dat het goed gaat.

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Knap hoor !! Heb je een waterdichte molton ? Dan is het niet zo erg.

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dat heb ik inderdaad alleen hij komt in de nacht nog weleens op onze kamer hahah

Deel Deze Pagina