carpaal tunnel syndroom

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sampiej, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sampiej

Sampiej Lid

29 apr 2012
    96
    0
    0
    Catering
    Utrecht
    hoi allemaal,

ik heb sinds dat ik 24w zwanger was het carpaal tunnel syndroom.

en ik word er helemaal gestoord van, me fysio vertelde dat het na de zwangerschap weggaat omdat het ook komt omdat ik vocht vasthoud.

maar ik kan er niet meer tegen, ik kan de babykleertjes niet strijken, ik kan me ideen niet uitvoeren met me garfield kleurplaten, ik kan de afwas niet meer doen etc... , want het is me rechterhand. ik draag nu een brace en als ik het helemaal niet uit hou heb ik een coolpad.

maar ik ben er zo moe van :(

zijn er meer mensen met dit? en wat hebben jullie eraan gedaan?

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Vervelend zeg! Ik heb het niet tijdens mn zwangerschap gehad, maar ik begon last te krijgen door het voeden. Dan hou je je pols ook op een bepaalde manier. Misschien wel iets om vast over na te denken als je straks gaat voeden? Bv met een kussen oid? Sterkte

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    ik heb in de vorige zwangerschap last gehad en je kunt er gewoon weinig aan doen. Wat bij mij hielp was een brace/spalk dragen en 's nachts met je arm omhoog slapen.

Na de bevalling was het in no-time weer weg

4. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik heb er de laatste weken ook last van gehad.
    Soms zo erg dat ik niet eens een kopje vast kon houden.
    Volgens mij is indd het enige wat je kan doen een brache dragen.
    En indd na je bevalling is het zo weg.
    Wel raar dat ze je er zo lang mee hebben laten lopen.
    Mijn schoonzus heeft het ook gehad tijdens haar zwangerschap en die is er aan geopereerd tijdens de zwangerschap.
    Bij mij hebben ze niks gedaan omdat het echt de laatste weken waren.
    Sterkte in ieder geval

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    wel raar dat ze opereren tijdens zwangerschap.... dat is geen "normale" procedure zeg maar.

Hier de vorige keer bijna de hele tijd last gehad, maar er werd geen operatie gedaan

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Mijn nichtje had dat ook! Zat helemaal vol met vocht, was echt een ontploft michelin-mannetje, echt zo zielig voor haar! Ze had echt haar handen helemaal dik en kon niks meer... Ze heeft ook geen operatie ofzo gehad maar idd te horen gekregen dat het na de bevalling zou wegtrekken omdat dan ook het vocht wegtrekt! Ze loopt een paar weken op mij voor dus even afwachten hoe snel het voorbij is na de bevalling...

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik ben hiervoor bij de acupuncturist geweest. Het gaat er niet van over omdat het zwangerschapsgebonden is, maar de pijn werd wel goed bestreden!

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    heb het ook gehad. begon rond de 20wk, in rechterhand. snachts straalde het door naar heel mn arm en schouder, werd er wakker van.. heb spalk gekregen die ik vooral snachts aan moest. het hielp wel beetje, tot vocht erger werd. toen hielp de spalk niet meer, en begon ook mn andere hand, zucht. ben een week voor mn verlof maar vast gestopt met werken, kon niks meer met mn tintelende handen en pijn (werk op kdv).
    heb 2x behandeling gedaan met massagetechniek en dat hielp telkens eventjes..
    tijdens mn bevalling veeeeeel bloed verloren, het voordeel was dat daardoor ook al mn extra vocht weg was, daarmee ook de last!!!!

9. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Hier ook gehad, afschuwelijk....

Ik heb een prednison spuit in mijn pols gekregen en na een week was het over. Dit ging iom een gynaecoloog dus "veilig".

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb het ook vanaf mijn 22ste week. Wel moet ik zeggen dat sinds het kouder is het beter gaat. Hou het dus in ieder geval ook koel.
    Ik doe er verder niks mee overgins omdat het mijn linker arm is en het geen ernstige vorm is. Inmiddels voelt het aan alsof ik dag en nacht een slapende hand en arm heb, ook moet ik wel opassen met dingen tillen omdat ik minder kracht heb en het dan dus laat vallen.
    Vervelend kwaaltje inderdaad... Hopelijk word het iets minder net als bij mij.

11. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik had er ook veel last van door het vocht in mijn handen, vooral 's nachts. Ik sliep met van die skatespalken om, dat hielp wel iets, maar werd toch tien keer wakker door m'n tintelende handen. Het goede nieuws: na de bevalling was het binnen 3 dagen over.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb het nu ook bijna een weekje.
    van mn linkerhand word ik gek, of tja het tipje van mn middelvinger, daar heb ik constant een verdoofd en pijnlijk gevoel.

aan mn hand en pols heb ik het ook vaak, vooral snachts dat tintelend gevoel, snachts word ik er zelfs wakker van maar dat tipje van mn middelvinger, aaiaai, net alsof ie bevroren is

13. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Ik had het voor de zwangerschap al, alleen niet erg genoeg om er wat aan te doen...nu alleen veel erger geworden...en ben pas 13 wkn onderweg =S

14. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    #14 huggy, 19 nov 2012
    Laatst bewerkt: 19 nov 2012
    Vanaf week 14 van de zwangerschap van mijn dochter had ik last van CTS in beide handen, hoe verder de zwangerschap vorderde steeds erger. Het straalde door tot in mijn schouder, ik moest eten in etappes omdat ik mijn bestek niet lang genoeg vast kon houden en had zoveel krachtverlies in mijn handen dat ik potjes niet meer open kreeg en een pak wasmiddel niet meer kon vasthouden. Ik sliep met beide handen in braces speciaal voor CTS maar nog steeds bepaalden mijn handen hoe ik moest slapen, ik sliep 3 maande lang tussen de 3 en 6 uur per nacht omdat ik door de pijn niet langer kon blijven liggen.

Maar, goed nieuws!
    Meteen na mijn bevalling was het weg! Ik kan alles weer tillen, potjes & tubes open maken normaal eten, en geen nacht meer met brace geslapen!

15. sunmaid

sunmaid Actief lid

6 jan 2009
    184
    0
    0
    Wat fijn dat het bij jullie allemaal weg was na de bevalling, helaas, is het bij mij nog niet weg, ben inmiddels 4 maanden moeder. het zit bij mij ook in de benen en voeten, heb gevoelloze plekken onder op de voet en teen. Niet fijn, ik heb nu fysio maar heb er een hard hoofd in dat het gaat helpen. Maar ik zal wel een van de weinigen zijn die het na de zwangerschap nog heeft. Succes en sterkte!

Deel Deze Pagina