vraagje over nachtfles

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by ella27, Jul 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    goedemorgen!

ons zoontje is 5 maanden en sliep altijd door. Nu wordt hij weer altijd rond 1 uur snachts wakker.

hij krijgt om
    0730 flesje melk 200cc+ 3 schepjes bambix
    1000 fruithapje
    1230 flesje melk 200cc
    1700 flesje melk 200cc
    2000 flesje melk 200cc + 3 schepjes bambix

nu wordt hij dus om 1 uur snachts ook weer wakker en geef ik hem ook altijd een flesje 200cc en 2 schepjes bambix. Dit vind hij lekker en drinkt hij snel op (veel sneller als de flesjes zonder bambix)
    Maar vroeg me af of hij nu niet teveel bambix krijgt?? Of kan ik beter de nachtfles zonder bambix geven??

Groetjes Ella

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Ella,

2 flesjes met Bambix is inderdaad wel voldoende, de nachtfles mag dan een fles zonder Bambix worden.

Groetjes eveline

3. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    Hoi eveline , dankje!

alleen heb nog een vraagje....
    hij drinkt tergend langzaam :)
    (de flesjes bambix daarintegen drinkt hij erg snel leeg binnen 15 min) overdag zit ik soms wel een uur met een flesje.
    op het CB zeiden ze ook al dat dit wel erg langzaam is.
    Ben bang dat dit snachts ook zo zal zijn, miss een beetje domme vraag , maar kan ik hier wat aan doen??
    hij drinkt dan echt langzaam , kijkt lachend rond en speelt heel veel met de speen. en af en toe maar weer een slokje. na een uur heeft hij meestal wel bijna de fles leeg... en dan is hij zo moe dat hij daardoor niet meer drinkt.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Je kunt ook overwegen om aan 3 voedingen bambix toe te voegen, maar dan de hoeveelheid die je normaalgesproken over 2 flesjes verdeeld, nu over 3 flesjes verdelen. Misschien is dat een optie?

Groetjes eveline

Share This Page