Wat is vandaag de driftbui top 3 van jullie kindje? Van mijn lieve peutertje Nr. 3. Niet gewassen willen worden Nr. 2 de poes zit op de bank En de allermooiste reden die ze had voor een driftbui vandaag was Dat ik mijn eigen nagels aan het knippen was Ben zeer benieuwd of jullie kindjes ook om van die goede redenen driftbuien kunnen krijgen
Hier ook vandaag met de jongste bijna 2 jaar oud. Vanochtend was ze boos omdat ze drinken wilde uit de mickey mouse beker maar die had haar broer al. Daarna was ze boos omdat ze een jas aan moest naar buiten. En nu is ze boos omdat haar speen boven moet blijven... Normaal heeft ze hier geen moeite mee maar vandaag wel.
Oja Regelmatig!! Ik kan mijn lach dan ook echt niet inhouden. nummer 3: hij wilde dat papa de slaapkamerdeur open deed (hij had de deur vast en wilde naar binnen), maar ik deed de deur open. Hij heeft die deur dus ook weer hardhandig dichtgetrokken en ging vervolgens weer huilen dat de deur dichtzat. nummer 2: Hij wilde niet dat ik een liedje zong. Was er erg boos over. Blijkbaar zing ik niet mooi nummer 1: Ik had zijn beker niet PRECIES op dat ENE plekje neergezet. Hij gooide zijn beker om en werd boos op mij dat zijn beker nu leeg was.
Hier nog geen driftbuien, maar deze is leuk: 36 Reasons My Kid Is Crying... Temper Tantrums You Can't Help But Laugh At (GALLERY)
Deze zijn zeer herkenbaar. Hij wil altijd zelf zijn slaapkamerdeur opendoen. Owee als iemand anders dat doet. Tandenpoetsen, ook iets om driftig van te worden. Ik zing een liedje. Aiden zegt:"mama niet zingen!" Ik geef hem zijn bekertje met drinken. Aiden:"nee, papa moet dat doen!" Ik doe de voordeur open (om te wandelen bijvoorbeeld) en Aiden gilt: "ik wil dat doen!" Hier laatste tijd alleen nog vaak driftbuien als papa en mama allebei thuis zijn. De driftbuien worden wat minder gelukkig. Bij het naar bed gaan, is het ook vaak raak. En natuurlijk dan af en toe de strijd nog met zijn broertje. Finley begint ook al een beetje. Die gaat stampvoeten en zich dramatisch voorover laten vallen. Staat hij daar op handen en voeten boos te zijn. Heb dus niet echt een Top 3 van vandaag alleen, wat op zich een goed teken is natuurlijk .
Driftbui niet maar hij was eens blindemanneke aan het spelen en liep tegen de geluidsbox op. Deed natuurlijk pijn en ging hij papa halen, begeleide papa mee naar de box en ging hele verhalen vertellen met traantjes in de ogen. Alsof het de fout van die box was. Tja,... Moet je niet blindemanneke spelen! Uit bad gaan is niet leuk! duurt gelukkig maar een minuutje Het is een man dus als er geen speelplekje is in een kledingwinkel vind hij het ook niet leuk en word hij boos Slaapkamerdeur dichtdoen is ook zoiets. Gaat hij zijn kamer op, doet de deur dicht en realiseert zich dat de rolluik af is, niks ziet en de deur nog niet open krijgt haha
Maar wat vinde jullie een driftbui dan? Een kindje wat even onterecht? heel boos wordt, is voor mij geen driftbui. Dan hebben we er hier wel heeeeeel veel. Een driftbui is voor mij als ik een kindje niet rustig kan krijgen, als hij maar doorgaat met gillen en schreeuwen (of slaan e.d.) en dat dat even zo door gaat. Een boos kind vind ik eat anders dan een driftbui. Hier eas het vanmorgen drama rondom het aankleden. Mijn ergste(n) ooit waren de keren in de winkel, dat werkelijk iedereen mee kon genieten....
Onze kleuter van bijna 5 (Lisa): 1. als ze een spelletje verliest 2. als iets niet gaat hoe ze het zelf bedacht had. Kan van alles zijn. Van pyjama uitzoeken tot haar brood doorsnijden 3. Als ze iets perse van ons moet doen wat ze echt niet leuk vindt. Hangt wel een beetje samen met punt 2 natuurlijk . Maar ze kan dus echt een driftbui krijgen als ze haar rommel moet opruimen.
Ja dat versta ik ook onder een driftbui. Gillen, huilen, met dingen gooien, schoppen, slaan en vervolgens niet getroost willen worden. Momenteel loopt Lisa meestal boos weg en dan laat ik haar maar even (wel thuis natuurlijk, maar buitenshuis heeft ze meestal geen driftbui).
Niet elke keer een echte driftbui, maar wel een minuut lang boos huilend rondlopen. Wassen is hier trouwens wel echt een driftbui elke dag. Dacht gewoon ff een leuke topic om de drama's van onze kids
Mijn zoontje krijgt niet zozeer een driftbui, maar kan wel overdreven gaan huilen/zichzelf op de grond gooien of onredelijk boos worden. Maar hij blijft daar niet in 'hangen'. Mijn dochter daarentegen (bijna 6) blijft er wel in hangen. Bij mijn zoontje is het gelukkig nu nog erg grappig
Onze dochter is echt een meisje-meisje!!! Kan zich druk maken om de kleinste dingen! Zou wel een top 50 kunnen maken haha, maar laat ik het maar bij een top 3 houden. 3. Als ze haar zin niet krijgt. 2. Als ze bepaalde knuffels in de woonkamer laat liggen en ze die op dat moment niet mee wilt nemen naar haar kamer.. Maar als ik haar hele "naar bed" ritueel heb gedaan, de deur dicht is... Ze de knuffels ineens wel wilt hebben. 1. Als ze 1 ding niet heeft gezegt als we het " naar bed " ritueel doen. Dat gaat als volgt : " mama heb ik een luier aan? " ja " mama mag ik in mijn luier plassen? " ja " mama is de kast dicht? " ja " mama kom je me morgen weer halen? " ja " mama ben je er morgen ook nog? ja " mama wat ga ik morgen eten? " een boterham met pindakaas " mama hoelaat is het? " 8 uur Als ze 1 ding uit dit lijstje vergeten is... Dan krijgt ze een driftbui, omdat het niet gaat zoals het zou moeten gaan.
1. Iemand doet het licht aan/uit terwijl zoonlief dat had willen doen. 2. Ik ruim zelf de stofzuiger op, zoonlief vindt het versdhrikkelijk leuk om het snoer op te rollen en de stofzuiger naar de kast te zeulen. 3. Hij moet zelf zijn schoenen aantrekken, hij vindt het wel makkelijk als zijn zwangere mama de klittenbandjes vastmaakt.
Haar broodje was stuk. Mama of papa kijkt naar haar. 'Mama niet of papa niet' Mama mocht niet weg of papa mocht niet weg. Knuffeltje zit niet goed in bed.
Oh onder een driftbui versta ik trouwens een mannetje van ruim 3, 5 die zich dramatisch op de grond laat vallen en vervolgens heel hard begint te huilen zonder tranen. Waarbij papa en mama dan staan te lachen want het is echt hilarisch om te zien.
Oh ja lachen!! Hier ook: als ik het op de verkeerde manier doorsnij. Of niet doorsnij. Of wel Of als hij het nieuwe pak melk wilde, ipv degene die nog open was Of omdat zijn ijsje koud is.
Klopt! Hysterisch gedrag dus. Dat is typisch wat Aiden doet als iets niet gaat zoals hij wil. Gillen, krijsen, janken, wild doen en niet voor rede vatbaar zijn. Hele drama's omtrent aankleden, uitkleden en tandenpoetsen hier gehad en soms nog wel eens. Soms was Aiden zo over de rooie dat wij even niet meer wisten wat te doen. Aflossen bleek de oplossing. Als papa bijvoorbeeld Aiden moest helpen met het naar bedgaanritueel en Aiden werd ergens driftig over, ging papa weg en ik hielp Aiden verder. Een kloddertje tandpasta wat op de grond viel of een tandenborstel die nog nat was, kon Aiden al driftig laten worden. Gelukkig gaat het steeds beter.
ooh dat klinkt zooo bekend Is intussen al 2 maanden geleden maar dochterlief heeft wel 15 minuten liggen huilen omdat ik de boterham met choco in 2 stukken had gesneden... En toen ik ze 6u later van school ging halen begon ze er weer over En 2 avonden geleden nog drama omdat papa haar nachtlampje van de lader had genomen terwijl ze dat zelf wou doen en diezelfde papa vervolgens haar slaapzak en tut ging halen terwijl zij ook meewou.
Dingen als roepen "stoppen met zingen mama" en het allemaal zelf willen doen en het boos reageren als ik iets op een andere plaats heb gelegd en het commanderen herken ik wel maar dat valt toch niet onder de noemer driftbuien?!? Het is toch pas een driftbui wanneer ze helemaal uit hun plaat gaan, niet voor rede vatbaar zijn, zich daarbij eventueel dramatisch laten vallen en dit een tijdje volhouden....en dat herken ik niet.