hoe aanpakken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by makey, Jun 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    Ik geef nu volledige borstvoeding aan mn zoontje van nu 2 weken hij krijgt 6 a 7 keer ,dit is trouwens zo ongeveer opverzoek.
    Al vanaf dag 1 had ik veel melk waardoor de kleine enorm veel binnenkreeg en heel veel krampjes kreeg.het gaat nu iets bete rmaar zodra hij aanhapt hoeft hij weingi te doen en klokt de melk bijna naar binnen en vooral de eerste minuut daarna gaat t beter.
    die 7de is de nachtvoeding vaak wel en heel soms niet.
    Ik kolfde de laatste dagen om te kijken hoe dat gaat maar ik krijg dan enorme stuwing als ik het de dag erna niet doe met als gevolg erge krampjs bij de kleine.het doet gewoon pijn omdat ze dan zooo vreselijk vol gaan zitten.
    En als ik naast die 7 keer voeden ook nog kolf dan krijg ik enorme pijnlijke tepels.
    dus eigenlijk is het geen optie.

IK wil over een week of 6 ,1of 2 voedingen gaan vervangen voor kunstvoeding , hoe kan ik die borstvoeding het beste afbouwen en in wat voor tijdsbestek?en is het een probleem als het bijv de voeding is van 13uur?

alvast bedankt

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

Mar 30, 2009
    234
    0
    0
    Hoi hoi,

te weinig melk is veelgehoorde klacht, maar teveel melk is net zo vervelend :(
    Het kolven werkt dus alleen maar negatief: er komt nog meer melk. Wat veel vrouwen helpt met veel melk is de allereerste toeschietreflex laten wegstromen in een doek of bakje. Je legt je kindje aan, merkt dat de tsr komt en haalt je kindje even los tot de melk niet meer spuit maar druppelt. Soms gaat dat een paar keer per voeding zo,(als je meerdere tsr-en hebt). Zelf wat naar achter leunen tijdens een voeding helpt ook goed, melk moet dan tegen de zwaartekracht in.
    Als je echt teveel melk hebt, werkt het prettig voor jouzelf en je kindje om 1 borst per keer te geven, maar dit werkt alleen als je borsten echt goed de draar kwijt zijn en veel te veel melk aanmaken.

Afbouwen werkt voor veel vrouwen het beste als ze 1 voeding per week laten vallen, je lijf heeft dan genoeg tijd zich aan te passen tot je een eventuele volgende voeding laat vallen.

groetjes
    Kirsten

Share This Page