Niet vaccineren en kinderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Desse, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.935
    3.117
    113
    Dan lult je arts uit zijn/haar nek. Met het eerste de beste rondje google zie je de verschillen en de verschillende veroorzakers.
     
    Berte vindt dit leuk.
  2. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ben heel benieuwd wat de arts precies bedoelt. Het zijn allemaal virale infectieziekten, met oa vlekjes als uitingsvorm, maar daar houdt de vergelijking ook wel mee op.
     
    lovewinnie vindt dit leuk.
  3. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.158
    4.226
    113
    Vrouw
    Geen idee.... is ook alweer 3 jr geleden:eek:
     
  4. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.158
    4.226
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde natuurlijk ook niet nu dit jaar en hier in mijn woonplaats. Ik bedoel mensen die ik ken die mazelen gehad hebben en door de jaren heen.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Ik snap dat je die overweging maakt.
    Is een gastouder nog een optie?
    Ik neem geen kindjes aan die niet gevaccineerd worden en ouders nemen een kopie van de kaart mee met de intake. Daar ben ik dus 100% zeker van.
     
    Elmyra, Noorie en Fennec vinden dit leuk.
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Als je je er zo druk om maakt zou ik ook voor een gastouder kiezen..
     
  7. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant

    Nee hoor. Want het rivm geeft zelf het advies om kinderen die naar een risicoland gaan vervroegd de bmr te geven.(onder het jaar dus)
    De reden dat dit pas na het jaar gegeven wordt is omdat ze dan betere anti stoffen maken en ze niet "over" moet


    Mazelen heeft niks te maken met andere"vlekjes ziektes". Behalve dat het ook vlekjes geeft.een koe is een dier, maar niet aller dieren zijn koeien.

    Een arts die dit verkondigt moet zich eens achter de oren krabben.

    Mazelen komt NIET evenveel voor bij wel als bij nietgevaccineerde kinderen. Dit is gewoonweg niet zo.
    Cijfers liegen niet
     
  8. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.158
    582
    113
    Hoe doe je dat met kindjes die met 4 maanden bij jou komen? Moeten die ouders dan iedere keer een bijgewerkte kaart meenemen? Oprechte interesse overigens, ben benieuwd hoe je het bijhoudt.

    Mijn zoontje is niet volledig gevaccineerd. Het kdv heeft hier niets over gevraagd. Ik ben benieuwd hoe deze hele discussie gaat in combinatie met de AVG.
     
  9. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Privacy wetgeving neem ik aan. Die zal in elk geval voorschrijven dat een kdv nooit deze info aan andere ouders mag verstrekken.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nooit over nagedacht heb toen ik mijn kinderen voor het eerst naar kdv bracht. Ze gingen gewoon. En wanneer kinderziekten de kop op staken hing er een briefje op de deur: waterpokken geconstateerd. En daarbij hoe je het herkent en wat je kunt doen.

    De reden dat kinderen met waterpokken nog steeds welkom zijn is eenvoudig dat ze al twee weken voor je bultjes ziet een ander kind kunnen besmetten. Dus als het kind zich niet te ziek voelt mag het komen.

    Toen mijn oudste zoon ooit een ontstoken oogje had, moest ik hem juist thuishouden vanwege besmettingsrisico.

    Om op je vraag terug te komen. Wel niet brengen ivm mogelijk niet gevaccineerde kinderen. Tja... De vraag is natuurlijk hoe groot de kans is dat er een kind is wat niet gevaccineerd is, en ziek wordt, en op dezelfde dag als jouw kind daar is, en jouw kind besmet.
    En vervolgens dat risico afwegen tegen de nadelen van andere opvang moeten regelen. Want ik neem aan dat je een bewuste keuze hebt gemaakt voor dit kdv.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Nee hoor, na wat jaren ervaring is een gevoel eigenlijk al genoeg.
    Ik vraag tijdens de intake of de kinderen het programma volgen en aan de reactie van de ouders kun je direct zien of ze dat wel of niet doen. Puur administratief meldt ik nog dat ze even een kopie van de eerste inentingen even naar het gob moeten mailen.
    Ik leg ook uit waarom ik het belangrijk vindt dat alle kindjes gevaccineerd worden en dat de BMR daar ook onder valt. Tegen de tijd dat ze die krijgen beginnen de ouders er eigenlijk allemaal zelf over en anders vraag ik er naar. Als ze de BMR niet geven of ik heb het idee dat ze er niet eerlijk over zijn kan ik natuurlijk de opvang stoppen.

    Gelukkig zien alle ouders tot nog toe het belang van vaccineren in.
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    De AVG heeft hier weinig mee van doen. De AVG gaat niet over welke info je van een kindje mag hebben maar puur wat je met die info doet. Een kdv mag van iedereen weten wie wel en niet vaccineert maar mag daarvan bv geen lijst ophangen bij de deur.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  12. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.158
    582
    113
    Ok, duidelijk. De opvang kan je inderdaad stoppen dan, jij hebt die keuze. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat met scholen. Kunnen die straks kinderen weigeren? Waar moeten die kinderen dan naartoe? Er zitten nog heel wat haken en ogen aan. Ik houd het in ieder geval in de gaten.
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Bij mijn kinderen zijn nooit inenting bewijzen gevragen. Bijde wel geent. Zoontje is erg vatbaar voor ziektes en tot 2 jaar bij gastouder gezeten Dochter icm peuterspeelzaal. Toen dochter naar school ging is zoon naar kinderdagverblijf gegaan.
    Zowel gastouder als kdv nooit om inentingen gevragen.
    Zoontje heeft zeer zwak immuumsystesn en eenmaal op de crèche de een naar de andere ziens gekregen. Waterpokken, 5e ziekte, 6e ziekte, kinkhoest en elk jaar wel de griep. Tussendoor altijd verkouden. Eigenlijk alles waar je niet voor kunt enten wel gehad. Ik denk dat ik dankzij entingen veel voorkomen heb. Waar het aan ligt? Geen idee. Hij heeft ook type 1 diabetes, autoimmuumziekte gekregen toen hij net 6 was. Dus zijn immuunsysteem is echt drama

    Dochter is nooit ziek. Keer waterpokken gehad en denk 1x griepje in 10 jaar. Zowel gastouder, psz als school maakte geen verschil.

    Zelf ben ik iemand die geen tot weinig antistoffen maakt ondanks wel entingen. Daardoor 1e zwangerschap uitgelopen in ma met 12 wk door rubella. Was dood en dood ziek :(. Mede hierdoor wel gekozen voor entingen.
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Bij school zal dat ws nooit kunnen omdat elk kind recht op onderwijs heeft. Er zijn overigens genoeg plekken waar die kinderen heen kunnen hoor. Hier een aantal scholen waar maar zeer weinig kinderen gevaccineerd worden vanwege geloofsovertuiging.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina