niet veel fruit keus in de winter...

Discussie in 'Voeding' gestart door spruitjes, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

maar hier eten en aten ze 3-4 stukken fruit per dag.

2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik vind het ook vooral leuk om af te wisselen met eten.
    Tnx voor de tips!

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat eet hier niemand ;) Een keer per dag hooguit 1,5 appel of peer per persoon en dan op een ander moment rauwkost. Anders eten ze verder niets meer hier haha. Zelf zou ik op 2 appels kunnen teren per dag, zonder honger, dus dat hebben ze niet van een vreemde :p

Twee a drie keer per dag fruit, wanneer eten jullie dat dan Miss T? Onder de gezinnen die ik beter ken en op bijvoorbeeld het kinderdagverblijf is het eigenlijk vaak: ontbijt, fruit, lunch, rauwkost, diner. Of is dat dan zeg maar in plaats van ons rauwkost moment? Of zit er fruit bij het ontbijt of (yoghurt met) fruit als toetje bijv.? Voor mij zou het persoonlijk niet goed voelen drie keer fruit per dag, maar ik ben oprecht geïnteresseerd in wanneer andere gezinnen dat soort momenten dan hebben :)

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Haha, gelukkig hebben ze het allemaal overleefd :D

5. tuc

tuc Niet meer actief

Het was geen vraag aan mij;) maar hier bv
    Ontbijt
    fruit
    lunch (met fruit)
    Fruit (met snoepje of koekje)
    +/- 17.00 bak rauwkost
    avondeten

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Aardig grote eters denk ik dan? Of fruit valt anders bij jullie kindjes, dat kan natuurlijk ook ;) Want hier zouden ze uit school in die korte tijd niet en fruit en rauwkost op kunnen, maar dat kan natuurlijk ook aan de schooltijden liggen? Hier is het al zeuren met tussen 7.30-8.00 ontbijt (brood/crackers/pap), dan rond 10-10.30 fruit (soms een koekje erbij), 12.30-13.00 lunch (brood/crackers/yoghurt met evt muesli), 15.50 (direct uit school, 15.30 uit) rauwkost en dan 17.30 avondeten. Alleen de oudste wil soms ergens een extra stuk fruit eten (bijv. voor of na het sporten of inderdaad na de lunch). Zij is in vergelijking met de andere twee wel echt een grotere eter, ook op jongere leeftijd at ze meer.

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    In de ochtend op school.
    Na school bij de buitenschoolse opvang.
    's Avonds bij de koffie, voordat ze naar bed gaat.

Fruit is een ruim begrip. Denk aan: appel (soms met kaneel), peer, wortels, komkommer, tomaatjes, meloen, druiven, etc.

Mijn dochter is altijd een grote eter geweest. Ze kon als peuter ook niet slapen van de honger. Nu wordt het minder (ze is ruim 6,5 jaar). Ze is ook erg lang. Ze is nu 1.30 en weegt ongeveer 24 kg. Niks te veel dus.
    Verder eet ze gemiddeld 2 tot 4 boterhammen, een koekje en een snoepje.

Er zijn ook dagen dat ze maar 1 of 2 stuks fruit eet.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Grote eters ja...met brood iets minder, maar fruit, rauwkost en avondeten wel. Hier zijn ze tussen half 4 en 15.45 thuis en eten rond 6 uur.

9. tuc

tuc Niet meer actief

ik ben ook altijd verbaasd waar die van mij het laat. 7 jaar...bijna 1.15 en 17 kilo;)

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.187
    10.774
    113
    Mijn kinderen zijn ook enorme fruitliefhebbers. Momenten waarop fruit gegeten wordt (niet allemaal op een dag...)

-bij het ontbijt, door de pap of na de boterham, of dochter kiest een banaantje ipv brood op werkdagen
    -als tienuurtje
    -een smoothie bij de lunch
    -als tussendoortje s middags
    -als toetje
    -en manlief en ik draaien soms s avonds laat nog een smoothie

Dus ja, ook die van ons komen wel aan 2-3 stuks per dag vaak!

11. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Gisteren naar de markt geweest. Voor nog geen €10,- superveel groente
    en fruit. Lekkere mandarijntjes, kiwi,appels,bananen,druiven,mango.
    Groentes. Spitskool en. Broccoli waren supervoordelig!

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ok, ja ook rauwkost/groente dus. Wij delen dat eigenlijk een beetje op inderdaad :) Hier ook een grote eter de oudste (8 jaar: 1.40/zo'n 25kg), maar die eet dus heel graag brood. Vanaf haar 6e eet ze het liefste 8 boterhammen per dag, maar dat wisselen we dus af met yoghurt, crackers, havermout en eventueel extra rauwkost op het beleg of muesli of fruit in de yoghurt. Uiteindelijk redelijk vergelijkbaar dus, alleen s avonds geen fruit of iets meer (19.00 naar boven, dus ook geen tijd meer voor ;)).

13. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dan is ze helemaal een sprietje. ;) Wow: 8 boterhammen! Ik zou dat ook inperken/afwisselen inderdaad. Hier wordt 's avonds fruit gegeten als ze slecht gegeten heeft aan tafel, als ik weet dat ze die dag weinig gegeten heeft of wanneer ze veel fysieke inspanning heeft geleverd. Ik vraag ook altijd of ze iets lust; ik dwing niks.

Sorry TS.

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha geeft niets hoor!

Deel Deze Pagina