Niet veel te zien op echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Channie, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo,

Ik ben onverwachts zwanger van onze derde. Doordat ik niet wist hoelang ik zwanger was ben ik naar de dokter gegaan en deze verwees mij door naar de gyn. Inmiddels hadden manlief en ik al besloten dat het welkom is, dus had ik ook de verloskundige gebeld. Zij wou dat ik kwam voor een echo zodat we de juiste termijn konden vast stellen. Deze echo had ik vorige week. Hierop was alleen een dooierzakje te zien. (uitwendige echo) Ze zei past precies bij je laatste menstruatie. Inmiddels was de verwijzing bij de gyn ook binnen gekomen en werd ik gebeld dat ik daar ook heen moest voor een afspraak. Ik ben daar gister geweest. Vijf dagen later als de eerste echo. Deze echo was inwendig en hierop was weer niks te zien behalve een vruchtzakje en waarschijnlijk een dooierzakje. De gyn gaf aan dat ik ongeveer 5.5 week zwanger ben.
    Als ik de foto's naast elkaar houd is het zakje wel degelijk gegroeid. Eerste echo was het zakje 0.73mm, bij de twee echo was het vruchtzakje 16.8mm. Ik lijk overigens wel wat te zien op de tweede echo..maarja ik ben er niet voor geleerd.

Kan ik er nu vanuit gaan dat het mis gaat of is het gewoon echt te vroeg? Ik zal de foto's even bijvoegen.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Channie,

als ik de foto's naast elkaar zie en de inhoud van het zakje, kan het heel goed zijn dat je inderdaad te vroeg was om te zien dat het een goede zwangerschap is. Toch kan ik natuurlijk niet uitsluiten dat het niet goed is. Ik heb geen gegevens om het te kunnen na rekenen. Maar als de vk en gyn zeggen dat het beeld past bij je cyclus en 5,5 week is het dus heel goed mogelijk dat je volgende keer een kloppend hartje ziet. Ik duim met je mee.

Groeten Brigitte

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoi Brigitte,

wij hebben vandaag de echo gehad. ALLES WAS GOED! Een mooi vruchtje van 7 weken en 3 dagen +- met kloppend hartje.

Ik wou je dit nog even laten weten.

Groetjes

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    wow wat fijn zeg, gefeliciteerd!

Mirjam

Deel Deze Pagina